Lilly

Opkast osv ingen energi

11 indlæg i dette emne

ja, vil bare hører om der er andre som har haft det ligesom jeg.

Har aldrig haft det så dårligt, har meget kvamle hele døgnet, og hver gang jeg endelig får spist eller drukket lidt, skal jeg bare ud og kaste det hele op :(

Jeg har ingen energi, og føler bare at ALT er mod mig, syntes ikke rigtigt at jeg kan nyde at jeg er gravid, det gør mig ret ked.

Jeg har snakket med lægen, og hun siger bare små måltider osv, jaja jeg har læst nettet igennem for gode råd og har også gjort alle de ting som står beskrevet.

Har bare dårlig samvigtighed overfor min kæreste, magter intet og har 2 skønne hunde, som kun får små ture, for der er ingen energi.

stakkels hunde :(

Ligeledes har jeg også lidt hård mave, og mave gener, men det er vel forståeligt når man intet mad for i maven og når man endelig spiser, kaster man det op igen.

pyha, syntes godt nok det er hårdt dette her.

Gid det snart stoppede.

Hilsen den fortvivlede :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

dejligt_ dårligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lidt rigtig meget af kvalme helt fra uge 4+

Jeg havde ikke overskud til noget som helst og fik også stress af, at min kæreste var nødt til at lave alt i hjemmet. Selvom han nu var rigtig sød til det og ikke brokkede sig.

Jeg fik at vide, at det ville begynde at aftage omkring uge 12. Men jeg er først begyndt at føle mig rigtig "normal" her i løbet af den sidste uges tid. Jeg har dog stadig kvalme om morgenen og hvis jeg ikke får spist nok små måltider i løbet af dagen. Men generelt har jeg det altså MEGET bedre nu.

Men jeg forstår dig fuldstændig. Man bliver virkelig frustreret og ærgelig over, at man ikke bare kan være glad. Jeg synes nu, at du skal tage det roligt og bare glæde dig over, at det nok skal forsvinde igen i løbet af nogle uger.

Håber snart du får det bedre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige så dårlig de første 11 uger af min graviditet og det er bare forfærdeligt :( Jeg kastede også op bare jeg vendte mig i sengen og kunne absolut ingenting.. Jeg kunne på et tidspunkt ikke engang børste tænder, for så snart jeg stak tandbørsten ind i munden kastede jeg op.. Var ynkelig og havde enormt ondt af mig selv og rendte til læge i tide og utide i håb om hun kunne hjælpe mig bare lidt, for mit liv stoppede virkelig på mange punkter i alle de uger.. Værst af alt var at jeg slet ikke kunne være mor for vores lille datter, så min mand måtte overtage med alt :( Jeg kunne ikke komme med ud og besøge folk, det var så frygteligt..

En dag blev jeg henvist til en akupunktør og så kom der skred i tingene, det var virkelig guld værd og i løbet ad to behandlinger havde jeg det godt igen og har ikke haft kvalme/kastet op siden :loveshower :loveshower Men om det var de behandlinger eller pga jeg var 13 uger henne er ikke til, at sige, men kvalmen forsvandt fra den ene dag til den anden..

Men jeg glemmer det aldrig så jeg føler med dig, men husk en dag forsvinder den igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar :) er glad for at man ikke er den eneste som har eller haft det slemt de første uger.

men ja glæder mig også til at det er overstået, lige nu er jeg bare træt og kaster op hele tiden.

har også købt de der seaband bånd mod kvamle. syntes dog ikke at de hjælper. øv øv

men hold da op det er hårdt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lige til at skrive: Seaband armbånd.

Men kan så se at du har skrevet at de er prøvet og ikke hjælper. :(

Hvad med rigtig akupunktur ellers ?

Har hørt at det hjælper på mange - har dog kun selv prøvet det for migræne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar :) er glad for at man ikke er den eneste som har eller haft det slemt de første uger.

men ja glæder mig også til at det er overstået, lige nu er jeg bare træt og kaster op hele tiden.

har også købt de der seaband bånd mod kvamle. syntes dog ikke at de hjælper. øv øv

men hold da op det er hårdt..

Forskellen på seaband armbåndet og en akupunktør er, at seaband skal du selv sætte på, hvor akupunktøren sætter små kugler ind i dit håndled og sætter plaster over og de skulle meget gerne sidde 100% korrekt og det er ikke altid det gør det når man selv sætter det på, så vil helt klart anbefale akupunktur i forhold til seaband :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg havde også kvalme fra ca. 4 uge, dog ingen opkast.

Og hård mave fulgte også med.

Her forsvandt det da jeg var ca 8 uger henne, så krydser da fingre for dig.

Jeg var også enormt træt og kunne sove hele tiden, det er dog også forsvundet, nu er det kun egnang imellem jeg falder tidlig i søvn på sofaen, fordi jeg er megatræt, jeg startede med jern tilskud i 7. uge fordi jeg var så træt, og det har altså hjulpet.

Kan ikke råde dig til det ene eller andet, for her prøvede jeg ikke noget, fandt mig bare i at det fulgte med.

Jeg har drukket en del smoothie da jeg havde kvalme, for var faktisk det jeg havde det bedst med at få i maven, og så spist råkostsalat.

Havde som dig også dårlig samvittighed, fordi farmand tog sig fuldstændig af vores søn, jeg blev mest bare brugt til småting, såsom at finde tøj frem, børste tænder på ham og kysse ham farvel/godnat mm.

Men tro mig... Før eller siden forsvinder det, kan bare ingen ugetal sætte på, da det er forskelligt.

ved de fleste forsvinder deet dog inden for de føstte 12 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er opstarte på tlb Primperan i lille dosis, det har hjulpet en del på min kvamle og opkast. Er ikke meget for at tage medicin, men det var for mig sidste udvej, kunne slet ikke fungere, blev mere og mere ked af det at jeg intet magtede og bare lå og lå... Er dog sygmeldt pt fra mit arbejde, da jeg lige skal til kræfterne igen. Arbejder på et plejehjem, og med alle de lugte og fysiske arbejde, kunne jeg bare ikke klare tanken om at skulle være på i 8 timer. Pyha. Så håber snart at jeg er på benene igen.

Har idag alleredet spist 2 ristede toast og 1 glas mælk.. :) det er meget positivt.

Har dog heldigvis fået en tid hos min læge, da jeg vågner op om natten, med mega meget mavekramper, hedeture og rigtig dårligt. Det vare dog kun 10 min, så forsvinder det igen.

Underligt. Men jeg kan godt mærke at der sker noget med min krop, og jeg er nok ekstra opmærksom, da det er 1 første gang. Så skal lære at lytte til min krop, og så er jeg nok lidt pivet, ja ikke

ment at sige, men det er jeg nok..... desværre..... :(

gør virkeligt mit bedste. Det seaband bånd jeg købte, har ikke rigtig hjulpet, så måske skulle man opsøge en prof. <_<

tusinden tak til alle jer :loveshower som har beskrevet dette indlæg, rart at drøfte med nogle, som er eller har været i samme situation.. knus Maja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er opstarte på tlb Primperan i lille dosis, det har hjulpet en del på min kvamle og opkast. Er ikke meget for at tage medicin, men det var for mig sidste udvej, kunne slet ikke fungere, blev mere og mere ked af det at jeg intet magtede og bare lå og lå... Er dog sygmeldt pt fra mit arbejde, da jeg lige skal til kræfterne igen. Arbejder på et plejehjem, og med alle de lugte og fysiske arbejde, kunne jeg bare ikke klare tanken om at skulle være på i 8 timer. Pyha. Så håber snart at jeg er på benene igen.

Har idag alleredet spist 2 ristede toast og 1 glas mælk.. :) det er meget positivt.

Har dog heldigvis fået en tid hos min læge, da jeg vågner op om natten, med mega meget mavekramper, hedeture og rigtig dårligt. Det vare dog kun 10 min, så forsvinder det igen.

Underligt. Men jeg kan godt mærke at der sker noget med min krop, og jeg er nok ekstra opmærksom, da det er 1 første gang. Så skal lære at lytte til min krop, og så er jeg nok lidt pivet, ja ikke

nemt at sige, men det er jeg nok..... desværre..... :(

gør virkeligt mit bedste. Det seaband bånd jeg købte, har ikke rigtig hjulpet, så måske skulle man opsøge en prof. <_<

tusinden tak til alle jer :loveshower som har beskrevet dette indlæg, rart at drøfte med nogle, som er eller har været i samme situation.. knus Maja

Det må du endelig ikke tro :kram2

Det ER virkelig ubehageligt at have det sådan, og jeg kan selv huske hvor YNKELIG jeg var i de første 12-14 uger hvor jeg bare havde det så dårligt!!

Det er da helt normalt at man ikke orker noget, når man har det rigtig skidt... Det skal du bestemt ikke bebrejde dig selv! Og du snakker om at du har ondt af din kæreste, eller har dårlig samvittighed... Helt ærlig, det eneste han skal, er at ordne lidt mere hjemme, og gå tur med hundene en overgang... Det er dig der har det dårligt 24 timer i døgnet, så det er dig du skal have ondt af! :kram2 :kram2

Han skal såmænd nok klare sig :)

Jeg håber snart det lysner for dig, og bare rolig... Du skal nok få tid til at blive glad for din graviditet, når først kvalmen og alt det andet forsvinder :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ogås super ynkelig ind imellem. Har det nogen gange så dårligt, at jeg bare ikke orker mere. Men min kæreste er heldigvis sød til at tage alle de praktiske opgaver. Kvindernes opgave er at gøre alt så godt som muligt for den lille - mandens opgave må så være at gøre alt det vi ikke orker.

Jeg er dødtræt af at høre, at det jo er helt normalt at have kvalme og kaste op. Det ved jeg jo godt - men det gør det ikke mindre hårdt at :puke hele tiden!!

Jeg har også prøvet sea-band armbåndene - uden succes.

Jeg havde det MEGET dårlig fra jul og frem til slutningen af januar. Så havde jeg lige 3½ uge næsten uden kvalme (hvis jeg huskede alle de små mellemmåltider).og kun en enkelt dag eller to, hvor jeg kastede op på andre tidspunkter end om morgenen.

Nu har jeg så kastet op siden søndag - jeg har virkelig været mere dårlig end jeg forestillede mig, at det kunne lade sig gøre at være. Jeg har besluttet, at hvis det ikke går bedre på mandag vil jeg prøve at kontakte en akupunktør. Jeg er ved at være temmelig desperat.

Jeg er 16+1 - alle sagde at det ville stoppe omkring uge 12.... Nu får jeg at vide, at det nok skal stoppe omkring uge 20.

Indimellem har jeg bare lyst til at stortude. Men jeg tror det er meget naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER