Guest

Migræne

3 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg har været så dum at gå ind på migrænikerforeningens hjemmeside og læse om migræne i graviditeten.

Med migræne mener jeg i denne forbindelse migræne med aura, altså synsforstyrrelser/følelsesforstyrrelser/taleforstyrrelser.

Der står, at man, hvis man lider af den slags migræne, har langt større risiko for slagtilfælde ved anfald indenfor den sidste måned af graviditeten. Skal jeg tabe det seriøst? Eller er det bare en tilfældig statistik?

Er der nogen herinde, der har haft (og overlevet) en anfald indenfor den sidste måned af deres graviditet?

Jeg er rigtig bekymret, så håber nogen kan svare mig.

Knus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Jeg har aldrig sat mig ind i, hvad migræne var, men jeg har tit tænkt, at jeg nok egentlig havde det i min forrige graviditet. Jeg fik i hvert fald nogle psykopat-voldsomme hovedpiner som aldrig før, hvor jeg hverken kunne holde lys eller lyd ud, og hvor jeg fik det der flimren for øjnene. Det flimrende for øjnene har jeg også haft i perioder uden at være gravid, hvor min læge har kaldt det optisk migræne, så måske har jeg tendenserne? Jeg har dog aldrig haft taleforstyrrelser...

Nå, men jeg ved ikke, om det hjalp dig, når jeg kun måske har haft migræne. Men jeg overlevede i hvert fald uden men ;)

Står der hvor meget "langt større" dækker over? Jeg tænker, at hvis risikoen normalt er 1 ud en 100.000, så vil en risiko på 1 ud af 50.000 jo være langt større, men stadig med lav risiko. Giver det mening? :)

Ellers vil jeg råde dig til at spørge din læge. Om ikke andet, så bare for at få roen ved at høre fra en fagperson, at du ikke behøver at bekymre dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke tage det så alvorligt! Altså jeg har lidt af migræne med flimren/pletvis blind, opkast, føleforstytelser osv både UDEN at have hovedpine og med hovedpine osv men det gik over efter kiropraktor besøg og kom først igen 6 år senere og nu er det 6 år siden jeg havde det sidst. MEN jeg har også læst om det på nettet og følte jeg var døden nær og havde neurologiske skader der var uoprettelige.

Andre skavanker er jo nærmest altid et symptom på kræft og blærebetændelse kan skade ens barn osv osv osv. Det store internet er fantastisk men lige når det kommer til sygdom så stoler jeg mere på min læge og folk jeg kender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER