Guest

Køb af scanninger?

Tilkøbte scaninger   49 members have voted

  1. 1. Hvor mange scaninger købte du under 1. graviditet?

    • Ingen
      22
    • 1
      12
    • 2
      9
    • 3 eller flere
      6
  2. 2. Hvor mange scaninger købte du under 2. graviditet?

    • Ingen
      9
    • 1
      12
    • 2
      2
    • 3 eller flere
      4
    • Har kun 1 barn
      22
  3. 3. Hvor mange scaninger købte du under 3. graviditet?

    • Ingen
      1
    • 1
      2
    • 2
      2
    • 3 eller flere
      0
    • Har kun 1 eller 2 børn
      44

Please sign in or register to vote in this poll.

24 indlæg i dette emne

Jeg er bare nysgerrig efter hvor mange scanninger folk selv har betalt sig til under sin graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan selv lægge ud :) 

 

I både 1. og 2. graviditet har vi ikke selv købt nogen ekstra scaninger men "kun" været til dem i det offentlige :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ikke nogle ekstra scanninger under denne 1. graviditet - jeg prøvede godt nok ellers at få manden med på en kønsscanning - men da jeg intet argument havde for hvorfor det var nødvendigt at vide kønnet de 4-5 uger før vi måske kunne få det at vide til MD, når vi alligevel ikke havde nogle præferencer, ja så kunne jeg ikke overbevise ham om at vi skulle bruge de penge - var ret træt af det i de uger, men da vi nåede tiden for man kunne få en kønsscanning og dagene gik blev det lige meget og jeg glædede mig til MD i stedet for.

 

Håber nu lidt at hvis/når vi skal have en til (okay hun skal jo lige ud først) at jeg kan få ham med på en kønsscanning, så vores datter kan få at vide hun skal være storesøster til et bestemt køn så det ikke er så abstrakt for hende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang, købte jeg en tryghedsscanning og en kønsscanning.

 

Denne gang, har vi kun købt en kønsscanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg/vi købte ingen scanninger i første graviditet. Men vi fik også ekstra scanninger i det offentlige, da Ida var mindre end gennemsnittet allerede den gang. Vi var i alt til 12 tilvækstscanninger. Så sent som om morgenen, hvor Ida er født om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, vi endte med en del. Tryghedsscanning i uge 9, kønsscanning i uge 14, 3D scanning i uge 28(-ish) og så den sidste en uge før jeg fødte, så det må have været 37+6, for at se hans størrelse - det blev kaldt en tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Graviditet: kønsscanning og en 3D/4D-scanning omkring uge 28

2. Graviditet: tryghed/terminsscanning - udenlukkende pga min læge henviste til en gyn der var dømt for noget snavs.

Derefter kønsscanning og 3D/4D-scanning. Fik derudover 3 vækstscanninger i det offentlige pga de ville være obs på lauras vækst og Lasse var stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke været til nogle scanninger i denne graviditet endnu, men jeg har svaret ud fra, hvad vi har planlagt :)

I første graviditet fik vi en 3D scanning bare for oplevelsens skyld :biglove

Samme oplevelse vil vi have denne gang, og derudover vi vi have en kønsscanning, så vi lidt hurtigere kan sige lillebror eller lillesøster til Valdemar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 1. graviditet købte vi en tidlig scanning og en kønsscanning.

Her da jeg havde en bio, købte vi også en tidlig scanning. Når jeg bliver gravid igen, regner jeg med, at vi skal have en kønsscanning så tidligt som muligt, så vi kan fortælle Theo, hvad der er på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første graviditet ingen.

I anden graviditet havde vi Felix med inde til en kønsscanning. Flere betalte scanninger var bestemt unødvendigt. Jeg blev nok scannet 10 gange i Horsens og på Skejby grundet Asgers misdannelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet købte vi ingen men blev skannet 3 gange ekstra i det offentlige system.

Her anden gang købe jeg nok en tryghedsskanning, for jeg vil gerne være lidt mere "sikker" inden C for at vide at hun skal være storesøster.

Men vi har ikke er kæmpe behov, da vi ikke ønsker at vide kønnet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang (2002) var den slags ikke muligt og man blev kun skannet til Md og ikke helt så grundigt som i dag. Fx kunne de ikke se læbespalte

2. Gang (2006) købte jeg en 3d scanning (de var lige kommet frem året før) for at se om den næste også havde læbespalte. Oveni fik vi så også kønnet at vide :)

3. Gang (2013) købte vi en kønsscanning, fordi vi gerne ville vide det på forhånd. Heldigt nok da min fornemmelse var stærk på at det var en dreng :oops tror da lige jeg var blevet chokeret ved fødslen ellers, da det jo er en skøn pige vi fik :)

Jeg blev skannet ekstra til md netop fordi jeg har et barn i forvejen med læbespalte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 gang købte vi en tryghedsscanning, pga fejl de lavede fik vi en gratis 3d scanning. Så jeg har stemt at vi købte 1, men vi fik 2 privatescanninger.

 

2 Graviditet der købte vi en kønsscanning og en 3d scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig købt nogle og gør det heller ikke. Jeg synes det er hyggeligt og dejligt at være til scanning, men i min verden er der nogle ting, der stadig gerne må holdes lidt "skjulte" :)

Dog fik vi en ekstra sen scanning første gang, da jeg var med i et forsøg. Denne gang får vi endnu en scanning, da min moderkage ligger forkert.. Så vi kommer til at have tre scanninger i begge graviditeter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt ud fra, hvad vi planlægger at gøre, idet jeg jo stadig er gravid :)

Vi har ikke købt nogle tryghedsscanninger eller kønsscanning. Vi regner dog med at købe en 3D scanning for oplevelsens skyld (svigermor betaler) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første graviditet købte vi 1 = kønsscanning.

I anden planlagde vi 2, men nåede kun 1 = tryghedsscanning

Jeg har planlagt 2 selvbetalte scanninger i næste graviditet = tryghedsscanning og kønsscanning. Jeg vil fra det offentlige få en eller flere ekstra scanninger mod slutningen af graviditeten, for at give tryghed omkring barnets placering i det 8 personaler tog fejl omkring William - og at jeg på det grundlag endte med planlagt kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte ingen skanninger selv, men vi var vel også til hvertfald 10 skanninger, hvis det kan gøre det, pga. prænatal hjertediagnostik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte akut en tryghedsscabbibg, da jeg en morgen bare havde en rigtig dårlig fornemmelse. Heldigvis var alt som det skulle være :biglove

Derudover var jeg til en en scanning pga risiko for for kort livmoderhals samt en vækstscanning, fordi de mente han kunne være stor. Heldigvis var der heller ikke noget ved nogen af de scanninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte os til to tryghedsscanninger i starten, grundet blødninger. Derefter købte vi os til en kønsscanning og en 3/4D scanning.. Jep vi gik amok agtig :) 
Er gravid igen, men har endnu ikke købt os til nogen. Ved heller ikke om vi gør det denne her gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til kønssscanning med David, og da havde vi allerede haft 3 scanninger i det offentlige. Fra md-scanninger og frem var jeg til scanning hver 14. dag resten af graviditeten pga mit medicin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen scanninger købt og kommer kun til det hvis de ikke kan se kønnet til MD ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en kønsscanning til Mie, hovedsageligt fordi jeg var bange for at noget var galt og lægen var ikke lydhør for min bekymring!

Næste gang vil jeg købe en tryghedsscanning hvis ikke lægen bevilger en og en kønsscanning. Det var sådan en god oplevelse sidst der gjorde graviditeten konkret både for Anders men også for mig. Derudover fik vi en dvd med hele scanningen og en masse billeder det skal den næste også have.

Sidst fik vi ekstra grundig scanning af Mies nyrer pga arvelig nyre sygdom og en sen scanning fordi de frygtede hun vendte forkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Freja boede vi i Sverige, hvor man ikke kan købe sig til scanninger. Her laver man heller ikke NF medmindre moderen er over 35, så det er kun MD der indgår.

Jeg fik dog en tidlig scanning i uge 8 pga blødning.

I denne graviditet har vi selv købt en tryghedsscanning fordi jeg har haft det så skidt og lægen ikke mente det var nødvendigt efter jeg faldt om.

Vi har ikke planer om at købe flere medmindre de ikke kan scanne køn til MD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber os nok til 1-2 hvis de er så fedtede med dem hjemme i Sverige, vil gerne have NF scanning og så drømmer jeg lidt om en 3D scanning når man kan se baby ligger og smiler derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER