Alura

December: 44 babyer ønsket - 9 på vej - 34 mens

611 indlæg i dette emne

Mens behøver ikke at komme 14 dage efter æl nej, det er blot den standard man går ud fra. Jeg har eksempelvis altid 11 eller 12 fra æl til mens. Nogle har mindre, andre mere. Det skulle dog gerne ligge rimeligt stabilt for den enkelte, så du kan nogenlunde regne med "dit" tal fra måned til måned. Derfor tænker jeg, at det vil være godt for dig at vide, hvornår æl ligger. Også så I kan være sikre på at I timer jeres ægteskabelige hygge helt korrekt. Det var da helt sikkert sjovere, hvis man bare kunne hygge spontant og så kom der en baby ud af det, men hvis det nu ikke er tilfældet, så må man jo tage andre midler i brug :)

 

Hvor fedt at du har smidt de anti-depressive og bare har det godt :yay Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er stor og indædt modstander af det (det kan være det eneste rigtige for nogen i en overgang, men jeg synes blot at vi som samfund har en uhyggelig tendens, til at medicinere os selv ud af alt i dag og i mange tilfælde mener jeg udelukkende, at det er symptombehandling). Jeg har selv være på anti-depressiver en kort overgang for mange år siden, men valgte dog ret hurtigt at stoppe igen på eget initiativ, da jeg ikke brød mig om virkningen. Det er blot min personlige holdning til det, men synes altså at det er flot at du er blevet fri af dem, godt gået! :kram2

 

Altså, jeg har brændende ønsket mig at blive mor, lige siden jeg blev gravid som 16-årig og desværre endte med at måtte vælge en abort. Det samme gentog sig 7 år senere, da jeg var 23, og mit ønske om at blive mor, er ikke blevet mindre siden. Men omstændighederne var bare ikke til det dengang. I dag er jeg 31 og det er først i år at min mand (som jeg har været sammen med de sidste 11 år nu) blev klar til at blive far. I lang tid mente han slet ikke at han overhovedet ville have børn og jeg har været meget bange for, om det ville ende med at blive for sent. Så det er absolut heller ikke altid at jeg kan tage det roligt eller har tålmodigheden i behold, skal jeg måske indskyde. 15 års venten, gør et eller andet ved en :rolleyes

 

Men lige nu, lige i dette øjeblik, der er jeg rolig. Og glæder mig. Og det holder jeg fast i med næb og kløer, så længe jeg overhovedet kan. Jeg har jo drømt om at nå hertil hvor vi er nu. Og så er det sindssygt frustrerende, at man  pludselig føler sig ude af stand til at nyde eller finde nogen glæde ved processen. Så i det omfang det overhovedet er mig muligt, vælger jeg at forsøge at holde mit fokus på netop det; at det gerne skulle være hyggeligt, sjovt, romantisk og spændende. Men de der læser i min tråd ved også at det kikser ofte, ind i mellem flere gange dagligt :rolleyes Hele det her babyprojekt er en kæmpe rutchebanetur for rigtig mange af os, det er vist bare de barske realiteter :kram2

Åh jeg synes det er super svært med de piller.. Jeg havde gået i over 2 år med en depression uden at få gjort noget ved det.. Var jeg ikke begyndt på pillerne havde jeg ikke været her idag..

Havde jeg gjort noget ved det før, kunne de måske være undgået, men når man er dybt depressiv gør man bare hvad lægen siger..

Havde jeg ikke sagt til min læge at vi gerne vil have børn nu (og helst igår;)) så var jeg stadig på dem, selvom jeg egentlig ikke havde brug for dem..

Så er enig med dig i at det er alt for normalt at være på antidepressive, lægerne er alt for 'gode' til at udskrive dem.. Mange lette depressioner vil man kunne undgå bliver til en svær depression, ved at tilbyde den syge kognitiv terapi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg synes det er super svært med de piller.. Jeg havde gået i over 2 år med en depression uden at få gjort noget ved det.. Var jeg ikke begyndt på pillerne havde jeg ikke været her idag..

Havde jeg gjort noget ved det før, kunne de måske være undgået, men når man er dybt depressiv gør man bare hvad lægen siger..

Havde jeg ikke sagt til min læge at vi gerne vil have børn nu (og helst igår;)) så var jeg stadig på dem, selvom jeg egentlig ikke havde brug for dem..

Så er enig med dig i at det er alt for normalt at være på antidepressive, lægerne er alt for 'gode' til at udskrive dem.. Mange lette depressioner vil man kunne undgå bliver til en svær depression, ved at tilbyde den syge kognitiv terapi..

 

Helt enig i at der burde sættes ind med kognitiv terapi tidligere. Og som sagt mener jeg også at det er det eneste rigtige for nogen i en overgang, f.eks. i en situation som den du beskriver, hvor man allerede er kommet så langt ud, at man har brug for den stilstand og pause pillerne kan give, for overhovedet at kunne begynde at arbejde på de underliggende problemer. Det som jeg dog ofte synes at man ser, er at de bliver brugt som et quick fix i stedet for at behandle det underliggende problem, eller som du siger: "Havde jeg ikke sagt til min læge at vi gerne vil have børn nu (og helst igår;)) så var jeg stadig på dem, selvom jeg egentlig ikke havde brug for dem..". At man ofte har tendens til at holde folk på dem, hvor det måske slet ikke var nødvendigt.

 

Jeg er glad for at høre at du fik den hjælp, da du havde brug for det, og glad for at høre at det nu ikke længere er nødvendigt for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nok kun halvt års bryllupsdag :P Men tanken er der stadig  :wub

 

Vildt nok, at din cyklus var/er så normal. Det håber jeg også med min. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan den var før p-piller, og det irriterer mig så lidt nu  :rolleyes

 

Jeg kan sagtens følge din tanke omkring det med at tie stille. Jeg tror også godt at jeg kan, men damn, det vil være svært. Især over for mine søstre - vi deler næsten alt.

 

Tillykke med jeres halvårs bryllupsdag i morgen :loveshower Kan godt forstå trangen til at teste den dag, frem for mandag, men også din usikkerhed omkring det med at skulle se venner og familie samme dag.

 

Jeg havde også malet fanden på væggen på forhånd, dengang jeg stoppede med mine p-piller. Troede at der ville gå en evighed, inden jeg fik mens. Den kom dog præcis til tiden og har været forholdsvis stabil siden. Første cyklus var på 29 dage og har haft en enkelt siden på kun 21 dage. Ellers ligger de på 24-26 dage hver gang.

 

Hepper på positivt resultat, uanset om du så vælger at teste i morgen, eller venter til på mandag :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne ikke vente til imorgen med at teste så gjorde det idag og den var desværre negativ :-( men har ingen tegn på at menstruation er på vej.

Der er gået 30 dage siden jeg start på min menstruation, så måske er det for tidligt at teste. Min cyklus var på 31 dage sidst.

Men nej hvor er det frustrerende at gå i uvished puha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bedste veninde har en regel, som jeg egentlig synes er ret god. Den går ud på, at man fortæller det tidligt til dem, man alligevel ville fortælle det til, hvis man fik en spontan abort.

Under den regel har jeg faktisk fortalt min veninde om det :) Hun fortalte det også til mig, da hun var gravid :)

Dog skal man nok tænker over, hvorvidt den/dem man fortæller det til, kunne finde på at fortælle det videre. Hvis man tror de kunne det, så ville jeg ikke sige det.

 

Jeg har planlagt at fortælle mine forældre det lige inden jul (tror ikke jeg kan holde på hemmeligheden længere end det nemlig :P ), glæder mig sådan til at se, hvordan de reagerer, det er deres første barnebarn :)

 

Det lyder også som en ret god regel. Den tror jeg, at jeg vil følge - forudsat selvfølgelig at de kan holde det for sig selv :P 

 

Uh, det glæder jeg mig til at høre om! Jeg synes det er så hyggeligt at høre, hvordan folk fortæller det til deres familier :)

 

Tillykke med jeres halvårs bryllupsdag i morgen :loveshower Kan godt forstå trangen til at teste den dag, frem for mandag, men også din usikkerhed omkring det med at skulle se venner og familie samme dag.

 

Jeg havde også malet fanden på væggen på forhånd, dengang jeg stoppede med mine p-piller. Troede at der ville gå en evighed, inden jeg fik mens. Den kom dog præcis til tiden og har været forholdsvis stabil siden. Første cyklus var på 29 dage og har haft en enkelt siden på kun 21 dage. Ellers ligger de på 24-26 dage hver gang.

 

Hepper på positivt resultat, uanset om du så vælger at teste i morgen, eller venter til på mandag :bd :goodluck

 

Taaaak  :loveshower

 

Resultatet for i dag er negativ graviditetstest og stadig ingen mens. Så nu venter jeg bare, og hvis den stadig ikke er kommet på onsdag eller torsdag, tror jeg, at jeg tester igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne ikke vente til imorgen med at teste så gjorde det idag og den var desværre negativ :-( men har ingen tegn på at menstruation er på vej.

Der er gået 30 dage siden jeg start på min menstruation, så måske er det for tidligt at teste. Min cyklus var på 31 dage sidst.

Men nej hvor er det frustrerende at gå i uvished puha..

 

Husk at det er forskelligt, hvornår folk kan teste positiv. Nogle kan meget tidligt, mens andre først kan noget senere. Men jeg kan godt forstå, at det er frustrerende. Jeg håber, du snart får vished :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et spørgsmål .. Jeg havde min første menstruation siden P-stav i maj, den næste kom først i oktober. Vi startede PB i september, så i realiteten har vi kun prøvet i 2 cyklusser, selvom der er gået over 4 måneder? :help :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at det er forskelligt, hvornår folk kan teste positiv. Nogle kan meget tidligt, mens andre først kan noget senere. Men jeg kan godt forstå, at det er frustrerende. Jeg håber, du snart får vished :)

Mange tak for det søde svar :-).

Ja det har jeg læst mig frem til herinde. Rigtig god side herinde til at finde nogle svar når man er lidt frustreret og ikke ved om noget er normalt eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også med i decemberhåbet  :7himmel

Jeg skal (helst ikke) have min mens d. 25, december.

Jeg har ægløsning nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er ventetiden indtruffet her! Så må vi håbe der kommer en sød lille jule hemmelighed til os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et spørgsmål .. Jeg havde min første menstruation siden P-stav i maj, den næste kom først i oktober. Vi startede PB i september, så i realiteten har vi kun prøvet i 2 cyklusser, selvom der er gået over 4 måneder? :help :chin:

Teknisk set ja, så I prøvet i 2 cyklusser. Men hvis du skal til lægen mht på udredning, så ville jeg ikke tøve et sekund med at sige, at I har aktivt prøvet siden du fik p-staven ud i maj - altså nu i 7 måneder. Nogle gange må man gerne strække sandheden en lille smule - især når du tilsynelandende har en læge, der mildest talt er lidt op af bakke. :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teknisk set ja, så I prøvet i 2 cyklusser. Men hvis du skal til lægen mht på udredning, så ville jeg ikke tøve et sekund med at sige, at I har aktivt prøvet siden du fik p-staven ud i maj - altså nu i 7 måneder. Nogle gange må man gerne strække sandheden en lille smule - især når du tilsynelandende har en læge, der mildest talt er lidt op af bakke. :wacko

Det overvejede jeg også lidt næste gang :-D

 

 

 

Jeg sad lige og læste det her : http://thestir.cafemom.com/pregnancy/114917/Know_the_Sex_of_Your

 

Hvad tror i? Er det mon rigtigt? :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også med i decemberhåbet :7himmel

Jeg skal (helst ikke) have min mens d. 25, december.

Jeg har ægløsning nu.

Uhh, hvor bliver det spændende! Krydser fingre for dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, hvor bliver det spændende! Krydser fingre for dig :D

Jaaa, det er :)

Vi har jo ønsket os en lille længe og prøvet aktivt siden april.

 

STORT TILLLYKKE MED JERES LILLE BEBS!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Kan i rykke min test dag til fredag den 12 december i stedet for den 8 december idet jeg testede idag og den var negativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa, det er :)

Vi har jo ønsket os en lille længe og prøvet aktivt siden april.

 

STORT TILLLYKKE MED JERES LILLE BEBS!!!

 

Håber det lykkedes denne gang :)

Tusind tak :) Tør ikke helt tro på det endnu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det lykkedes denne gang :)

Tusind tak :) Tør ikke helt tro på det endnu :blush

Det gør vi virkelig også. Vi gør i hvert fald en hel del for det  :hump  :wub  :P Hæhæ

 

Jeg kan godt forstå, at du ikke tør tro helt på det. Det er også bare så stort og så specielt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også med i decemberhåbet  :7himmel

Jeg skal (helst ikke) have min mens d. 25, december.

Jeg har ægløsning nu.

 

Du er på :) Held og lykke og håber at ventetiden må gå hurtigt for dig :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Kan i rykke min test dag til fredag den 12 december i stedet for den 8 december idet jeg testede idag og den var negativ.

 

Jeg har sat dig på til den 12. i stedet :) Og kan godt forstå at du er frustreret over uvidenheden og ventetiden. De to uger fra æl til testdag er super hårde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er på :) Held og lykke og håber at ventetiden må gå hurtigt for dig :bd :goodluck

Tusinde tak :)

Jeg læste forleden, at ma  skal sørge for at have en masse aftaler, så man kan tænke på noget andet. Så det er helt klart planen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak :)

Jeg læste forleden, at ma  skal sørge for at have en masse aftaler, så man kan tænke på noget andet. Så det er helt klart planen :)

 

Det lyder som en god plan. Alt hvad der kan abstrahere tankerne lidt fra pb og ventetiden er godt, for den føles næsten altid umenneskelig lang, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan. Alt hvad der kan abstrahere tankerne lidt fra pb og ventetiden er godt, for den føles næsten altid umenneskelig lang, synes jeg :)

De sidste dage op til mens er altid frygtelig lange.

"Heldigvis" er det for mit vedkommende denne gang i juledagene, så der bliver nok at se til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne.. :)

Synes den passer meget godt herinde;)

post-7273-0-26122200-1417988563_thumb.pn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne.. :)

Synes den passer meget godt herinde;)

 

Ja, det gør den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er mens dukket op her :)

 

En første cyklus på 29 dage er nu også ganske pænt, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER