Mogsen

Jeg er nysgerrig - sig det sig det!

12 indlæg i dette emne

Jer som har født - har nogle af jer fulgt Smerfri Fødsel-principperne? Og virkede de?

 

Jeg har selv læst bogen og forsøgt at sætte mig ind i teknikkerne, men jeg har altså ikke øvet særlig meget. Eller overhovedet faktisk :D

 

Jeg synes, det virker som om, at teknikkerne kan give et rigtig godt fokus og kontrol til den fødende (som man i øvrigt også selv kan opnå) - men smertefri??? 

 

Fortæl fortæl  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer som har født - har nogle af jer fulgt Smerfri Fødsel-principperne? Og virkede de?

 

Jeg har selv læst bogen og forsøgt at sætte mig ind i teknikkerne, men jeg har altså ikke øvet særlig meget. Eller overhovedet faktisk :D

 

Jeg synes, det virker som om, at teknikkerne kan give et rigtig godt fokus og kontrol til den fødende (som man i øvrigt også selv kan opnå) - men smertefri??? 

 

Fortæl fortæl  :chin:

Jeg har desværre ikke været til selve kurset, men har lige som dig læst bogen. Jeg har også øvet teknikkerne, men må indrømme, at da det kom til stykket smed jeg det hele ud af vinduet. De dybe vejrtrækninger virkede bedst for mig. Men min fødsel gik også så hurtigt, at jeg ikke rigtig synes, at jeg havde tid til at implementere principperne fra Smertefri Fødsel. Måske det er anderledes hvis man rent faktisk har deltaget aktivt i kurset. Tænker jeg at det må være. Jeg er lige så nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog hjemme kurset, og under fødslen hjalp den hurtige vejrtrækning bedst. Jeg havde dog ikke rigtig nået til pressefasen da jeg fødte (hun kom jo 4 uger før tid) men det kom helt af sig selv og jm hjalp også.

Jeg følte at jeg havde god kontrol over mig selv og veerne især i den time jeg gik fra 3 cm og fyldt udvidet.

Om det ville have været det samme uden kurset ved jeg ikke lige, da jeg ikke har prøvet andet. Men jeg er glad for at jeg var forberedt på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om, at det har givet jer gode oplevelser begge to.

 

Men var det mere eller mindre smertefrit for nogen af jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også læst bogen, men jeg havde slet ikke overskud til at rent faktisk tænke over at jeg skulle bruge det. Min krop reagerede helt af sig selv, og min hjerne var ligesom sat ud af spil. Nu varede min fødsel også 25 timer, jeg ved ikke om det har nogen indflydelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smertefrit, nej. Men det var heller ikke derfor jeg tog det.

Det var for at have kontrol og ikke gå i panik. Have styr på mig selv og veerne.

Men jeg tror dog alligevel at havde jeg ikke haft den teknik til udvidelsesfasen havde det gjort mere ondt. Jeg havde højst 1 min pause mellem veerne nærmest fra starten af.

Jeg fik også ros af jm bagefter, for den måde jeg havde haft styr på det på.

Jeg vil anbefale det og øve så meget som muligt og lige prøve pressefasen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget kurset og det var bestemt ikke smertefrit! Jeg bristede også hele vejen om i numsen, men klarede det uden bedøvelse og jeg er en KYLLING når det kommer til smerte. Jeg kunne mærke stor forskel på når jeg brugte teknikerne og når jeg ikke gjorde, så det hjalp meget på smerten men nøj det gjorde stadig ondt! Men jeg var aldrig i panik. Jeg vil sige det vigtigste er at øve HVER dag, teknikerne skal bare sidde der så man kan dem i søvne for ellers får man ikke fuld udnyttelse af det under fødslen hvor man bare skal gøre det som det mest naturlige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hov så lige det var under november termin, skulle så ikk lige have svaret her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hov så lige det var under november termin, skulle så ikk lige have svaret her ;)

 

Jo, endelig - du er meget velkommen :balloons  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om, at det har givet jer gode oplevelser begge to.

 

Men var det mere eller mindre smertefrit for nogen af jer?

Ikke smertefrit, nej. Men absolut tåleligt. Især det at kunne spænde af hjalp mig rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, for lige at sætte et punktum på min egen tråd/forespørgsel så vil da selv sige, at selvom vejrtrækningsteknikken fra Smertefri Fødsel giver kontrol og fokus, så var min anden fødsel, hvor jeg "bare" havde fokus på vejrtrækning og koncentration mindst lige så god.

Og der var bestemt ingen af dem, der var smertefri!  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo ikke noget sammenligningsgrundlag, men min fødsel var meget smertefuld. Jeg tror vejrtrækningen hjalp mig med at holde hovedet nogenlunde koldt...men da ikke mere end at jeg meget insisterende mindede om, at jeg skulle have epi og senere gjorde opmærksom på, at nu blev det igen for voldsomt til at klare. Jeg kastede jo også op af smerter. Men jeg havde nok været mere ynkelig og panisk uden kurset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER