LotteL

Æl og laaange cyklusser

15 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe med at gøre mig lidt klogere!

Lige kort, så smed jeg pillerne i august, men er kun i gang med min 2. cyklus, da min første var 54 dage og min anden er jeg igang med nu og er på dag 43.

Mit spørgsmål er så, om man kan være sikker på at man har ægløsning, når man har så lange cyklusser eller om man kan få mens uden at have haft ægløsning?

Håber der er nogen der har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan godt have det, der hedder anovulatoriske blødninger. Det kan ske ved meget lange cyklusser, hvor livmoderslimhinden bygges op og bliver tykkere og til sidst kan den ikke længere sidde fast og løsnes fra livmoderen. Det giver en blødning, som kan minde om menstruation.

Egentlig menstruation kan ikke forekomme uden ægløsning.

Hvordan man ser forskel ved jeg ikke. Tænker det nok er en opgave for professionelle.

Mener dog ikke at det forekommer ret ofte, så i langt de fleste tilfælde burde man kunne gå ud fra, at der har været ægløsning, hvis der kommer en blødning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil være sikker på æl er der, så kan du enten tage æl tests eller kaste dig ud i temperaturmetoden. Jeg har ikke prøvet at tage temperatur, men ved der er flere herinde som bruger den. Ellers er den helt store dille herinde i øjeblikket vist gele royal som booster æggene, så cyklus måske kan blive kortere? Jeg har selv lige købt dem og vil prøve det i næste cyklus, hvis altså vi ikke har held i denne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, dejligt at høre at det ikke forekommer så tit, at man ikke har ægløsning :)

Jeg har brugt æl teste, men med så lange cyklusser skal man godt nok teste mange dage. Har kun testet i en uges tid fra omkring cd9, men har ikke fået en positiv endnu!

Da min cyklus var på de 54 dage, bør jeg så gå udfra at æl lå på cd40, eller kan den sagtens ligge tidligere?

Måske jeg skulle prøve med gele royal, ville ihvertfald være super, hvis det kunne gøre mine cyklusser lidt kortere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget erfaring med lange cyklusser, men jeg vil anbefale dig at købe dine ÆL teste på nettet.

Jeg købte 50 ÆL teste og 10 GT for 50-55kr på ebay

Så kan du teste hver dag, så du kan være sikker på at fange ÆL. Jeg menes at have hørt at menstruation altid kommer 14-16 dage efter ÆL, men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil være sikker på æl er der, så kan du enten tage æl tests eller kaste dig ud i temperaturmetoden. Jeg har ikke prøvet at tage temperatur, men ved der er flere herinde som bruger den. Ellers er den helt store dille herinde i øjeblikket vist gele royal som booster æggene, så cyklus måske kan blive kortere? Jeg har selv lige købt dem og vil prøve det i næste cyklus, hvis altså vi ikke har held i denne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget erfaring med lange cyklusser, men jeg vil anbefale dig at købe dine ÆL teste på nettet.

Jeg købte 50 ÆL teste og 10 GT for 50-55kr på ebay

Så kan du teste hver dag, så du kan være sikker på at fange ÆL. Jeg menes at have hørt at menstruation altid kommer 14-16 dage efter ÆL, men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Tak for tippet :) Men puha, det kan godt nok blive til mange dage jeg skal teste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig, jeg føler med dig... Sidste cyklus bruge jeg vidst omkring 25 teste :lol :lol

 

Jeg har endnu ikke haft positiv ÆL-test før dag 16, men alligevel starter jeg altid omkring dag 10-12 stykker, bare for en sikkerheds skyld. Jeg vil bare gerne være sikker på at jeg rammer! Og derefter, jamen så bliver jeg bare ved til der er positiv test eller mens (eller anavoloustisk blødning eller hvordan pokker man staver til det)... 

 

Jeg bruger ÆL-teste, simpelthen for at vide hvad jeg kan forvente. Jeg er ret sikker på at jeg har haft blødninger uden ÆL, og så vil jeg bare gerne vide hvad jeg har at forholde mig til...

Det er altså meget tis der skal testes ;) Men ja, der er vel ikke så meget andet at gøre..

Hvordan kan det være du tror, at du har blødninger uden æl? Er det ikke meget sjældent det forekommer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi inden jeg blev gravid med min søn teste jeg også for ÆL, og der var nogle cyklusser hvor jeg aldrig fik en positiv test, men hvor jeg flere gange i samme cyklus fik halvvejs positive tests som så svingede frem og tilbage, og så efter ca 60 dage fik jeg mens - eller ihvertfald en blødning som ved mens.

Jeg har PCO :)[/

De gange jeg har testet, har jeg også kun fået nogle som var tæt på positive, hvis de da kan regnes for det, bare fordi stregen er tæt på at være lige så tydelig!

Hvor lang tid gik der, før du fik konstateret PCO?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde cyklus på 65 dage, i den efterfølgende cyklus begyndt jeg at æl-teste omkring cd21 og fangede den på positive på cd26.

Hvis I vil have et middel mod uregelmæssige cyklus, så kan Vitex anbefales... Prøv at Google det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi inden jeg blev gravid med min søn teste jeg også for ÆL, og der var nogle cyklusser hvor jeg aldrig fik en positiv test, men hvor jeg flere gange i samme cyklus fik halvvejs positive tests som så svingede frem og tilbage, og så efter ca 60 dage fik jeg mens - eller ihvertfald en blødning som ved mens.

Jeg har PCO :)

Hvis du har pco, kan du ikke være sikker på at kunne fange æl på tests, men det betyder ikke nødvendigvis, at den ikke har været der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde cyklus på 65 dage, i den efterfølgende cyklus begyndt jeg at æl-teste omkring cd21 og fangede den på positive på cd26.

Hvis I vil have et middel mod uregelmæssige cyklus, så kan Vitex anbefales... Prøv at Google det.

Tak for tippet - af hvad jeg kan læse mig til, virker det som om det har hjulpet mange :)

Har du selv brugt det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tippet - af hvad jeg kan læse mig til, virker det som om det har hjulpet mange :)

Har du selv brugt det?

Ja, jeg tog det i den cyklus hvor jeg fangede æl på dag 26... Så cyklus ville have været på 40 dage, men heldigvis stod jeg i stedet for med en positiv graviditetstest på dag 40 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tog det i den cyklus hvor jeg fangede æl på dag 26... Så cyklus ville have været på 40 dage, men heldigvis stod jeg i stedet for med en positiv graviditetstest på dag 40 :D

Tillykke med det :) Så er jeg vist nødt til at prøve det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget erfaring med lange cyklusser, men jeg vil anbefale dig at købe dine ÆL teste på nettet.

Jeg købte 50 ÆL teste og 10 GT for 50-55kr på ebay

Så kan du teste hver dag, så du kan være sikker på at fange ÆL. Jeg menes at have hørt at menstruation altid kommer 14-16 dage efter ÆL, men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Jeg fulgte dit gode råd og bestilte billige teste fra USA over eBay og jeg har lige modtaget dem idag :)

Men der er ikke nogen brugsanvisning med, hverken til æl eller g testenene.

Så ville lige høre om det var det samme med dem du modtog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER