Elisamus

Tanker om amning og sutteflaske

8 indlæg i dette emne

Åh hvor jeg har jeg mange tanker omkring amning.

Jeg vil rigtig gerne amme, men samtidig vil jeg også gerne have manden til at føle sig en del af det hele og at familien os kan hjælpe nogen gange. Men kan man godt kombinere amning og sutteflaske ved at bare malke ud og give hende det? Jeg er obs på at amningen skal 100% op at køre inden man kan begynde med flaske ved nogen måltider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vil jeg ikke råde dig til. Han kan evt give på kop? Ellers lad ham have badet, som hans ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg malkede ud og så fik Simon det i flaske af far eller passer. Første gang var da han var 6 uger og jeg var til frisør og ved 8 uger blev han passet en aften da vi skulle til bryllup. Det kan sagtens lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vent og se, hvordan du har det til den tid :) Jeg fuldammede, og vi forsøgte ikke med flaske, før han var ret stor. Jeg havde ikke spor lyst til at få ham passet, imens han han var helt lille - og min badede jo baby, skiftede bleer, gav ham tøj på, sad med ham, gik med ham på armen osv - han var meget med, selvom junior ikke fik flaske.

Omvendt går det jo fint med at malke ud til flaske for mange, hvis man har behovet - andre igen render ind i, at baby slår op med brystet, fordi flasken er nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du risikerer at baby afviser brystet, når den finder ud af at flaske er hurtigere. For nogle er det lykkedes at kombinere, men det er langt fra alle.

Din mand kan gøre så meget andet, såsom trøste, bøvse, skifte ble og bade baby. Det er jo også en del af at være med. Desuden hvis jeg gav flaske, så ville det stadig være manden eller jeg der skulle og ikke alverdens familiemedlemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige vent og se hvordan du har det når den lille komme :) 

 

Med den første malkede jeg ud enkelte gange for at Jonas kunne give hende mad og for at vi kunne få hende passet fordi vi skulle noget. Men det var ikke noget vi gjorde fast og det endte også med at Ronja afviste flasken fordi der var gået for lang tid. Jeg synes det blev for meget arbejde at skulle gøre hvis vi ikke skulle noget - så var det nemmere bare at amme. 

 

Den her gang har jeg faktisk ikke rigtig orket at malke ud, men vi har prøvet med MME et par gange hvor det er gået fint. Nu her er hun dog begyndt at afvise flasken fordi vi ikke har gjort det fast. 

 

Som nogen af de andre skriver er der en risiko for at den lille begynder at foretrække flasken hvis det er noget h*n får fast, så det skal man også have med i overvejelserne. Som de andre skriver er der så mange andre ting som faren kan gøre og dermed være med og have noget med baby. 

 

Men igen se hvordan det er når den lille kommer :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker ud en gang imellem og lader min mand give ham flaske. Vi startede ved ca 1 månede, og min søn er stadig helt vild med bryster :)

Nogen fange afviser han enda flasken fordi han hellere vil ammes. Det har fungeret font hos os, og har givet mig et par fritimer til at tage laaaange bade, og tage mig lidt af mig selv uden at stresse over at blive kaldt ud af 'hjemmespaen' fordi lillemanden er sulten.

Og så er det bare det sødeste i verden at se mine to drenge sammen om flasken. Spisning er bare et helt specielt tidspunkt at knytte bånd på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I behøver ikke indfre flaske for at manden er meget med. Hos os ammede jeg og han bøvsede. Han skiftede næsten også hver gang og han vuggede hende i søvn/gik op og ned af gulvet. Jeg blev meget syet efter fødslen og skulle ligge/sidde stille. Jeg tror vi har haft vores Maja 50/50 - også selvom jeg har ammet. Idag har vi stadig et lige nært forhold til hende. Min mand har aldrig været nr. 2-forælder.

Jeg synes det er godt at du tænker over at du gerne vil give plads til din mand :heart

Jeg fik et godt råd der hed "husk at ved fødslen er i lige - ingen af jer ved bedst... Heller ikke dig" :D vi har dog begge været overbeviste om at vi hver især vidste bedst gennem tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER