girly1988

MME og ondt i maven

41 indlæg i dette emne

Hej piger.

Vores dreng får som sagt MME, vi bruger NAN1 og så fik vi anbefalet Grøn Allomin...

Synes dog hans afføring desværre er blevet mere fast og synes ikke hans ondt i maven er blevet bedre...der er dog forskel fra dag til dag hvor slemt det er...

Vi cykler med hans ben, nusser og masserer hans krop så godt vi kan...

Nogen gode råd? Synes det er synd når han ligger og presser og det skal gøre så ondt ind imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor meget grøn allomin giver du ham i døgnet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har givet en eller 2 flasker sådan lidt efter vurdering....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen giver biogaia dråber med succes. Har ikke selv kendskab til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arlas baby & me var super til Lauras mave, og jeg har hørt flere sige det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte grøn NAN. Den skifter lidt navn, men har heddet comfortis eller sensitive. Den var vi rigtig glade for.

Han fik den i hver 3. Flaske. Resten var almindelig Nan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arlas baby & me var super til Lauras mave, og jeg har hørt flere sige det samme.

Hvor fås den henne? Kan det passe det er et produkt som har været i mange år? Synes nemlig det lyder som noget mine forældre os har nævnt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby & me fås i Føtex bl.a.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fås den henne? Kan det passe det er et produkt som har været i mange år? Synes nemlig det lyder som noget mine forældre os har nævnt....

Vores Rema har den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte nan ha, som er mild mod maven!

Også fik hun fennikel te, med rørsukker. Sukkeret er smertestillende og fennikel te slår luftboblerne i stykker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både Rema, Bilka og Føtex har den, har ikke tjekket Kvickly, Netto har den ikke.

 

Den er billigst i Rema.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte udelukkende grøn allomin og det virkede fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er efter vi startede på grøn allomin at vi har haft to bleer med fast afføring...før det var der alm afføring men hvor han havde mavekneb når han skulle af med noget ind imellem...

Vi prøver pt med nan men de der brikker der er færdiglavede..i stedet for det pulver vi skal blande...men er det ikk bedre i morgen så ska jeg et smut i rema eller føtex efter noget andet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min datter var brikkerne dem der var allerhårdest ved maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er efter vi startede på grøn allomin at vi har haft to bleer med fast afføring...før det var der alm afføring men hvor han havde mavekneb når han skulle af med noget ind imellem...

Vi prøver pt med nan men de der brikker der er færdiglavede..i stedet for det pulver vi skal blande...men er det ikk bedre i morgen så ska jeg et smut i rema eller føtex efter noget andet....

Men hvis akt var fint, hvorfor så bruge grøn allomin? Som jeg har forstået det, så er det jo noget, man forsøger sig med ved problemer?

Baby & me kom frem sidste år (mener jeg) - har ikke forsøgt mig.

Mange er glade for urtete, herunder kamille eller fennikel, jeg vil dog nævne, at min sundhedsplejerske frarådede det som lige så no-go til små babyer som honning - noget med at de samme gifte kunne være i urtete.

Hvis problemerne først opstod ved skift af mærke, så ville jeg fluks smutte tilbage på det, der fungerede før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min sundhedsplejerske der anbefalede fennikel te :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min sundhedsplejerske der anbefalede fennikel te :)

Jeg har heller aldrig taget stilling til det - jeg fik ikke brug for :) - jeg ville bare nævne det. Da jeg spurgte til det, svarede hun straks, at den nyeste anbefaling var at lade være af ovennævnte grund. Jeg har ikke efterfølgende fact-tjekket oplysningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis akt var fint, hvorfor så bruge grøn allomin? Som jeg har forstået det, så er det jo noget, man forsøger sig med ved problemer?

Baby & me kom frem sidste år (mener jeg) - har ikke forsøgt mig.

Mange er glade for urtete, herunder kamille eller fennikel, jeg vil dog nævne, at min sundhedsplejerske frarådede det som lige så no-go til små babyer som honning - noget med at de samme gifte kunne være i urtete.

Hvis problemerne først opstod ved skift af mærke, så ville jeg fluks smutte tilbage på det, der fungerede før :)

Det var SP der anbefalede grøn allomin pga. de mavekneb....

Men ja det dropper vi nok også som det ser ud pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min datter var brikkerne dem der var allerhårdest ved maven!

Det er svært at vide hvad der virker, for mine forældre havde held med de brikker ved mig som lille...hvor pulveret gav problemer nemlig...hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var SP der anbefalede grøn allomin pga. de mavekneb....

Men ja det dropper vi nok også som det ser ud pt...

Hmm, mavekneb før og hård mave nu, er det sådan? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, mavekneb før og hård mave nu, er det sådan? :(

Ja lige præcis...og nu har vi ikk haft en bonusble i alt for lang tid...så kommer der ikk noget her i nat så tager vi kontakt til SP i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lactulose anbefalede de på neonatal det fås i håndkøb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giv lidt kogtvand på flaske og hvos det ikke hjælper så lactulose :)

Vi har brugt kamille te nogen gange, sygeplejersken ved lægen var lige ved at anbefale det til hun kom i tanke om nye anbefalinger hvor man ikke må, men det har altså været guld værd et par gange! Vi døjer også med mavekneb og det har været slemt i denne uge, så nu jeg stoppet med D-dråber, i aften ingen mavekneb! Så nu ser vi lige an om de kunne skabe problemerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen gode råd - håber I snart finder en god løsning så lille Tobias ikke skal have ondt i mavsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der ikke er problemer med appetit og vægt, så kan det hjælpe at putte ca 10 ml ekstra vand i flasken ifht, hvad de skriver på MME pakken. Det gjorde jeg helt konsekvent med begge mine, når de fik hård mave eller problemer med at komme af med det + en flaske grøn allomin i døgnet.

Har også brugt stærkt sukkervand ved akut mavekneb - det har også virket - især på den store, der kaldte vi det trylledrik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER