tinaclemens

suttefri

11 indlæg i dette emne

Noah blev 3 år sidst i november. Han her været blefri siden først i december, også om natten.

Han har meget suttebid men bruger kun sut når han sover. Men Men Men er det dumt at tage sutten fra ham nu eller skal vi vente noget tid endnu....? Grunden til vi er i tvivl er at han ÆÆÆÆÆlsker sin sut og så har jeg termin om 3 uger med nr 3.... Vil sutten være god når han skal være storebror??? eller skal det være nu og vi teger kampen den uge det tager????

Knuz Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker lidt om det ikke vil blive meget svært for ham, hvis baby må ha sut og han ikke må ?

Min mor er klinik ass. og hun siger at de må beholde sutten til maks 4år.

og derefter skal den tages fra dem. - og suttebiddet forsvinder faktisk så snart sutten er væk.

og det er ligemeget om de bruger den meget eller lidt.

Min datter er også meget glad for sutten - og kunne hun bestemme, så skulle hun ha den hele tiden.

Hun har også et stort suttebid, men jeg er nu ikke så bekymret over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville personligt vente lidt med at tage sutten fra ham, der sker meget snart en stor omvæltning for ham i det han bliver storebror. Vi gjorde nemlig lidt den samme fejl i sin tid, for vi tog sutten fra vores datter da hun lige var fyldt 3 år og umildbart derefter skulle min mand udsendes med forsvaret og det var en al for stor omvæltning for hende og der skete alt for meget i hendes liv, så hun fik sutten igen :rolleyes :rolleyes Det var også hårdt for mig at kæmpe med hende om den sut når jeg var helt alene med hende..

Jeg vil så sige, da han så kom hjem igen efter de 6 måneder var det intet problem at tage den fra hende og hun har ikke haft den en eneste gang siden og har heller ikke spurgt efter den..

Så jeg ville vente lidt, men det er jo jer der skal afgøre om han er klar eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ville tage sutten med det samme og hellere i dag end imorgen. Om 3 uger har han glemt alt om den. Når man er så gammel som han er, har man ikke det suttebehov - og trygheden der er i en sut kan erstattes med noget andet... flere kram, en bamse, en sutteklud, en bil i lommen eller hvad det nu kan være.

Jeg tror ofte, at vi voksne gør det til noget meget større at skulle af med sut end det behøver være. Selvfølgelig er det svært for nogle, men for de fleste går det gnidningsfrit og uden de store problemer.

Jeg synes I skal kaste jer ud i det...

Jeanette

Ps. Jeg tror også det er lettere nu end når han er blevet storebror. For der vil der jo hele tiden være en sut han kan låne, når I tager hans. Hvis han er afvænnet inden, så vil sutterne slet ikke friste på samme måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge på nu 5 og 3 år, har også været meget glade for deres sutter. Men det har været nemmere at vende dem fra dem end jeg frygtede.

begge gange har vi gjort et stort nr ud af at han nu er stor. du kan feks bruge det at han skal være storebror som argument for at han er en stor dreng. vi har hængt sutten op på sutte træet sammen med ham, og erstattet den med en ønsket gave.

Når sutten har været savnet har vi fortalt historier om hvor godt sutterne har det sammen med de andre sutter nede på suttetræet, vi har også besøgt sutterne igen for at sikre os at de har det godt. Det er jo svært at sige hvordan din søn vil reagere, men måske er det bedre at få det klaret inden fødslen. Du skal jo også tænke på at du selv skal have overskud til lige at stå en periode igennem, hvor han ikke er så nem at putte i seng.

Mhs til suttetænder. mine drenge havde det begge to, men det er helt forsvundet nu.

MVH Line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart vente, det er rigtig svært at se sin lillebror eller søster ha sut og man selv savner den voldsomt.

Min ældste datter elskede sin sut og hun savner den faktisk stadig ind i mellem selvom det er over et år siden hun måtte aflevere den.

så det er ikke alle der har glemt sin sut efter tre uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart vente, det er rigtig svært at se sin lillebror eller søster ha sut og man selv savner den voldsomt.

Men lillebror/søster vil jo stadig have en sut, når den store skal vænnes fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har snakket med en tandlæge der siger at når barnet bliver 3 år kan sut gå ud over hans tænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har snakket med en tandlæge der siger at når barnet bliver 3 år kan sut gå ud over hans tænder.

Det har jeg også altid hørt - samtidig med at suttebehovet er som 'et almindelige voksent menneske' når barnet er 3 år= ingen fysisk behov for sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ville tage sutten med det samme og hellere i dag end imorgen. Om 3 uger har han glemt alt om den. Når man er så gammel som han er, har man ikke det suttebehov - og trygheden der er i en sut kan erstattes med noget andet... flere kram, en bamse, en sutteklud, en bil i lommen eller hvad det nu kan være.

Jeg tror ofte, at vi voksne gør det til noget meget større at skulle af med sut end det behøver være. Selvfølgelig er det svært for nogle, men for de fleste går det gnidningsfrit og uden de store problemer.

Jeg synes I skal kaste jer ud i det...

Jeanette

Ps. Jeg tror også det er lettere nu end når han er blevet storebror. For der vil der jo hele tiden være en sut han kan låne, når I tager hans. Hvis han er afvænnet inden, så vil sutterne slet ikke friste på samme måde.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også prøve at vænne ham af med den nu.Foreslå ev t gå i BR med ham, når han har sovet uden sut et par nætter. Så kan han evt vælge en lille ting.

Axel var knap 4 år og det var svært for ham at undvære sutten, men det lykkes på 14 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER