petit_honey

Sygemeldt og arbejdssøgene

4 indlæg i dette emne

Nogen der har erfaring med det :)?

Jeg er pt. arbejdssøgene og er endnu ikke sygemeldt da det ikker nødvendigt. Men jeg går i terapi hver onsdag, og når jeg får et arbejde betyder det at jeg skal sygemeldes 1/2 arbejdsdag hver onsdag i det næste års tid.

Hvordan ville fortælle om det? Skal man skrive det i ansøgningen, eller sige det til jobsamtalen? Og ville i sige sandheden eller prøve at finde på noget andet... synes det er så pinligt at fortælle om til nogen man slet ikke kender :(

Og hvad hvis man ender i aktivering, kan man så blive sygemeldt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror du skal fortælle det når du kommer til samtalen

har selv gået hjemme et stykke tid med depression. har bare valgt at raskmelde mig da jeg ikke kunne klarer at gå hjemme mere

så nu går jeg hjemme på dp og søger og søger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær.

Jeg tror jeg ville skrive i ansøgningen/cv'et at jeg går til speciallæge hver onsdag. Uden at komme ind på hvorfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Jeg synes det er ekstremt grænseoverskridende at skull fortælle sådan noget face2face med personer som man overhoved ikke kender. Og det gør det ikke bedre at chancerne for job er så lille, og dermed vil man have "blottet" sig unødvendigt.

Jeg er bange for at hvis jeg skriver det i ansøgningen så kommer jeg slet ikke til nogle samtaler, og så vil jeg helt sikkert også blive spurgt om det efterfølgende. Men jeg vil klart overveje det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER