metten86

Voksierfaringer søges..

5 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at anskaffe mig en voksipose, men aner ikke meget om den.

Min datter er 5 uger gammel og jeg vil gerne have hende ud og sove i barnevognen. Hun har været ude et par gange, men jeg er simpelthen så dødbange for at give hende både for lidt men i særdeleshed også for meget tøj på under dynen. Derfor overvejer jeg at anskaffe mig en voksi, da jeg tænker at uld måske kunne hjælpe lidt på min frygt.

Men hvor meget tøj - og hvilket tøj - har jeres børn på når de sover i voksi på den her årstid? både lige nu og når der bliver koldere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget individuelt. Silke Elia er et meget varmt barn. Hun er fra 19/8-12. Lige nu sover hun kun i uld/silke body uden ærmer og en alm bluse. Det var faktisk det samme da hun var helt lille, fordi hun var så varm med undtagelse af en et-lags uldhue (men det skulle være koldt før hun ikke fik det for varmt i den også). Hun var jo helt pakket ind. Da det blev meget frostvejr fik hun også luffer og evt uld strømpebukser på.

Silke Elia 2,4 år bruger som sagt stadig sin, altså på 3. Vinter. Det har været noget af det vi har været mest glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som louisevibe siger, er det meget forskelligt. Min datter er også fra august, og hun sover i strikket tyk uldsweater, strikvanter og hue. Men hun vil også gerne have hænderne frie. Da hun var helt lille sov hun ofte i fleecedragt med ombuk på ærmer og fødder. 

 

Vi bruger forsat vores voki, og er glade for den. Til næste barn skal den i hvert fald have nyt betræk, da den er ved at være godt slidt (den er købt brugt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine børn har sovet i deres alm tøj i voksiposen og gerne med bare ben og fødder. Når det blev rigtig koldt gav jeg dem også en hue på og evt luffer, hvis de stak hænderne op. Jeg har så været ret glad for uldbodyer i vintermånederne, så det havde de ofte på. De har været dejlig varme (og er ikke normalt særlig varme børn).

Hvis ens barn har tendens til at få armene helt op af posen, ville jeg også give en ekstra varm trøje på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået købt mig en brugt Voksi Classic. Nu skal jeg lige øve mig lidt i at binde den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER