Marianne1983

Hvad gør I ift. sikkerhed?

13 indlæg i dette emne

Som overskriften siger vil jeg høre jer hvad I gør ift at tænke sikkerhed? Har en pige på 9 måneder der er overalt. Men synes det er lidt svært hvor meget man skal gøre i sikkerhed. Om man bare skal bruge sin fornuft eller decideret gøre noget aktivt....

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som overskriften siger vil jeg høre jer hvad I gør ift at tænke sikkerhed? Har en pige på 9 måneder der er overalt. Men synes det er lidt svært hvor meget man skal gøre i sikkerhed. Om man bare skal bruge sin fornuft eller decideret gøre noget aktivt....

:-)

Vi gjorde faktisk ikke så meget herhjemme med Ronja. Hun havde sele på i bv og så havde vi et børnegitter ud til gangen fordi vores trappe til kælderen er der.

Vi satte ikke noget på skabene, vi gemte lidt ledninger men ikke alle og vi lærte hende at kravle op og ned af trappen tidligt så hun vænnede sig til den.

Så herhjemme var det fornuft vi brugte :) om det bliver det samme med Liv kan jeg ikke sige endnu for det kommer også meget an på barnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lukkede døren til trappen og satte sikring på skraldespand og til et skab med alkohol og fine glas.

Nogle af vores gulv-planter har vi også flyttet. Ellers han vi ikke gjort noget.

Jo, sele fra 6 mdr i bv, men den sover han ikke i længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sele i barnevogn og gitter for trappen foroven. Og så flyttede jeg en skæredims fra et skab til en skuffe, hun ik ku nå..

Vi har brugt vores fornuft. Min datter har aldrig været i alt og har ik kravlet op ad trappen uden vi var der.

Jeg vil sige, kig på barnet og risikoen for at komme til skade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde ikke ret meget.

Rengøringsartikler er sat uden for rækkevide, men ellers så kan jeg ikke mindes vi rigtig har gjort noget

Vi har en del trapper og havde gitter for, men det blev kun 1-2 uger, så skulle vi have lavet noget I huset og så kom gitteret af. Det skulle have været midlertidigt, men hun lærte hurtigt trappen og vi besluttede os, for at vi måtte gå efter hende op og ned af trapperne. Det gorde vi I en kort periode, så var hun så sikker på en trappe at det ikke var nødvendigt.

 

Så vi har mest af alt forsøgt at lære hende hvad hun må og ikke må og det har ikke været nødvendigt med andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fjernet nogle ledninger og sat børnesikring på skabe med pæne glas. Og så har vi gitter ud til køkkenet (der er ingen dør) og lukket døren ud til trappen. Og så har vi sat rengøringsartikler udenfor rækkevidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Låge ud til køkkenet - som så samtidig gør han ikke kan komme i skabe og skuffer og til rengøringsmidler og den slags.

 

Holder døren lukket ud til gang og badeværelse

 

Har sat børnesikring på skabet med alkohol

 

Propper i stikkontakter, som han elsker at pille ved

 

Har fjernet de ting, som jeg ville være rigtig ærgerlig over gik i stykker og som han kan nå..

 

Sele i BV

 

Og sænket bunden i tremmesengen

 

Så er det hele vist med :)

 

Generelt har vi tænkt - hvor kan han komme til skade (Rengøringsmidler f.eks.) Hvad ville være ærgerligt gik i stykker (Mors fine gulvvase)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke rigtig andet end BVs selen.

Vi har aldrig haft problemer med sikkerheden, men vi har heller ikke problemer med at C går i skabe osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fjernet tunge ting, han kunne rage ned over sig selv - bl.a. en masse vin i en vinreol. Så har vi sat et gitter på, så vi kan adskille hund og baby, når vi ikke lige er i nærheden. Så havde vi nogle "hejse-snore" til vores gardiner som vi har flyttet fra gulvhøjde.

 

Derudover selvfølgelig sele i barnevogn.

 

Men ellers holder vi øje med ham og bruger vores sunde fornuft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har børnesikring på alle skabe og skuffer i køkkenet som er i børnehøjde :)

T elsker at rode i især skuffer, og der er både sakse, knive osv, og det tør jeg ikke risikere at hun får fat i.

Vi har også lige købt et gitter til at sætte på ovnen og sådan en "afskærmer" til komfuret. Hun har en gang sat ild til nogle papire som lå på komfuret, fordi hun tændte for komfuret, og det skal vi ikke riskerer igen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres input!

Har I prøvet baby har spist noget der ikke var mad? For nylig spiste min baby måske noget skarpt plastik fra noget legetøj der var gået i stykker. Lægen sagde der ikke skete noget ved det, men var alligevel utryg ved om det kunne skade i maven :-(.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah ad lidt tandtraad forleden  :lol

 

Han ville ogsaa "rense taender", som han siger, og pludselig var det vaek... Naa, men han er jo ogsaa 2 aar nu :) 

 

Vi har ikke gjort det helt store udover at fjerne lidt glaspynt, som han ellers ville rage til sig og kunne skaere sig paa, hvis det gaar i stykker. Jeg har gemt noeglen til badevaerelset, forid han ville kunne laase sig selv inde og det er jeg VRIKELIG bange for :o Ellers lagt noegle til glasskab ovenpaa skabet og sat nogle bloede beskyttelsesdutter fra IKEA paa skarpe hjoerner. 

 

Selvfoelgelig har jeg sat rengoeringsmiddel ind i et skab og op i hoejde. Skabet kan desuden lukkes med en sikkerhedsdims fra IKEA. Det til opvaskemaskinen er sat et sikkert sted og det samme med vaskepulveret... 

 

Der er vinflasker i boernehoejde og han piller ikke ved dem. Han aabner ellers alle skabe, laager og doere, men mest bare for at lukke dem igen... og aabne dem igen. Det er mit barn: Han aabner og lukker ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har intet gjort.. Camille har aldrig rigtig været en pilfinger.. Hun har selvfølgelig sele på i barnevognen.. Men ellers har vi faktisk ikke gjort noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER