Guest

D-dråber mavekneb?

13 indlæg i dette emne

Laura havde nogen rigtig stykke aftener i sidste uge, skreg hver gang hun pruttede og lavede en ble, jeg hørte at D-dråber kunne være synderen og stoppede, vi har ikke haft samme mavekneb efter et par dage vi stoppede.

Hvad så nu?

Jeg er i tvivl om jeg skal give hende det igen og se om det var synderen.

Jeg gav om morgen, kan det være en forskel at give hende det om aftenen istedet?

Hvis det er synderen, hva så?

Nogen erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem fra livol med magnus og muggen på tror jeg det er, rød pakke og på kokosolie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe nogen på apoteketet der er lavet på jornøddeolie (der er dog måskr noget med allergener, har hørt fra en læge at alt proteinet bliver renset fra så det ikke er et problem, men har også hørt det kan være problematisk, har ikke undersøgt det videre :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D-pearls fra matas... så er du ude over problemet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller Lactocare D-dråber. Dem har vi brugt med succes. De er tilsat mælkesyrebakterier, så de faktisk hjælper mavens balance. Har også kun hørt godt om d-pearls,men ikke selv forsøgt mig.

Det er noget med at det olie som D-dråber er lavet på, er svært for de små maver at arbejde med. Mener det er solsikkeolie, men du må ikke hænge mig op på det. Derfor forsøger mange med nogle på kokosolie eller jordnøddeolie - dog er der vist noget med allergi-risici ved begge slags.

God bedring med Lauras mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er omvendt. :) De fleste er på kokosolie fordi det ikke er et allergen. Nogle fra min mødregruppe har bestilt dem på jordnøddeolie hjem fra et apotek i Sønderjylland et sted mener jeg det var, og har været glade for dem. Solsikkeolie-baserede får man vist i Sverige og her på siden er der mange der har været glade for d-pearls. Personligt har jeg kun haft erfaring med dem på kokosolie og vitus har ikke haft problemer heldigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er omvendt. :) De fleste er på kokosolie fordi det ikke er et allergen. Nogle fra min mødregruppe har bestilt dem på jordnøddeolie hjem fra et apotek i Sønderjylland et sted mener jeg det var, og har været glade for dem. Solsikkeolie-baserede får man vist i Sverige og her på siden er der mange der har været glade for d-pearls. Personligt har jeg kun haft erfaring med dem på kokosolie og vitus har ikke haft problemer heldigvis.

Der kan man se hvor godt jeg husker midt om natten :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas fik dem fra livol med kokosolie og kunne fint tåle dem i starten, men da ham var et år kunne han pludselig ikk tåle dem. Han fik slem forstoppelse, som vi ikk kunne finde årsagen til, før min veninde som arbejder på et apotek, fortalte at børn kan reagere enten ved dårlig mave eller forstoppelse, hvis de ikk kan tåle d-dråberne, så vi stoppede med det samme med at give ham dem, og allerede efter få dage var maven i bedring. Så jeg vil råde dig til at finde nogen d-dråber det ikke er lavet på kokosolie, fordi det lige netop er kokosolien mange børn ikk kan tåle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da C i sin tid havde problemer valgte vi at holde en uges pause og så startede vi meget langsomt op igen på følgende måde:

Uge 1 - 1 dråbe

Uge 2 - 2 dråber (en om morgen og en om aften)

Uge 3 - 3 dråber (2 om morgen og en om aften)

Uge 4 - 4 dråber (2 morgen og 2 aften)

Og sådan gik det i længe indtil vi til sidst kunne give 5 dråber og kunne give dem alle på en gang.

Det gav ikke mavekneb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger latocare med d-dråber og oplever intet bøvl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er jo et omvandrende leksikon!!

For Laura har fint kunne tåle dem, lige ind til nu!

Tusind tak for alle svarene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er jo et omvandrende leksikon!!

For Laura har fint kunne tåle dem, lige ind til nu!

Tusind tak for alle svarene!

kan det ikke ha været luft i maven og ikke d-dråberne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER