My-Moren

Smalltalk Juli 2015

349 indlæg i dette emne

Tak søde du :kram2 Det håber jeg også.. Er spændt på hvad natten og de næste par byder på.. Fordi de der plukkeveer de bliver ikke mindre her senere på dagen og de bider også lidt nu... :)

Så lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uh jeg har heller ikke haft det ved de andre to graviditeter, men hold op hvor har jeg bare nogle tykke pølsefødder :-( og de er så ømme.. hvis jeg trykker en anelse hårdt med en finger omkring anklen, kommer der et dyb mærke der er længe om at forsvinde igen.. lige nu er jeg mest bekymret for hvordan alt det vand dog skal komme ud igen bagefter så jeg kan få mine fødder tilbage ;-)

Vene pumpe øvelser. ;)

Igen og igen.

Du kan få noget af vandet til at forsvinde alderede nu ved at lave øvelserne.

Godt råd jeg fik (3 dage efter fødslen :p ) var at starte med øvelserne oppe i bæknet, så nogle for lårene, så under benet og til sidst foden. Så der ligesom blev åbnet helt oppe fra hoften og ned til foden så vejen ligesom var banet for vandet fra foden. Og så gøre et ben færdig først.

P.s det tog mig 3 uger før mine ankler kom tilbage. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 37+0 og hold op hvor er jeg bare klar til ikke at være gravid og til endelig at se hvad der gemmer sig i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vene pumpe øvelser. ;)

Igen og igen.

Du kan få noget af vandet til at forsvinde alderede nu ved at lave øvelserne.

Godt råd jeg fik (3 dage efter fødslen :P ) var at starte med øvelserne oppe i bæknet, så nogle for lårene, så under benet og til sidst foden. Så der ligesom blev åbnet helt oppe fra hoften og ned til foden så vejen ligesom var banet for vandet fra foden. Og så gøre et ben færdig først.

P.s det tog mig 3 uger før mine ankler kom tilbage. :D

jeg har læst det med venepumpeøvelser flere steder, men hvad er det og hvad skal man gøre? jeg er stortset villig til alt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke rigtig tegn til at det snart sker måske lidt murren og plukveer en gang imellem, men ikke så meget at det er tydelige tegn jeg er 39+0 i dag

Jeg var ved Jordemoder igår, bebs har slet ikke hovedet fast og står så højt, at hvis vandet går så skal jeg ligge mig ned med det samme

Jeg synes varmen er ved at være ulidelig

Vi er vist i samme båd... Efter at vores dreng blev vendt, da jeg var 36+6 har han haft retningen godt nok, men han står ikke fast og alt for højt i mit bækken. Jeg er i dag 39+0 og har stadig fået de samme instrukser som efter vendingen - vandafgang = ned at ligge, ringe til FG og blive transporteret liggende ind. Jeg synes, at det er rigtig fint at JM "helgarderer" sig, men jeg er ved at være lidt træt af uvisheden omkring det hele... Nu må han bare gerne snart melde sin ankomst og komme ud med den rigtige "ende" og på den rigtige måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er vist i samme båd... Efter at vores dreng blev vendt, da jeg var 36+6 har han haft retningen godt nok, men han står ikke fast og alt for højt i mit bækken. Jeg er i dag 39+0 og har stadig fået de samme instrukser som efter vendingen - vandafgang = ned at ligge, ringe til FG og blive transporteret liggende ind. Jeg synes, at det er rigtig fint at JM "helgarderer" sig, men jeg er ved at være lidt træt af uvisheden omkring det hele... Nu må han bare gerne snart melde sin ankomst og komme ud med den rigtige "ende" og på den rigtige måde!

Jeg krydser også bare fingre for at vandet ikke går når man står i netto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser også bare fingre for at vandet ikke går når man står i netto vi var i Ree park igår - der følte jeg mig lidt modig

Håber han snart kommer for os begge - og ja tak til rigtig måde ☺

Ved mit sidste JDM møde/besøg fortalte de at det er yderste sjældent at vandet går, når man er andre steder end når man er hjemme. Hvorfor kunne de naturligvis ike sige, men de havde sjældent oplevet nogen hvor vandet gik offentlige steder. Mit vand gik sidste gang, imens vi var hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mit sidste JDM møde/besøg fortalte de at det er yderste sjældent at vandet går, når man er andre steder end når man er hjemme. Hvorfor kunne de naturligvis ike sige, men de havde sjældent oplevet nogen hvor vandet gik offentlige steder. Mit vand gik sidste gang, imens vi var hjemme :)

Dejligt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre

Jeg tror egentlig heller ikke at det bliver sådan min fødsel starter- sidst var det ved veer, og vandet blev også taget.. Så tænker at det nok bliver lidt det samme måske, håber bare på et lidt hurtigere forløb - og "naturlig afslutning"/fødsel denne gang (jeg fik grad 1 aks sidst)

Okay :) ja, det er lidt spændende hvordan det går i gang denne her gang. Jeg føler mig som total nybegynder, da vandet gik sidste gang og så skete der ikke mere og jeg blev sat i gang. Så har ingen fornemmelse af, hvordan det er at gå i gang af sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) ja, det er lidt spændende hvordan det går i gang denne her gang. Jeg føler mig som total nybegynder, da vandet gik sidste gang og så skete der ikke mere og jeg blev sat i gang. Så har ingen fornemmelse af, hvordan det er at gå i gang af sig selv :)

Kan godt nikke genkendende til det med nybegynderfølelsen, tror måske jeg har noget optakt til noget - men der er slet ikke noget jeg oplevede sidst på denne måde.. Der fik jeg veer som det første (de var så ikke så gode/effektive - så det var et meget langt forløb inden aks), men denne her gang føles det som om min krop har renset ud de sidste dage, ondt i lænden/mensmurren, veagtige smerter som gør ondt på samme måde som menstruationssmerter - de kommer sådan i bølger, og så er slimproppen vidst også ved at gå - den så jeg aldrig sidst.. Men et eller andet sted tænker jeg også at det bare er min krop der snyder mig - nu må vi se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt nikke genkendende til det med nybegynderfølelsen, tror måske jeg har noget optakt til noget - men der er slet ikke noget jeg oplevede sidst på denne måde.. Der fik jeg veer som det første (de var så ikke så gode/effektive - så det var et meget langt forløb inden aks), men denne her gang føles det som om min krop har renset ud de sidste dage, ondt i lænden/mensmurren, veagtige smerter som gør ondt på samme måde som menstruationssmerter - de kommer sådan i bølger, og så er slimproppen vidst også ved at gå - den så jeg aldrig sidst.. Men et eller andet sted tænker jeg også at det bare er min krop der snyder mig - nu må vi se

Det lyder faktisk lidt som mig, bortset fra slimproppen.. Eller jeg har øget slimudflåd, men om det er slimproppen aner jeg ikke. Som dig så jeg den heller ikke sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder faktisk lidt som mig, bortset fra slimproppen.. Eller jeg har øget slimudflåd, men om det er slimproppen aner jeg ikke. Som dig så jeg den heller ikke sidste gang :)

Jeg synes også det er mega svært at vurdere om veerne gør ondt nok - eller det ved jeg godt at de ikke gør lige nu - men hvornår er de tiltaget nok til at vi skal køre..

Vi skal aflevere vores datter hos svigermor på vejen - hun bor ca 35 min væk og der er ca den samme rum tid til sygehuset derfra.. Vil heller ikke aflevere hende for tidligt - tænk nu hvis det bare går i sig selv igen.. Hun er for lille til rigtig at kunne forstå det(hun blev 2 i maj).. Omvendt håber jeg jo også at vi kan aflevere hende i ro og mag - så hun har oplevelsen af bare at skulle på ferie hos farmor.. Vi skal nemlig blive et par dage på barselsgangen for at få hjælp til opstart af amningen, så det er jo i forvejen nok en tre dage hun kommer til at være der...

Ej hvor jeg altså synes at det er svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er mega svært at vurdere om veerne gør ondt nok - eller det ved jeg godt at de ikke gør lige nu - men hvornår er de tiltaget nok til at vi skal køre..

Vi skal aflevere vores datter hos svigermor på vejen - hun bor ca 35 min væk og der er ca den samme rum tid til sygehuset derfra.. Vil heller ikke aflevere hende for tidligt - tænk nu hvis det bare går i sig selv igen.. Hun er for lille til rigtig at kunne forstå det(hun blev 2 i maj).. Omvendt håber jeg jo også at vi kan aflevere hende i ro og mag - så hun har oplevelsen af bare at skulle på ferie hos farmor.. Vi skal nemlig blive et par dage på barselsgangen for at få hjælp til opstart af amningen, så det er jo i forvejen nok en tre dage hun kommer til at være der...

Ej hvor jeg altså synes at det er svært

Ja det er dæleme svært og kan godt, se at det er en lidt større udfordring for jer! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har læst det med venepumpeøvelser flere steder, men hvad er det og hvad skal man gøre? jeg er stortset villig til alt :-)

Lig dig på ryggen.

Løft rumpen fra underlaget 5 gange.

Løft det højre ben og træk knæet op mod dig selv 10 gange. Brug evt et håndklæde under knæet, så du kan trække benet op mod dig selv ved at bruge armene.

Hold højre ben løftet, og stræk underbenet fra vandret og op mod loftet 10 gange. Burg evt igen håndklædet til at holde på benet.

Støt foden på det det modsatte knæ hvis fod er i gulvet, og vip op og ned 10 gange.

Mens foden stadig hviler på modsatte knæ, drej foden 10 gange med uret, og 10 gange mod uret.

Og så gentager du alt med venstre ben...

Det vigtigeste er at holde benet over hjerte højde.

Er der noget du er i tvivl om, så spør, så skal jeg prøve at forklare bedre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej min krop forvirrer mig, hele dagen igår havde jeg,tror jeg ihvertfald, opstartsveer og afgang af slimproppen med lidt blod i, veerne kom med ca 8 minutters mellemrum fra ved 14 tiden, lidt hurtigere da jeg forlod min seng igen, smertemæssigt var det måske 4/5 ud af 10 - så ikke noget jeg ikke kunne holde ud, men stadig så det gjorde temmelig ondt.. Efter lidt snakken frem og tilbage blev manden og jeg enige om at han afleverede vores datter hos svigermor, så vi ikke skulle risikere at vække hende i nat og at hun ville få en træls aflevering.. Mens manden kørte, lagde jeg lidt tøj sammen og endte også med at rydde op i mit tøjskab - jeg manglede en bestemt top som jeg mindes fungerede fint ifb med amning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej min krop forvirrer mig, hele dagen igår havde jeg,tror jeg ihvertfald, opstartsveer og afgang af slimproppen med lidt blod i, veerne kom med ca 8 minutters mellemrum fra ved 14 tiden, lidt hurtigere da jeg forlod min seng igen, smertemæssigt var det måske 4/5 ud af 10 - så ikke noget jeg ikke kunne holde ud, men stadig så det gjorde temmelig ondt.. Efter lidt snakken frem og tilbage blev manden og jeg enige om at han afleverede vores datter hos svigermor, så vi ikke skulle risikere at vække hende i nat og at hun ville få en træls aflevering.. Mens manden kørte, lagde jeg lidt tøj sammen og endte også med at rydde op i mit tøjskab - jeg manglede en bestemt top som jeg mindes fungerede fint ifb med amning da han kom hjem gik jeg i bad og ind for at slappe af/sove..

Og derefter blev der så bare længere og længere imellem dem igen øv! Natten igennem er jeg vågnet af en der gjorde temmelig ondt flere gange, og når jeg stod op for at gå på toilet kom der flere hurtigt- men ikke noget der har udviklet sig så nu venter jeg bare på flere og bedre veer - øv vil bare så gerne at det går ordentligt igang nu hvor hun er afleveret..

Vi har gået en lille tur i skoven her til formiddag, og nu slapper jeg af i sengen.. Har stadig lidt blodigt slimet udflåd og veer ind i mellem..

Sikke en smørre - tak hvis i læste så langt med

 

Det lyder da helt sikkert som, at der er ved at være gang i noget hos dig :yay Skønt! Håber da at kunne gøre dig kunsten efter snarligt! ;) Helt så konkret er de ikke hos mig endnu, desværre!

Men rigtig spændende udvikling hos dig - håber det udvikler sig meget snart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej min krop forvirrer mig, hele dagen igår havde jeg,tror jeg ihvertfald, opstartsveer og afgang af slimproppen med lidt blod i, veerne kom med ca 8 minutters mellemrum fra ved 14 tiden, lidt hurtigere da jeg forlod min seng igen, smertemæssigt var det måske 4/5 ud af 10 - så ikke noget jeg ikke kunne holde ud, men stadig så det gjorde temmelig ondt.. Efter lidt snakken frem og tilbage blev manden og jeg enige om at han afleverede vores datter hos svigermor, så vi ikke skulle risikere at vække hende i nat og at hun ville få en træls aflevering.. Mens manden kørte, lagde jeg lidt tøj sammen og endte også med at rydde op i mit tøjskab - jeg manglede en bestemt top som jeg mindes fungerede fint ifb med amning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det spændende med jer piger herinde. Tror bestemt snart der er flere små søde babyer i farvandet :yay

Pøj pøj til jer :goodluck :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder at tro på at det ikke går i sig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder at tro på at det ikke går i sig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tankerne søde piger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lillebror

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke DianaMynthe :loveshower

Dejligt du slap for aks, trods at du ikke lige var enig i situationen ;) glæder mig til at se jeres lille fis :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT Tillykke med lillebror :yay Selvom det lyder som en hård fødsel er det dejligt at han fandt vejen ud til jer :loveshower 
Så fødte du før mig, som jeg sagde ;) Her sker der intet.. Desværre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER