MarieB8

Tigerspring/Vidunderlige uger

14 indlæg i dette emne

Har jeres babyer haft deres første tigerspring, o hvordan oplevede i det?

Valdemar er i dag 6 uger, men jo født 3 uger for tidligt, så i forhold til tigerspring er han reelt set kun 3 uger gammel. Han har mange af symptomerne på det første 5-ugers tigerspring, men kan det virkelig passe, at han gennemgår det allerede? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har jeres babyer haft deres første tigerspring, o hvordan oplevede i det?

Valdemar er i dag 6 uger, men jo født 3 uger for tidligt, så i forhold til tigerspring er han reelt set kun 3 uger gammel. Han har mange af symptomerne på det første 5-ugers tigerspring, men kan det virkelig passe, at han gennemgår det allerede? :)

Vores er født D. 15 november og jeg synes helt klart også der er symptomer på det første tigerspring. Det er jo også ca. 5 uger, så tænker det er individuelt hvornår det sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke i tvivl. Det er Tiger 1 der er på besøg. Hun er simpelthen så pivet og det er hun ellers aldrig. Hun sover kun hun ligger i vores arme eller på brystet. Håber tigeren snart tager hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på hvornår der kommer en tiger hos os! hun er jo 5 uger på søndag... men da det er terminsdatoen man skal gå efter, er det jo først til februar, vi skulle få besøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på hvornår der kommer en tiger hos os! hun er jo 5 uger på søndag... men da det er terminsdatoen man skal gå efter, er det jo først til februar, vi skulle få besøg :)

Jeg havde først termin D. 26 november. Så ved ikke om det er terminsdatoen, for så er vores pige da vildt hurtig. Tror det svinger meget. Hun er også meget stor, så ved ikke om det er derfor hun er hurtig, for hun er kun 3 uger og 4 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det der med tigerspring giver jeg altså ikke særlig meget for. Vores datter på 3 uger og to dage, skulle allerede være omkring de 8 uger nu :D Godt nok siger sundhedsplejersken at hun er langt fremme, meeeen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det der med tigerspring giver jeg altså ikke særlig meget for. Vores datter på 3 uger og to dage, skulle allerede være omkring de 8 uger nu :D Godt nok siger sundhedsplejersken at hun er langt fremme, meeeen....

Vores kan også holde hovedet selv, bare ikke hvis hun er vildt træt. Men der er altså sket noget på de sidste par dage og hun er vildt pivet. Jeg har sovet med hende i sofaen i nat helt tæt ellers ville hun ikke sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det der med tigerspring giver jeg altså ikke særlig meget for. Vores datter på 3 uger og to dage, skulle allerede være omkring de 8 uger nu :D Godt nok siger sundhedsplejersken at hun er langt fremme, meeeen....

Hvilken udvikling har din datter da gennemgået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun fokuserer på alt der hænger på væggene af kontraster. Det har hun gjort i halvanden uge ca. Holder øjenkontakt længe. Hun smilte for første gang da hun var 2 dage gammen og har holdt hovedet siden hun var 1 dag, og vender hovedet hvis der sker noget spændende. Det er to uger siden at hun løftede sig op på albuerne når hun lå på maven. Hun er vågen i op til 7 timer ad gangen (her spiller kolikken nok ind :D), og har selv trukket sig op og stå siden hun var et par dage gammel. Og hun er begyndt at opdage at hendes stemme kan sige lyde der ikke kun er gråd.

Altså det er et stort virvar af diverse "tegn", som hører til i forskellige uger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun fokuserer på alt der hænger på væggene af kontraster. Det har hun gjort i halvanden uge ca. Holder øjenkontakt længe. Hun smilte for første gang da hun var 2 dage gammen og har holdt hovedet siden hun var 1 dag, og vender hovedet hvis der sker noget spændende. Det er to uger siden at hun løftede sig op på albuerne når hun lå på maven. Hun er vågen i op til 7 timer ad gangen (her spiller kolikken nok ind :D), og har selv trukket sig op og stå siden hun var et par dage gammel. Og hun er begyndt at opdage at hendes stemme kan sige lyde der ikke kun er gråd.

Altså det er et stort virvar af diverse "tegn", som hører til i forskellige uger :D

Hvor fantastisk. Det er bare sjovt når der sker noget! Vores dreng smiler og er efterhånden rigtig god til at holde sit hoved. Han er også markant mere vågen, holder øjenkontakt og er generelt mere opmærksom.

Hehe enten er din datter undtagelsen der bekræfter reglen, eller også er tigerspringsteorien noget være pjat :D uanset lyder hun som en sej lille én!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er da sikker på at det fungerer for mange, ellers fandtes det nok ikke. Men lige hjemme hos os, der giver det absolut ingen mening :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun fokuserer på alt der hænger på væggene af kontraster. Det har hun gjort i halvanden uge ca. Holder øjenkontakt længe. Hun smilte for første gang da hun var 2 dage gammen og har holdt hovedet siden hun var 1 dag, og vender hovedet hvis der sker noget spændende. Det er to uger siden at hun løftede sig op på albuerne når hun lå på maven. Hun er vågen i op til 7 timer ad gangen (her spiller kolikken nok ind :D), og har selv trukket sig op og stå siden hun var et par dage gammel. Og hun er begyndt at opdage at hendes stemme kan sige lyde der ikke kun er gråd.

Altså det er et stort virvar af diverse "tegn", som hører til i forskellige uger :D

Nu ved jeg fra TinaKP's Elin at man ogsp kan være for stærk i nakken ig ryggen... = de kan have rigtig ondt af det!

Tina var til kiopraktor med Elin dengang og fik af vide at de skulle holde igen med at træne nakke og ryg, for det var derfor hun var så utilpas og ked... spørg evt. Tina om det, hvis du har lyst! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg fra TinaKP's Elin at man ogsp kan være for stærk i nakken ig ryggen... = de kan have rigtig ondt af det!

Tina var til kiopraktor med Elin dengang og fik af vide at de skulle holde igen med at træne nakke og ryg, for det var derfor hun var så utilpas og ked... spørg evt. Tina om det, hvis du har lyst! ;)

 

Ja, det skal man faktisk passe paa med og mange foraeldre er saa stolte, hvor det faktisk er lidt en myte, at de skal kunne det, og istedet lider de faktisk ved det i hoejere eller mindre grad. Jeg laeste en artikel, men kan ikke finde den igen.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det skal man faktisk passe paa med og mange foraeldre er saa stolte, hvor det faktisk er lidt en myte, at de skal kunne det, og istedet lider de faktisk ved det i hoejere eller mindre grad. Jeg laeste en artikel, men kan ikke finde den igen.... 

Du må endelig linke til den, hvis du finder den :) 

 

Mange af tingene kan vi ikke rigtigt stoppe hende i, for vi træner hende faktisk ikke særlig meget. Hverken med ryg/hovede eller ben. Benene står hun på når hun får ondt og spænder i kroppen, så der prøver vi at folde benene op under hende istedet, så hun lettere kan komme af med prutter og afføring, men hun bliver så opkørt når det gør ondt, at hun sætter af på hvad som helst og der er satme kræfter i hende. Jeg kan næsten ikke holde den stakkels pige :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER