Guest

Bad - hvordan gør I?

15 indlæg i dette emne

Lige nu sidder jeg ved siden af Ronja der er i karbad og så kom jeg til at tænke på nogen ting jeg lige vil høre jer om :)

Ronja er 3,3 år og kommer i bad 2-3 gange om ugen og det er altid karbad i et lille børnebadekar. Hun kan sagtens sidde og lege en halv times tid eller mere og hun hygger sig :) indtil nu har jeg eller Jonas sidder ved siden af fordi jeg har syntes hun har været for lille til at være Qherude selv. Men er hun egentlig det? :unsure jeg synes det er ok hyggeligt men især i hverdagen synes jeg det tager meget tid. Jeg kan godt finde på lige at hente noget engang imellem men er altid hurtig tilbage igen.

Hvordan kommer jeres unger i bad - kar eller bruser?

Er de alene i bad? Eller under opsyn?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det på samme måde som dig. Lader ikke Silje sidde alene. Vi har så anskaffet os et badekar nummer 2 så Olivia kan komme i bad samtidig med, så der slår jeg to fluer med et smæk. De dage Olivia ikke er i bad er det tit vi lige gør badeværelset rent mens vi alligevel er derude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix står under bruseren. Han vader selv på nær en grundig vask af os. Vi tør godt gå fra ham i små perioder. Felix er i bad hver anden dag og elsker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er i bad 2-3 gange om ugen. For det meste i karbad, men vi tager også nogen gange en hurtig brusetur.

Ved brusebad er vi altid derude. Ved karbad kan jeg godt gå lidt rundt og f.eks ordne vasketøj imens, men jeg er hele tiden i kontakt med hende undervejs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte bader altid sammen med os. Ind i mellem er det et hit og andre gange når hun knap op i vandet før hun ikke gider mere <_<

Men når hun hygger sig i badekaret kan jeg sagtens ordne lidt andet imens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super at høre hvordan I gør :yay

Jeg ordner også vasketøj engang imellem når der er noget derude - vaskemaskine og tørretumbler står i kælderen så det er kun sortering jeg kan ordne.

Egentlig en god idé måske lige at gøre rent engang imellem når hun er i bad - så er det jo overstået ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kommer oftest i badekar, vi har badekar på badeværelset. En sjælden gang kommer de i brusekabinen, men karbadet er det primære.

De bader meget ofte sammen. Er Cassandra i bad, er vi derude og holder opsyn.

Sebastian har vi ikke noget problem med at gå fra. Jeg tror han var omkring 4-4,5 år, da vi for alvor bare lod ham bade selv, fra han var en 3-3,5 år, gik vi lidt til og fra ham, men var omkring ham. Jeg tror det bliver det samme med Cassandra,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise bader stadig i babybadekar. Det står på gulvet i bruseren og så får hun bruserhovedet med ned til at sidde og lege med imens badekarret langsomt bliver fyldt. Jeg tør godt gå til og fra, men lader døren stå lidt åben og lytter efter hende og snakker med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh er der forskel på badekarene? :unsure vi har brugt det samme til Ronja altid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh er der forskel på badekarene? :unsure vi har brugt det samme til Ronja altid.

Det tror jeg ikke :P Sagde det bare så der ikke var forvirring om det var et stort voksen badekar (som jeg aldrig ville lade hende være alene i, mens hun er så lille) eller sådan et lille plastik et, hvor hun lige kan sidde op i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ikke :P Sagde det bare så der ikke var forvirring om det var et stort voksen badekar (som jeg aldrig ville lade hende være alene i, mens hun er så lille) eller sådan et lille plastik et, hvor hun lige kan sidde op i.

Ahhh ok så er Jeg med :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bader altid selv imens Ayah sidder i badekaret og leger. Så tørrer jeg mig og smutter hurtigt i tøjet imens hun stadig sidder derude. Soveværelset og badeværelset er lige ved siden af hinanden, så kan nemt holde øje med hende. Så tager jeg hende op bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det badedag om søndagen (eller hvis de er blevet ekstraordinært beskidte eller det er varmt ude så de sveder) og drengene bader sammen i vores brusekabine :)

De ELSKER det, og har altid en fest :D

Vi er ikke hos dem, men kigger til dem, lytter og er sådan i nærheden.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, glemte at skrive hvor ofte hun er i bad. Lise bader ca 1 gang om ugen, næsten altid i weekenden. Medmindre hun er blevet meget beskidt, fx fået mad i håret eller lignende. Så er det ofte nemmere at komme hende i bad end at prøve at redde det.

Edit: Og så så jeg lige at det ikke var et spørgsmål overhovedet :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline bader stadig i sit baby badekar. Der er altid en ude hos hende imens, oftest bliver tiden brugt for at læse en bog eller synge imens. Hun er i bad hver 2-3 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER