Marianne1983

Feber - temperatur svinger

4 indlæg i dette emne

Hej piger,

Min pige på 9 måneder er syg og hendes temperatur svinger. Er det normalt? Jeg havde forventet den var ved at falde og blive normal da den faldt til under 39 grader men så steg den igen til over 39 og nu er den faldet til 38,5.

anyone?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er helt normalt, at temperaturen svinger lidt henover dagen :)

Det er først ved relativt store udsving at jeg ville blive bekymret og kalde læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved godt det er en gammel tråd men måler du i øret eller i rumpen?

 

Jeg har nemlig oplevet at øretermometer er ret upræcist det kan svinge selvom man måler flere gange lige efter hinanden så får jeg aldrig præcis samme temperatur.

 

Men ja - ellers kan temperaturen godt ligge og svinge hen over dagen og man kan jo få et tilbagefald og blive dårligere igen.

 

Håber din pige er helt rask nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis temperaturen svinger meget over kort tid, så skal i være ekstra obs på feberkramper. Det er især ved temperatur som stiger voldsomt og meget hurtigt, at der er (ekstra stor) risiko for feberkramper.

(Da min datter fik feberkramper var hendes temperatur steget fra 39,2 til 41,3 i løbet af 30 minutter)

Hvis det er over et par timer at temperaturen stiger, så er der meget der kan spille ind. Feber kan stige ved at et barn har for meget tøj/dyne på eller hvis det har grædt meget. Og generelt så stiger feberen sidst på aftenen og er lavest om morgenen.

Håber din datter snart får det bedre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER