Carcassonne

Barsel

51 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Hvordan har I planlagt jeres barsel?

Hvor meget holder I, hvor meget holder manden(medmor)? 

 

Hvorfor har I valgt den på denne måde? 

 

 

Til jer som har født tidligere, noget I gør anderledes end sidste gang?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt helt helt færdig med min uddannelse 14. januar og har barsel derefter :)

Mangler stadig af snakke med min a-kasse, men jeg skal hvert fald holde barsel så længe som overhovedet muligt.

 

Min mand skal kun have de uger han har i starten.

 

For os har det været naturligt, at det er mig der holder alt barsel. Jeg ELSKER barselslivet og hvis det stod til mig uden at tænke på andre faktorer, vil jeg gerne være hjemmegående. Min mand ville blive skør af at gå hjemme!

 

Første gang var jeg under uddannelse og det passede perfekt med, at jeg var væk fra studiet i to semestre. Altså havde jeg ca. 1 års barsel. Det var helt naturligt at min mand ikke undersøgte, om han egentlig kunne få noget barsel. Jeg kunne ikke starte op før tid, så uanset hvad, skulle jeg have 1 år.

Han har altid været mig på, når han er hjemme og der er ikke det jeg kan med vores datter, som han ikke kan. Det er kun ammedelen, der har været forskellen sådan rent tilknytningsmæssigt, hvis det giver mening?

 

Jeg kan sige, at før jeg fik barn, har jeg altid sagt, at jeg kun skulle have 6 mdr. og så tilbage på job. Jeg er lykkelig over, at jeg blev klogere rent personligt! Jeg ville ikke bytte min barselstid for noget i verden!! Ikke at jeg ser skævt til dem, der har kortere barsel end mig, det er bare ikke for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder også alt barsel også den del på dagpenge. Min mand har lige haft en periode som arbejdsløs men uanset det, så er det også helt naturligt for os at det er mig der holder alt barsel, og han selvfølgelig tager de første 14 dage sammen med mig. Hvis det stod til mig var jeg også hjemmegående kami. Jeg elsker det! Men i dag er det lidt mere vanskeligt end som så. Men jeg holder også omkring et år. Jeg har en uges ferie der skal bruges, så jeg har lige jul og nytår med, så går jeg på ferie D. 3 januar og direkte på barsel fra D. 9 januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også holde alt den barsel, jeg kan komme i nærheden af. Vi regner med, at jeg tager al barslen, for manden er under uddannelse og først færdig i '16. Så han må nok holde noget barsel næste gang i stedet :)

Vi håber dog at han kan få lov at holde 14 dage lige efter bebs er født, da han er i praktik i den periode, og forhåbentligt kan få lov at forskyde den med de 14 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang holdt jeg barsel, som gik direkte over i en sygemelding under 2. Graviditet.

Anden gang holdt jeg barsel fra en måned før, og så til Charlie var 10 mdr.

Denne gang får jeg et helt års barsel fordi jeg studerer, det bliver skønt! :)

Min mand har holdt/holder 14 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder også alt barsel også den del på dagpenge. Min mand har lige haft en periode som arbejdsløs men uanset det, så er det også helt naturligt for os at det er mig der holder alt barsel, og han selvfølgelig tager de første 14 dage sammen med mig. Hvis det stod til mig var jeg også hjemmegående kami. Jeg elsker det! Men i dag er det lidt mere vanskeligt end som så. Men jeg holder også omkring et år. Jeg har en uges ferie der skal bruges, så jeg har lige jul og nytår med, så går jeg på ferie D. 3 januar og direkte på barsel fra D. 9 januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er fordi jeg går direkte på barsel efter endt uddannelse, så altså intet job.. Og jeg aner intet om barselsregler eller noget som helst, fordi jeg logisk nok kun satte mig ind i su delen og det at være på barsel som studerende sidst :)

Er lige ved at skrive speciale, så jeg tager det i januar - ka ik rumme så meget mere i mit speciale fyldte hovede :)

Det kan jeg godt forstå! Men dejligt at du når at blive færdig inden barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig: Tager eksamen i det ene fag, jeg skal bestå her i forårssemestret 2015. Tager barselsklip i efterårssemestret. Tager combi-barsel i forårssemestret 2016.

G: Tager barselsklip i forårssemestret 2015.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Norge er reglerne sådan at man kan vælge om man vil have 49 ugers barsel med 100% løn eller 59 ugers barsel med 80% løn. Men da jeg kun er ansat i et vikariat tager vi de 49 ugers barsel. Jeg skal så have 39 uger og manden skal have 10 uger, heroppe kan manden ikke overgive de 10 uger - eller dele af - til mig. Så når jeg har holdt barsel, så er det mandens tur. Han har dog også 14 dage når baby er født :) Så lidt anerledes end i Dk. :) 

Jeg går på barsel 3 uger før termin, og venter med min ferie til efter min barsel er færdig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentlig ansat fysioterapeut, og kan gå fra 8 uger før  :loveshower

Efter fødslen har jeg 26 ugers barsel på fuld løn, og derefter barsel på dagpenge. Min bedre halvdel tager de 14 dage lige efter fødslen. Vi regner ikke med at han tager mere end det. Han har en utrolig fleksibel arbejdsgiver, så han kan tage nogle korte og lange dage, og vi kan på den måde passer hans arbejde ind i vores hverdag. De muligheder har jeg ikke.

Jeg ved endnu ikke hvor mange uger på dagpenge, jeg tager. Jeg overvejer, om nogle af ugerne skal fordeles, efter jeg er startet på arbejde igen, så jeg i en periode går ned i tid. Men det kommer an på om min arbejdsplads vil gå med til det.

Jeg går fra 1. feb., og tænker at vende tilbage omkring 1 feb. 2016 når junior er omkring 10 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så kommer den "dårlige" mor lige på banen. Men jeg dur simpelthen ikke til det med at gå hjemme og lave "ingenting". Med min søn holdt jeg 6 måneders barsel inden han kom i vuggestue, og jeg arbejdede helt op til dagen før termin som var en lørdag, og han er født om søndagen. Han er dog så priviligeret at faren henter mange gange om ugen allerede omkring kl. 14.30, da han har skiftende arbejdstider. Sidste gang jeg havde barsel, arbejdede jeg hjemmefra og jeg nød det. Derudover startede jeg en virksomhed i samme periode, og det på trods af, at jeg havde rigelig tid til at nyde min søn. De sover jo altså bare meget de små.. 

 

Denne gang er tanken lidt det samme. Jeg går faktisk ikke på barsel før termin. Jeg arbejder så længe, som jeg kan. Og jeg fortsætter med at arbejde hjemmefra præcis som sidst. Det er sådan, at jeg har det bedst :) 

Men I må endelig ikke være i tvivl, det der betyder mest for mig her i mit liv er min familie. Heldigt for mig, så kan jeg selv planlægge min dagligdag :) Og på trods af at min søn har en karrieremor, så arbejder jeg ikke meget mere end 45 timer ugentligt, jeg henter flere gange om ugen og udover at vi har masser af tid til at være familie, så har min mand og jeg også en masse alenetid sammen. 

Så jeg glæder mig helt vildt igen, men arbejdet slipper jeg ikke..  ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så kommer den "dårlige" mor lige på banen. Men jeg dur simpelthen ikke til det med at gå hjemme og lave "ingenting". Med min søn holdt jeg 6 måneders barsel inden han kom i vuggestue, og jeg arbejdede helt op til dagen før termin som var en lørdag, og han er født om søndagen. Han er dog så priviligeret at faren henter mange gange om ugen allerede omkring kl. 14.30, da han har skiftende arbejdstider. Sidste gang jeg havde barsel, arbejdede jeg hjemmefra og jeg nød det. Derudover startede jeg en virksomhed i samme periode, og det på trods af, at jeg havde rigelig tid til at nyde min søn. De sover jo altså bare meget de små.. 

 

Denne gang er tanken lidt det samme. Jeg går faktisk ikke på barsel før termin. Jeg arbejder så længe, som jeg kan. Og jeg fortsætter med at arbejde hjemmefra præcis som sidst. Det er sådan, at jeg har det bedst :) 

Men I må endelig ikke være i tvivl, det der betyder mest for mig her i mit liv er min familie. Heldigt for mig, så kan jeg selv planlægge min dagligdag :) Og på trods af at min søn har en karrieremor, så arbejder jeg ikke meget mere end 45 timer ugentligt, jeg henter flere gange om ugen og udover at vi har masser af tid til at være familie, så har min mand og jeg også en masse alenetid sammen. 

Så jeg glæder mig helt vildt igen, men arbejdet slipper jeg ikke..   ;)

 

jeg er godt nok imponeret over hvordan du har energien og overskudet til det :) Får på ingen måde et indtryk af en dårlig mor :) Nu har jeg jo ikke prøvet at være mor, men tænker også at du må have haft et meget nemt barn for at kunne få det hele til at gå op i en højere enhed:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er godt nok imponeret over hvordan du har energien og overskudet til det :) Får på ingen måde et indtryk af en dårlig mor :) Nu har jeg jo ikke prøvet at være mor, men tænker også at du må have haft et meget nemt barn for at kunne få det hele til at gå op i en højere enhed:).

Jeg tænker absolut heller ikke dårlig mor. Jeg tænker snarere, at det er da imponerende at du magter det oven i baby.. men mit overskud kan også ligge på et meget lille sted :P

Det er selvfølgelig også super praktisk at du har mulighed for at arbejde hjemmefra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Hatten af for overskuddet :-)

Jeg arbejder sin fysioterapeut og der er en graviditet lidt i vejen. Hvis jeg havde mulighed for hjemmearbejde og ikke havde et job hvor min krop er så meget i brug, havde det måske set anderledes ud. Nu vil jeg glæde mig over at kunne gå fra 8 uger før :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj hvor er I søde - bliver da positivt overrasket :)  :loveshower 
I vores omgangskreds undrer kvinderne sig meget over, at jeg (i følge deres ord) "ikke kan tilsidesætte arbejde i et års tid" :) 

Tusind tak for ordene.  :balloons 

Vi har et nemt barn, men der har været mange søvnløse nætter, da han var baby - mange gange hvor der har været gylp på mit keyboard osv osv. Det var en kæmpe omvæltning at blive mor, og det er min største "arbejdsopgave" hver dag at forsøge at være en fantastisk mor og en fantastisk hustru for min mand. Jeg dur bare ikke til at lade mit hoved gå "i stå" - jeg elsker jo mit arbejde, og jeg vil meget hellere have andet at tale med min mand, venner og familie om, end blot hvorvidt at baby har lavet i bleen eller ej, eller hvor langt jeg er nået i et eller andet iPhone spil ;) - og nej det er nu ikke en generalisering af, hvordan alle andre er på barsel - kun de veninder jeg har :) :lol 

Jeg kan godt se, at det er priviligeret, at jeg kan arbejde hjemmefra - men det er nu ikke alt mit arbejde som foregår hjemme. Jeg arbejder som Headhunter og Rådgiver for virksomheders ledelser. Dette indebærer en masse skrivearbejde (som udføres hjemmefra), men derudover, så er der samtaler med kandidater og møder med de respektive virksomheder om alt fra personlig udvikling til ændringer af deres organisation. Heldigvis har jeg et lille team på 5 mand, som kan klare en masse indledende for mig - men virksomhederne betaler i sidste ende for min vurdering, og ja så må jeg jo rykke ud. Her er det så endnu mere priviligeret, at jeg har en mand, som arbejder på forskudte tidspunkter. Dette gør, at han sagtens kan tage over en gang i mellem i et par timer. 

Min erfaring med denne fremgangsmåde - kontra vores venner som ikke har denne mulighed er, at faren eller den anden mor (af respekt for en af vore gruppemedlemmer) - hurtigere får knyttet et stærkt bånd til barnet også. Mange af vores venner misunder, at vores søn aldrig har haft en " det er kun mor der dur fase". En fase, som jeg har hørt kan være både bekræftende for en mor, men også kan være stærkt opslidende. 
 

Vil bare slutte af med at sige: TAK ! 

Jeg skrev min besvarelse igår, og loggede af.. og i morges tænkte jeg, om jeg overhovedet var klar til de tæsk, som min besvarelse nok ville få.. Så TAK TAK TAK. Sådan har jeg faktisk aldrig tænkt på tingene før! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj hvor er I søde - bliver da positivt overrasket :)  :loveshower 

I vores omgangskreds undrer kvinderne sig meget over, at jeg (i følge deres ord) "ikke kan tilsidesætte arbejde i et års tid" :) 

Vi har et nemt barn, men der har været mange søvnløse nætter, da han var baby - mange gange hvor der har været gylp på mit keyboard osv osv. Det var en kæmpe omvæltning at blive mor, og det er min største "arbejdsopgave" hver dag at forsøge at være en fantastisk mor og en fantastisk hustru for min mand. Jeg dur bare ikke til at lade mit hoved gå "i stå" - jeg elsker jo mit arbejde, og jeg vil meget hellere have andet at tale med min mand, venner og familie om, end blot hvorvidt at baby har lavet i bleen eller ej, eller hvor langt jeg er nået i et eller andet iPhone spil ;) - og nej det er nu ikke en generalisering af, hvordan alle andre er på barsel - kun de veninder jeg har :) :lol 

Min erfaring med denne fremgangsmåde - kontra vores venner som ikke har denne mulighed er, at faren eller den anden mor (af respekt for en af vore gruppemedlemmer) - hurtigere får knyttet et stærkt bånd til barnet også. Mange af vores venner misunder, at vores søn aldrig har haft en " det er kun mor der dur fase". En fase, som jeg har hørt kan være både bekræftende for en mor, men også kan være stærkt opslidende. 

 

Har lige slettet lidt i dit indlæg, så min quote ikke blev sygt lang :)

 

Jeg synes virkelig heller ikke det er en dårlig løsning, I har valgt. Den bedste løsning for barnet er jo den, hvor forældrene er glade! Der er ingen grund til at tage 1 års barsel, hvis man ikke er glad i situationen!!

 

Når det så er sagt, så synes jeg dem du kender med små børn lyder lidt, tjae.. Kan ikke finde det rigtige ord, kedelige og overbeskyttende måske..

Det må da være kedeligt ikke at kunne snakke om andet end baby og iPhone spil  :wacko

Selvom jeg havde et års barsel sidst og skal have så meget som muligt igen, så har vores datter aldrig haft en "det er kun mor der dur" periode. Det gælder jo blot om at lade far komme til ;) Og det er netop der, hvor jeg også har oplevet andre lave "fejl".. Fordi man som mor er så meget sammen med baby, kan det være svært at lade far komme til, når han er hjemme - fordi man jo selv "ved bedst".. Det er jo kun amningen der skiller rollerne ad, sådan strengt sat op! Far kan gøre alt andet ligeså godt som mor.

 

Anyway, ville blot påpege, at sådan nogle faser NEMT kan undgås, selvom man som mor tager lang barsel :)  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcusmor, nu føler jeg ihvertfald endnu mindre at noget er galt med vores måde at gøre det på, så vi fik aftalt færdig i går. 

 

Jeg talte med min mormor om at min mand også skulle holde barsel, og hun lød bare helt underlig, og som om at det kunne han da ikke, han skulle jo arbejde. Vidst meget gammeldags holdning, men ramte mig alligevel.... Men for at jeg kan afslutte mit studie er det en nødvendighed at min mand også holder barsel, udover at han gerne selv vil også :). Men ellers var det nok blevet til sidst, hvor han nu får barsel midt i det hele :).

 

Vores plan bliver så et mix af SU og barselsdagpenge. 

 

Lige nu er planen at manden har 4 måneders barsel, men han vil helst kun have 3 måneder, så skal lige se om jeg ikke kan sætte lidt fut i mit speciale + CBS så jeg kan have forsvaret indenfor hans 3 måneder :)

 

I må endelig gerne komme med gode ideer/ændringer/ting vi bør være opmærksomme på :) Er jo en noget anden verden når man ikke har fået børn før. 

 

 

post-2591-0-04920000-1418201027_thumb.pn

 

Jeg har jo ikke noget job at skulle tilbage til, så havde jeg måske set anderledes på min barsel :) men nu tænker jeg at jeg kan bruge slutningen af barslen på at søge job, i stedet for at skulle på rigtige dagpenge :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcusmor, nu føler jeg ihvertfald endnu mindre at noget er galt med vores måde at gøre det på, så vi fik aftalt færdig i går. 

 

Jeg talte med min mormor om at min mand også skulle holde barsel, og hun lød bare helt underlig, og som om at det kunne han da ikke, han skulle jo arbejde. Vidst meget gammeldags holdning, men ramte mig alligevel.... Men for at jeg kan afslutte mit studie er det en nødvendighed at min mand også holder barsel, udover at han gerne selv vil også :). Men ellers var det nok blevet til sidst, hvor han nu får barsel midt i det hele :).

 

Vores plan bliver så et mix af SU og barselsdagpenge. 

 

Lige nu er planen at manden har 4 måneders barsel, men han vil helst kun have 3 måneder, så skal lige se om jeg ikke kan sætte lidt fut i mit speciale + CBS så jeg kan have forsvaret indenfor hans 3 måneder :)

 

I må endelig gerne komme med gode ideer/ændringer/ting vi bør være opmærksomme på :) Er jo en noget anden verden når man ikke har fået børn før. 

 

 

attachicon.gifBarsel.png

 

Jeg har jo ikke noget job at skulle tilbage til, så havde jeg måske set anderledes på min barsel :) men nu tænker jeg at jeg kan bruge slutningen af barslen på at søge job, i stedet for at skulle på rigtige dagpenge :). 

Sådan - tillykke med at I har besluttet Jer. Det er en smule gammeldags at mene, at det kun er kvinden, som kan have barsel - medmindre, at manden selvfølgelig ikke vil. Faktisk er min mand og jeg enormt gammeldags på alle andre punkter. Jeg laver mad, handler ind og gør rent - men det er fordi, at jeg gerne vil selv. Han fikser ting og bygger ting ;)

Mht. dit indlæg om speciale, så vil jeg sige, at hvis du sætter dig for, at du kan gå igang med det indledende INDEN manden går på barsel, så kan du sagtens klare det på 3 måneder. Du kommer til at mærke noget der hedder "mor-genet, når du har født ;) - dette indebærer at man kan klare mildest talt alt, hvis man vil :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige slettet lidt i dit indlæg, så min quote ikke blev sygt lang :)

 

Jeg synes virkelig heller ikke det er en dårlig løsning, I har valgt. Den bedste løsning for barnet er jo den, hvor forældrene er glade! Der er ingen grund til at tage 1 års barsel, hvis man ikke er glad i situationen!!

 

Når det så er sagt, så synes jeg dem du kender med små børn lyder lidt, tjae.. Kan ikke finde det rigtige ord, kedelige og overbeskyttende måske..

Det må da være kedeligt ikke at kunne snakke om andet end baby og iPhone spil  :wacko

Selvom jeg havde et års barsel sidst og skal have så meget som muligt igen, så har vores datter aldrig haft en "det er kun mor der dur" periode. Det gælder jo blot om at lade far komme til ;) Og det er netop der, hvor jeg også har oplevet andre lave "fejl".. Fordi man som mor er så meget sammen med baby, kan det være svært at lade far komme til, når han er hjemme - fordi man jo selv "ved bedst".. Det er jo kun amningen der skiller rollerne ad, sådan strengt sat op! Far kan gøre alt andet ligeså godt som mor.

 

Anyway, ville blot påpege, at sådan nogle faser NEMT kan undgås, selvom man som mor tager lang barsel :)  :balloons

Du har da så evig ret!!! Også derfor jeg skrev, at det IKKE var en generalisering af mødre ;) 

Vi er omgivet af en flok "yderst bløde forældre, hvor moren har bukserne på". Der er røget et par vennepar igennem årene, simpelthen fordi vi ikke har kunne holde ud, at tilbringe tid med dem. 

eks. fra den virkelige verden: 

Den ene gang skulle vi høre en lang forklaring fra det ene par omkring hvorfor at de havde smidt deres meget dyre og elskede gulvtæppe ud.. 

HVIS nu hunden fik en tæge, og så lå på tæppet - så kunne tægen jo så gemme sig i tæppet. Så var der dermed åbenbart stor fare for, at tægen skulle kravle op af moren imens hun holdt baby, og så kunne tægen sætte sig fast på baby. DERFOR havde de smidt tæppet ud. 

Samme par inviterede os også på frokost, hvor vi tilbragte 2 timer i deres selskab, men kun fik øjenkontakt med henholdsvis faren 3 gange og moren 2 gange.. PÅ 2 timer, på trods for, at vi sad overfor hinanden og spiste. 

De havde begge mere travlt med hele tiden at kigge på deres 4 måneder gamle baby. 

Så ja vi er langt fra normalen i vores omgangskreds med mindre børn. Dem, som har større børn de er fuldstændig normale, men så har vi lige et par stykker, som ligesom os fik børn på samme tid og gud fri mig vel, hvor kan det være svært at være sammen med dem.. ;) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan - tillykke med at I har besluttet Jer. Det er en smule gammeldags at mene, at det kun er kvinden, som kan have barsel - medmindre, at manden selvfølgelig ikke vil. Faktisk er min mand og jeg enormt gammeldags på alle andre punkter. Jeg laver mad, handler ind og gør rent - men det er fordi, at jeg gerne vil selv. Han fikser ting og bygger ting ;)

Mht. dit indlæg om speciale, så vil jeg sige, at hvis du sætter dig for, at du kan gå igang med det indledende INDEN manden går på barsel, så kan du sagtens klare det på 3 måneder. Du kommer til at mærke noget der hedder "mor-genet, når du har født ;) - dette indebærer at man kan klare mildest talt alt, hvis man vil :)

 

Går i gang nu :) så er mest hvor meget jeg når før termin :) hvis jeg pludselig får en kolikbaby er det jo skidt at have planlagt at lave speciale i mens (især med mit kæmpe søvnbehov) 

 

 

Men sjovt at I har nogle gammeldagsværdier på mange punkter, men ikke lige her :). Min mormor mente at Henrik bare skulle have de 14 dage ved fødslen og det var det :S... Udover det så får min mand flere penge på barsel end jeg gør, så er jo ikke et økonomisk synspunkt (han kan få rigtige dagpenge, hvor jeg får SU og senere dimittend dagpenge, selvom økonomien ikke bliver et problem lige meget hvordan vi drejer den :) Er lidt for van til at leve på 2 * SU :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går i gang nu :) så er mest hvor meget jeg når før termin :) hvis jeg pludselig får en kolikbaby er det jo skidt at have planlagt at lave speciale i mens (især med mit kæmpe søvnbehov) 

 

 

Men sjovt at I har nogle gammeldagsværdier på mange punkter, men ikke lige her :). Min mormor mente at Henrik bare skulle have de 14 dage ved fødslen og det var det :S... Udover det så får min mand flere penge på barsel end jeg gør, så er jo ikke et økonomisk synspunkt (han kan få rigtige dagpenge, hvor jeg får SU og senere dimittend dagpenge, selvom økonomien ikke bliver et problem lige meget hvordan vi drejer den :) Er lidt for van til at leve på 2 * SU :). 

haha vi er faktisk enormt gammeldags. Det er også mig, som står op om natten.  Jeg ammer de første par måneder (så pumper jeg ud, hvis min mand skal have ham alene). Sidste gang havde jeg ikke mælk så længe, så han der blev suppleret med modermælks erstatning efter de første par måneder og så er det jo endnu "nemmere" ;) 

Min mand holder ikke barsel, men han arbejder f.eks. 4 x 12 timer og så har han 7-8 dage fri, så man kan da sige at han holder ferie løbende hver måned ;) = en slags barsel. 

Held og lykke med dit speciale :) Hvad skriver du om? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha vi er faktisk enormt gammeldags. Det er også mig, som står op om natten.  Jeg ammer de første par måneder (så pumper jeg ud, hvis min mand skal have ham alene). Sidste gang havde jeg ikke mælk så længe, så han der blev suppleret med modermælks erstatning efter de første par måneder og så er det jo endnu "nemmere" ;) 

Min mand holder ikke barsel, men han arbejder f.eks. 4 x 12 timer og så har han 7-8 dage fri, så man kan da sige at han holder ferie løbende hver måned ;) = en slags barsel. 

Held og lykke med dit speciale :) Hvad skriver du om? 

 

Jeg skriver om branding af børnetøj på det danske i forhold til tyskemarked. Så med fokus på hvad forskellene er, for ét bestemt af de danske mærker som har en rimelig stor markedsandel i Danmark og vækster i Tyskland... Så hvordan de kan differentierer sig fra konkurrenterne og vokse yderligere.  (Læser cand.merc. i International Marketing and Management) 

 

Er blevet lidt miljøskadet :P fik samarbejde med firmaet gennem noget familie, og blev så gravid :P hehe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcusmor et svar til dig og dit tidligere indlæg:

Idag fik jeg den tanke, at mange sikkert er misundelige på dig. Jeg kender følelsen af ala misundelse, hvis jeg møder personer med et kæmpe drive. I bund og grund ville jeg bare ønske, jeg selv havde lidt mere af det. At du kan klare mand, barn og en karriere, er der sikkert mange andre kvinder, der misunder. Som mennesker søger vi mod det, vi kender og vil gerne være sammen med andre, der lever og gør på samme måde som os selv. Det er lettere at kritisere dig, for så "gør man jo selv det rigtige".

Fx. læste jeg for nogle år siden, at der var en, der havde undersøgt, hvem der ser "De unge mødre", og faktisk var det dengang, kvinder med gode uddannelser og job i slut 20´erne - start 30´erne. Ved at se programmet blev de bekræftet i, at de gør det helt rigtige!

 

Som en anden også skriver, tror jeg, at det vigtigste er at gøre det, der gør en glad, og at man som familie har det godt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcusmor et svar til dig og dit tidligere indlæg:

Idag fik jeg den tanke, at mange sikkert er misundelige på dig. Jeg kender følelsen af ala misundelse, hvis jeg møder personer med et kæmpe drive. I bund og grund ville jeg bare ønske, jeg selv havde lidt mere af det. At du kan klare mand, barn og en karriere, er der sikkert mange andre kvinder, der misunder. Som mennesker søger vi mod det, vi kender og vil gerne være sammen med andre, der lever og gør på samme måde som os selv. Det er lettere at kritisere dig, for så "gør man jo selv det rigtige".

Fx. læste jeg for nogle år siden, at der var en, der havde undersøgt, hvem der ser "De unge mødre", og faktisk var det dengang, kvinder med gode uddannelser og job i slut 20´erne - start 30´erne. Ved at se programmet blev de bekræftet i, at de gør det helt rigtige!

 

Som en anden også skriver, tror jeg, at det vigtigste er at gøre det, der gør en glad, og at man som familie har det godt. 

Tusind tak for dit svar. Det er jo janteloven på det allerhøjeste, men ja tanken har strejfet min mand og jeg. Jeg er jo mildest talt også ligeglad med, hvad omverdenen synes om os, så længe, at vi er glade allesammen derhjemme - og det er vi.  :bunny 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver om branding af børnetøj på det danske i forhold til tyskemarked. Så med fokus på hvad forskellene er, for ét bestemt af de danske mærker som har en rimelig stor markedsandel i Danmark og vækster i Tyskland... Så hvordan de kan differentierer sig fra konkurrenterne og vokse yderligere.  (Læser cand.merc. i International Marketing and Management) 

 

Er blevet lidt miljøskadet :P fik samarbejde med firmaet gennem noget familie, og blev så gravid :P hehe. 

Okay - ja det var så i en helt anden retning, men fordi jeg selv er ved at ansætte en nyuddannet cand.merc til mit team ;) men jeg mangler en cand.merc gerne fir :) 

Pudsigt at du skriver om det, og så bliver gravid.. Men altså så får du da virkelig undersøgt markedet for lækkert tøj - tænker at din baby bliver den bedst stylede i 2015 ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER