Mette

køresyge :(

40 indlæg i dette emne

Jeg tænkte på denne tråd for nylig, da jeg talte med min far om min søsters køresyge, da vi var små. Vi fik sænket bilen dengang og det hjalp helt vildt. Noget med, at for dem med voldsomt køresyge, skal der INTET til, før det slingre og man bliver dårlig. Og en sænket bil hjælper åbenbart på, hvordan det føles at sidde bagi. Vi ku derefter køre til Italien uden køresyge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lider selv ret meget af køresyge...

For mig er kodeordene - at kunne se ud!!! Og ud af forruden! Der skal være køligt i bilen, hvis luften i bilen er varm, har jeg kvalme på et øjeblik, og jeg har det skidt resten af dagen... Jeg må for alt i verden ikke kigge ned, lave andet imens osv, men jeg skal se ud af forruden. Kunne det være muligt på en længere tur, at der ikke sidder nogen foran autostolen, og så fjerne nakkestøtten? Så man kan se ud?

Ja det kunne måske godt være en mulighed! Må prøve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anton bliver også ret nemt køresyg, og vi køre forholdsvist ofte hjem til Jylland. Men vi kører tilgengæld næsten uden undtagelse ALLE køreture, når han alligevel skal sove. Også småture, det synes jeg hjælper bedst her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anton bliver også ret nemt køresyg, og vi køre forholdsvist ofte hjem til Jylland. Men vi kører tilgengæld næsten uden undtagelse ALLE køreture, når han alligevel skal sove. Også småture, det synes jeg hjælper bedst her.

Ja vi kører også altid kun lange ture så det passer med lur! Det er altafgørende for en god tur når turen varer 4 timer! Desværre sover hun ofte kun 1,5 time i bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi kører også altid kun lange ture så det passer med lur! Det er altafgørende for en god tur når turen varer 4 timer! Desværre sover hun ofte kun 1,5 time i bilen

Det samme gælder her, derfor kører vi nærmest altid, når de skal puttes til nat og så løfter vi dem over i sengen hjemme hos mine forældre og så sover de videre der. Ikke super optimalt, men bedre end køresyge, synes vi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hiver jeg lige denne tråd op igen :)

Vi skal snart med bus til Ebeltoft, og jeg er SÅ nervøs for den tur, for Lucas har nemlig tendens til at blive køresyg :( Det er en bustur på 1,5 time, og jeg vender og drejer allerede inde i mit hoved, hvordan vi skal gribe det an.

For et år siden gav vi ham Phenergan da vi skulle til Århus, men han fik en meget kraftig og voldsom reaktion på det, så jeg tør simpelthen ikk bruge det igen. Og jeg kan også læse mig frem til at det nu er blevet receptpligtigt, fordi der har været mange episoder med alvorlige bivikninger, så der er kommet tvivl om, om det er farligt. 

Men det er åbenbart det eneste køresyge-medicin man kan give børn under 6 år. Så hvad så? Jeg har købt seabands til ham, men jeg tvivler på de vil hjælpe nok :unsure Jeg overvejer at prøve at lokke et shot ingefærdrik i ham inden turen, for det skulle også have en god effekt.

 

Men er det så smartest at han sover, eller er vågen og kigger ud af forruden? Jeg er simpelthen i tvivl! For vi kan enten tage bussen om formiddagen så han er frisk og kan følge med, men vi kan også tage bussen så det passer med hans middagslur. Så vil jeg putte ham i klapvognen så han sover inden vi tager med bussen, og så kan han forhåbentlig sove under hele turen. Men er det dumt, hvis han så pludselig kaster op mens han ligger og sover? :unsure Eller bliver man ikke så køresyg når man sover?

Jeg har aldrig selv døjet med køresyge, så jeg er total blank på hvad der fungerer bedst, jeg vil bare gerne at turen bliver så god som mulig (og meget gerne uden opkast!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver ikke køresyg når man sover så den plan lyder faktisk god. Men jeg vil alligevel stadig bruge seabands og forsøge med lidt ingefær i noget saftevand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så tror jeg planen bliver seabands, ingefær og en lur i klapvognen, så kan vi forhåbentlig klare det uden opkast!

Det er bare så svært at vide hvad der er bedst, når man ikk selv kender til køresyge. Men det må være det der er planen :)

 

Nogle forslag til hvad der er go/no go af mad inden jeg så putter ham inden busturen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev meget tit køresyg som barn... ikke så ofte længere, kun i på længere busture osv.

Jeg kunne godt blive køresyg hvis jeg sov, og har kastet op i adskillelige biler ved at jeg pludseligt vågnede og var skidt tilpas. - Også nigen gange efter bilturen - Så det KAN være at han reagerer på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev meget tit køresyg som barn... ikke så ofte længere, kun i på længere busture osv.

Jeg kunne godt blive køresyg hvis jeg sov, og har kastet op i adskillelige biler ved at jeg pludseligt vågnede og var skidt tilpas. - Også nigen gange efter bilturen - Så det KAN være at han reagerer på det..

Ditto! Jeg bliver selv nemt køresyg, og det værste jeg kan gøre, er at sove.. Så får jeg det rigtig skidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så faldt den plan til jorden. Havde lige håbet at "mirakelkuren" var at sove. Har i nogle gode råd så?

Selvom der er over en uge til vi skal afsted, har jeg allerede helt ondt i maven over turen derud og hjem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så faldt den plan til jorden. Havde lige håbet at "mirakelkuren" var at sove. Har i nogle gode råd så?

Selvom der er over en uge til vi skal afsted, har jeg allerede helt ondt i maven over turen derud og hjem :(

Sørg for at han er godt mæt og fyldt op på væske!

lad ham sidde i køreretningen og snak om tingene udenfor ;)

jeg har før købt nogle tabletter på apoteket der hedder "Safe" - det er håndkøb og vist ret naturligt. De virker ikke perfekt, men de hjælper! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så faldt den plan til jorden. Havde lige håbet at "mirakelkuren" var at sove. Har i nogle gode råd så?

Selvom der er over en uge til vi skal afsted, har jeg allerede helt ondt i maven over turen derud og hjem :(

 

altså her er det bedste at sove. virker både for mig og Vigga :) Så vi kører altid når der skal soves. Blir han ked pga køresygen? Her kaster vigga bre op men er stadig glad og tilfreds så selvom det er bøvlet så glæder hun sig altid til at komme ud og køre. Måske alle børn ikke oplever det så slemt som voksne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså her er det bedste at sove. virker både for mig og Vigga :) Så vi kører altid når der skal soves. Blir han ked pga køresygen? Her kaster vigga bre op men er stadig glad og tilfreds så selvom det er bøvlet så glæder hun sig altid til at komme ud og køre. Måske alle børn ikke oplever det så slemt som voksne...

:ditto søvn er godt!

Den ene gang W kastede op var han slet ikke ked, han lod det bare komme og snakkede hurtigt videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså her er det bedste at sove. virker både for mig og Vigga :) Så vi kører altid når der skal soves. Blir han ked pga køresygen? Her kaster vigga bre op men er stadig glad og tilfreds så selvom det er bøvlet så glæder hun sig altid til at komme ud og køre. Måske alle børn ikke oplever det så slemt som voksne...

Måske jeg skal prøve at han sover i klapvognen på turen derud, og fungerer det ikke, så må han være vågen på turen hjem. Det lyder jo til at det er forskelligt hvad der virker på folk, og de gange han er blevet køresyg har han siddet og kigget ud af vinduet, og det har jo i hvert fald ikk hjulpet. Så nu prøver vi at han sover, og så håber jeg at det er vejen frem! :)

Han plejer først at blive helt stille og sidde og se sløj ud, så pylrer han kort tid inden han kaster op, og når han så kaster op bliver han rigtig ked af det :( Så måske jeg også føler det værre end det er, fordi han bliver ked af det (og fordi jeg selv har det forfærdeligt med opkast, det er det værste jeg ved!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER