Sign in to follow this  
Followers 0
My love

Julegaver ideer til en på 2 1/2 år

30 posts in this topic

Vi er fuldstændig på bar bund med hensyn til julegave til vores datter.

Har i nogen gode ideer? Det er som andres legetøj er mere spændende og når hun så får det gider hun det ikke.

Samtidig søger jeg erfaringer med Cayla dukken og den interaktive delfin

Silke Elia (2,3 år) får bobles myresluger (elsker at lave motorikbane), en bog og lampe til sit nye værelse.

Derudover ønsker hun sig:

Legemad i træ

Babyborn

Rygsæk til børnehavestart

Børneparaply

Kreative ting (farver osv)

En masse bøger

(Kender ikke de ting du nævner :) )

Annonce ♥

Jeg kender ikke de 2 ting du efterspørger erfaringer med.

Csroline bliver 3 til januar, det der har hittet hos hende de sidste lange stykke tid er

Dukker med diverse tilbehør

Legekøkken

Kreative ting - maling, modellervoks, perler

Musik

Bøger

Duplo, gerne med prinsesser

Annonce ♥

Du kan da lige få Mies ønskeseddel:

Lægetaske: http://www.gronaertshop.dk/product/laegetaske-blaa-1402/

Eller det fra BR

Tøj str 98

Dukketøj 40 cm (new born baby passer).

En kugleramme

Farveblyanter

Kostumer

Kasse apparat

Spil:

-Lille storm spil (storm laver madpakker eller den med tøj) (ca 50 kr kan købes i Bilka m.m))

-"Find bamse" (Føtex og Kvickly)

-De der Puslespil med 2 brikker hvor der er tal på det ene. (Hr. Skæg har lavet et der fåes overalt)

Film:

-Peter plys og hafferlaffen

-smølferne 1 (koster ca 50 kr)

-snehvide

-Mulan

-Poccahontas

-happy feet (1)

Cd:

hr skæg - skæg med bogstaver!

Åh abe boxen

Jeg kender heller ikke de to ting du nævner, prøver lige at Google dem så vender jeg tilbage!

Annonce ♥

Ok Delfinen minder om den "My little pony" Mie fik af sin mormor i sommers, hun havde købt den for 25 kr på et marked og mere er den i hvert fald ikke værd! Mie legede med den 2 dage og så har hun rørt den 2 gange siden. Den kan ikke rigtig bruges til andet end det den er designet til. Det begrænser lege mulighederne og så blive den lynhurtig kedelig, legen bliver ikke udviklet, den går i stå. Så den ville jeg i hvert fald IKKE kaste penge efter.

Dukken virker på mig lidt på samme måde, lidt mere avanceret, men tror ikke at noget der bruger 3 AA batterier KAN være så udviklende som den påstår. Hvis den er så tror jeg dog først at den har reelt potentiale for et barn der har nået skole alderen. Tror ikke din datter vil få nok ud af den.

Hvis du gerne vil noget interaktiv så prøv med noget mikrofon hvor hun kan optage sig selv og høre bagefter, det styrker sproget og fantasien meget mere end legetøj der "tænker selv" og så kan i finde sange m.m. Legetøj ER bare bedre når det udfordrer lidt mere :)

Annonce ♥

Jeg er slet ikke fan af en masse plastik... saa her er det mere trae og krea, samt aktivitet. Jeg kan godt se Majas forslag med mikrofon/optagelse som noget for Noah og det kunne jeg vaere ok med :)

Hvis ikke Noah havde det ville han oenske sig af store ting:

Trehjulet cykel

Scooter

Legekoekken

Rygsaek

Jeg har paa hans oenskeseddel:

Kreating fra Askeladen

Loebecykel

Pizza og grugt/groent traelegemad Haba

Skinner til Duplotog

Klodser i trae fra Askeladen(Grimms i en kasse eller lign.) 

Ostheimer figurer

Koeretoejer(traktor & co), gerne Brueder eller andet holdbart metal

CD Aah Abe

DVD: Byggemand Bob, Kaj & Andrea, Disney med dansk tale, ja, hvad der nu er af gode ting med dansk tale - i det hele taget dansk tale. Fik jeg sagt dansk tale? ;)

Uldtoej

T-shirts med lange aermer str 92

Annonce ♥

Jeg svarer jer lige samlet. Håber jeg er i orden.

Nogen af de ønsker i har skrevet på, har vores datter og jeg føler hare ikke det rigtig fanger hendes interesser. Hun er mange forskellige dukker og det er kun en blød en der hitter mest. Men hun vil allerhelst kører hendes bamser i dukkevogenen. LEGO har aldrig været et hit. Har prøvet lidt forskelligt. Og vi har en kæmpe kasser med kreative ting i.

Åh hvor jeg dog synes det er svært at finde på noget.

Majs sådan en pony har vores også. Og som din pige, så var den heller ikke spændende ret lang tid, så ja det vil nok ende med det samme med delfinen. Min niece har tonsvis af legetøj så har sagt til min søster at jeg overvejer om vores datter skal have fri adgang over til dem for det legetøj r tydelig vise mere spændende.

Hun havde feks fået nogle figurer fra jungle hjul (disney junior) og hun gad den bare ikke herhjemme. Til sidst gav jeg min niece den da hun elskede det. Og hver gang vi er på besøg hos min søster så er jungle hjul nu spændende.

Vi har haft hende med i en legetøj butik. Alt var spændende men der var ikke noget der virkelig fangede hendes interesse.

Annonce ♥

Jeg er slet ikke fan af en masse plastik... saa her er det mere trae og krea, samt aktivitet. Jeg kan godt se Majas forslag med mikrofon/optagelse som noget for Noah og det kunne jeg vaere ok med :)

Hvis ikke Noah havde det ville han oenske sig af store ting:

Trehjulet cykel

Scooter

Legekoekken

Rygsaek

Jeg har paa hans oenskeseddel:

Kreating fra Askeladen

Loebecykel

Pizza og grugt/groent traelegemad Haba

Skinner til Duplotog

Klodser i trae fra Askeladen(Grimms i en kasse eller lign.) 

Ostheimer figurer

Koeretoejer(traktor & co), gerne Brueder eller andet holdbart metal

CD Aah Abe

DVD: Byggemand Bob, Kaj & Andrea, Disney med dansk tale, ja, hvad der nu er af gode ting med dansk tale - i det hele taget dansk tale. Fik jeg sagt dansk tale? ;)

Uldtoej

T-shirts med lange aermer str 92

Vi har flere af de ting du nævner. Dog ikke rygsæk men ved når hun stopper i dagplejen så får hun en der. Jeg havde overvejet trehjulet cykel men vi har ikke nogen steder hun kan kører på den så det er bare spild.

I får lige hendes ønskeseddel. Dog har bedsteforældre sagt vi ikke må købe nogen af tingene så det er jo sp ikke en hjælp til os.

Dukke tilbehør (feks regnslag, myggenet og dyne til dukkevogn)

Langærmede og kortærmede bodyer i str 98 og 104

Smækbukser i 98 og 104

Bluser i 98 og 104

To delt pyjamas i 98

(Ingen kjoler, da hun ikke får dem brugt)

Badehåndklæde

Sengetøj til junior dyne og pude ( gerne med Rasmus klump, Anna og Lotte, bamse og kylling, kaj og Andrea og doktor mcstuffins)

Træ puslespil

Play2learn fjernstyret insekt

Trillebører i plastik

Græsslåmaskine i plastik

Chatback talende dyr

http://www.br.dk/vores-kategorier/bamser-og-toejdyr/interaktive-plysdyr/earresistibles-plysdyr-med-lys-enhjoerning?id=632074&vid=090349a

Annonce ♥

Jeg taenker, om hun maaske er mest til at lege noget "for real" - eller har for meget og det ikke er til at overskue? 

Det, jeg taenker, er at boern ikke er programmerede til at interessere sig for en masse legetoej med mange farver og striber. Det er lidt svaert for mig at forklare mig, men hvis du laeser lidt om Montassori, saa handler det dybest set om at skabe et "legemiljoe", der afspejler den reelle verden/hverdag i hjemmet og supplere med ganske lidt kvalitetslegetoej. 

Jeg vil gerne fortaelle dig lidt om, hvordan vores "legehjem" er indrettet paa nuvaerende tidspunkt :)

- Noahs legekoekken staar i koekkenet og han faar nogle toerre boenner at lave mad af. 

- Hans kreaplads er i stuen, lige udenfor koekkenet og der er papir, tusser, farvekridt og intet andet. Jeg printer nogle gange en traktor eller andet, han kan "farvelaegge". 

- I skabet taet paa, er hans modellervoks, fingermaling og farvelade(det er mit maal, at han skal have fri adgang til modellervoks og laere at stille det paa plads, men foerst skal jeg have det indrettet, saa det er logisk for ham at tage det frem og tilbage). 

- Han har et bord , hvor han kan stille det Lego Duplo paa, som han har bygget. Herunder staar det en kasse med Duplo i og heri en mindre kasse med Duplotoget. 

- Paa hans vaerelse er der en tavle med kridt til og magneter. 

- Der er en reol med 16 rum, hvor der er toej i de 8 oeverste. Paa de nederste er der et rum til hhv: Puslespil, instrumenter, koeretoejer, dyr, en Fisherprice brandstation, En kurv med toejdyr, Noahs Ark i trae og en kurv med bolde. Det er nemt at overskue for ham, hvad han har og nemt at stille tingene paa plads. 

I stuen er der en hylde med boeger, som skal op paa boghylder inde paa vaerelset.

Og en meget lille kasse med blandet dims, for min dreng er dimser og har en lille vaerktoejskasse, to CD'er, et noeglebundt, en pung med nogle kort og store moenter... I virkeligheden er disse dimseting det bedste saadan over tid. EDIT: I Montassori er det saadan em kurv, de kalder "treasure-basket", hvor indholet skifter og kan vaere hvad som helst, ogsaa fra naturen. 

-> jeg har ryddet ud i det hele - meget! Jeg orkede ikke en kasse med blandet og alt det udenom, der ikke kunne vaere i fyldt kasse. Intet overblik over, hvad der findes. En masse rod, legetoej overalt og kun mig, der ryddede op. Det er naesten slut hermed nu og det er et mindre mirakel ;) Jeg vil gerne have sorteret lidt mere og saa rotere lidt i det med to-maaneders intervaller. 

For der bliver leget med noget i en periode og andet i en anden periode. Det er glaedeligt for ham at tage sit ark frem og vi rydder det op, naar vi er faerdige. Det er glaedeligt at hapse en lille bil fra hylden og lege med den. Men det er altid et hit at tegne. Naar vi laver mad, laver han ogsaa mad, hvis ikke han ser en film paa computeren ude ved os i koekkenet. Han leger ogsaa godt ved at hjaelpe mig med det huslige og har sin egen kost, klud, lille fejesaet osv... 

Giver det mening? Da jeg laeste om Montassori-tanken, faldt der bare en fem-oere - eller en hel euro! Det gav mening, saa jeg gik straks igang :)

Annonce ♥

Jeg taenker, om hun maaske er mest til at lege noget "for real" - eller har for meget og det ikke er til at overskue?

Det, jeg taenker, er at boern ikke er programmerede til at interessere sig for en masse legetoej med mange farver og striber. Det er lidt svaert for mig at forklare mig, men hvis du laeser lidt om Montassori, saa handler det dybest set om at skabe et "legemiljoe", der afspejler den reelle verden/hverdag i hjemmet og supplere med ganske lidt kvalitetslegetoej.

Jeg vil gerne fortaelle dig lidt om, hvordan vores "legehjem" er indrettet paa nuvaerende tidspunkt :)

- Noahs legekoekken staar i koekkenet og han faar nogle toerre boenner at lave mad af.

- Hans kreaplads er i stuen, lige udenfor koekkenet og der er papir, tusser, farvekridt og intet andet. Jeg printer nogle gange en traktor eller andet, han kan "farvelaegge".

- I skabet taet paa, er hans modellervoks, fingermaling og farvelade(det er mit maal, at han skal have fri adgang til modellervoks og laere at stille det paa plads, men foerst skal jeg have det indrettet, saa det er logisk for ham at tage det frem og tilbage).

- Han har et bord , hvor han kan stille det Lego Duplo paa, som han har bygget. Herunder staar det en kasse med Duplo i og heri en mindre kasse med Duplotoget.

- Paa hans vaerelse er der en tavle med kridt til og magneter.

- Der er en reol med 16 rum, hvor der er toej i de 8 oeverste. Paa de nederste er der et rum til hhv: Puslespil, instrumenter, koeretoejer, dyr, en Fisherprice brandstation, En kurv med toejdyr, Noahs Ark i trae og en kurv med bolde. Det er nemt at overskue for ham, hvad han har og nemt at stille tingene paa plads.

I stuen er der en hylde med boeger, som skal op paa boghylder inde paa vaerelset.

Og en meget lille kasse med blandet dims, for min dreng er dimser og har en lille vaerktoejskasse, to CD'er, et noeglebundt, en pung med nogle kort og store moenter... I virkeligheden er disse dimseting det bedste saadan over tid. EDIT: I Montassori er det saadan em kurv, de kalder "treasure-basket", hvor indholet skifter og kan vaere hvad som helst, ogsaa fra naturen.

-> jeg har ryddet ud i det hele - meget! Jeg orkede ikke en kasse med blandet og alt det udenom, der ikke kunne vaere i fyldt kasse. Intet overblik over, hvad der findes. En masse rod, legetoej overalt og kun mig, der ryddede op. Det er naesten slut hermed nu og det er et mindre mirakel ;) Jeg vil gerne have sorteret lidt mere og saa rotere lidt i det med to-maaneders intervaller.

For der bliver leget med noget i en periode og andet i en anden periode. Det er glaedeligt for ham at tage sit ark frem og vi rydder det op, naar vi er faerdige. Det er glaedeligt at hapse en lille bil fra hylden og lege med den. Men det er altid et hit at tegne. Naar vi laver mad, laver han ogsaa mad, hvis ikke han ser en film paa computeren ude ved os i koekkenet. Han leger ogsaa godt ved at hjaelpe mig med det huslige og har sin egen kost, klud, lille fejesaet osv...

Giver det mening? Da jeg laeste om Montassori-tanken, faldt der bare en fem-oere - eller en hel euro! Det gav mening, saa jeg gik straks igang :)

Se DET er noget jeg vil bruge i indretningen af vores nye hus :super har aldrig kendt Montassori men lidt af principperne har jeg selv stykket sammen! Så nu Googler jeg lige Montassori :super

Annonce ♥

Se DET er noget jeg vil bruge i indretningen af vores nye hus :super har aldrig kendt Montassori men lidt af principperne har jeg selv stykket sammen! Så nu Googler jeg lige Montassori :super

Det er saa godt, altsaa - I love it!  :loveshower

Jeg er ikke Steiner/Waldorf/Montassori til fingerspidserne, men nu kan jeg jo se, at Montassori-indretning rykker max hos os! 

Du kan ogsaa "pintereste" Montassori room og Montassori generelt, saa kommer der 1001 inspirationer til indretning og aktiviteter :)  

Annonce ♥

Det er saa godt, altsaa - I love it! :loveshower

Jeg er ikke Steiner/Waldorf/Montassori til fingerspidserne, men nu kan jeg jo se, at Montassori-indretning rykker max hos os!

Du kan ogsaa "pintereste" Montassori room og Montassori generelt, saa kommer der 1001 inspirationer til indretning og aktiviteter :)

Jeg har sådan prøvet at Google mig frem til noget tekst om disse, men jeg kan ikke finde noget godt. Er du stødt på noget litteratur, helst dansk, du kan anbefale?

Eller er du Majs,

Annonce ♥

Jeg har sådan prøvet at Google mig frem til noget tekst om disse, men jeg kan ikke finde noget godt. Er du stødt på noget litteratur, helst dansk, du kan anbefale?

Eller er du Majs,

No, desvaerre... Montassori er ikke udviklet til hjemmebrug i sin tid. Men det er det blevet. Paa samme maade som Steiner findes der Montassori, men skolerne er faa og dyre. Det er mit indtryk, at mange af principperne er hentet og sat i en hjemmekontekst. Blandt andet hjemmeskoler nogle med Montassori... 

Jeg har haft glaede af forskellige blogs, men vil gerne laese The Absorbant Mind af Maria Montassori herself :) 

Her er en liste fra Montassorihomeschooling

http://www.montessorihomeschool.com/mmbr.htm

Maaske du kan finde en eller flere paa dansk? 

Annonce ♥

http://www.friskoler.dk/da/skoleliv/tanker-og-taenkere/maria-montessori/

En reading list - du kan maaske finde noget af dte paa dansk? 

http://astore.amazon.com/howwemontessori-20?_encoding=UTF8&node=2

Jeg tror bare ikke, at Montassori har fundet fodfaeste i Danmark... aka det har Steiner jo til gengaeld. 

Annonce ♥

Jeg kan faktisk godt se ideen i det du nævner. Men kræver det ikke en del plads?

Feks er vores køkken så lille at hendes Lege køkken ikke kan være der. Hun har ganske lidt legetøj i hendes værelse. Og så er resten i stuen. Men synes ikke det er fordi det er meget hun har.

Jeg prøver en gang om måneden at bygge lidt rundt på legetøjet så hun kan få leget med det forskellige. Vi har feks lige fundet et dukkehus frem som er et okay hit.

Alt sådan noget som kreative ting må hun ikke sidde med selv. Vi har oplevet at væggene er blevet dekoreret

Annonce ♥

Cassandra er en lille prinsesse pige og det bærer hendes ønsker præg af. Cassandra er 2 år og 8 mdr.

- Prinsesse lege kjole

- Prinsesse lege sko

- Playmobil påklædnings dukke

- smykker

- hårting

Så vil hun gerne selv have en barbie dukke, men vi synes hun er for lille og hun falder i svime over et stylinghoved. Sådan et hvor man kan sætte hår og lege frisør på et hoved. Jeg væmmes lidt ved det, men ved hun vil blive glad for det. Så stylinghovedet overvejer vi. Babiedukken venter nok til næste år eller næste igen. Det var de store prinsesse ting, men altså alt der har med et eller andet piget at gøre så falder hun i svime.

Hun kan dog også godt lide at lege med togbane og lego, men ønsker sig ikke så meget af det, da vi har en masse fra storebror som hun leger med. Men hun er glad for især lego.

Deruodver ønsker hun sig

- HAMA perler og perleplader

- Glimmerperler

- Puslespil med minnie mouse, prinsesse Sofia og bare generelt prinsesser

- En guitar

- Computespil - fætter kanin og Silke spil

- Bruno bjøn. En interaktiv bamsebjørn

- En interaktiv hund eller hest.  

Hun har fødselsdag til marts hvor vi regner med at give hende et dukkehus, som jeg tror hun også vil blive meget glad for.

Annonce ♥

Hvis hun har krudt i rumpetten så er det jo nok ikke pusse nusse legetøj i skal kigge efter!

Prøv at gå ind på lirumlarumleg de har så meget motorisk udviklende legetøj.

Annonce ♥

Jeg kan faktisk godt se ideen i det du nævner. Men kræver det ikke en del plads?

Feks er vores køkken så lille at hendes Lege køkken ikke kan være der. Hun har ganske lidt legetøj i hendes værelse. Og så er resten i stuen. Men synes ikke det er fordi det er meget hun har.

Jeg prøver en gang om måneden at bygge lidt rundt på legetøjet så hun kan få leget med det forskellige. Vi har feks lige fundet et dukkehus frem som er et okay hit.

Alt sådan noget som kreative ting må hun ikke sidde med selv. Vi har oplevet at væggene er blevet dekoreret det er vi ikke lige interesseret i igeb Mwn hun elsker at tegne samt sidde med modellere voks. Så det plejer vi også at gøre i.

Hun er måske bare ikke i den alder hvor der lige er noget hun er fanget af på den måde. Hun har aå meget krudt i bagdelen så det med at sidde stille kan være svært

Nej, det synes jeg ikke det goer - tvaertimod :) 

Jeg havde det netop saadan, at legetoej havde indtaget alt for meget plads herhjemme, saa ville ogsaa gerne havde det pladsmaessigt reduceret. Jeg har netop derfor ogsaa flyttet legetoejet ind paa Noahs vaerelse og sat det i orden efter kategori. Det tjener det formaal, at det er nemt at tage frem og saette paa plads, selvom det saa tages med ind i stuen, hvis ikke han leger med det derinde. Vi opholder os i stuen og det er ikke til, hvis der er legetoej overalt. 

Det er ikke fordi legekoekken partout skal staa i koekkenet og jeg kunne godt have sagt samme - at der ikke er plads. Vores koekken er ogsaa lille, men der var lige en plads, hvis jeg flyttede et rullebord. Det er smart at have det derude, men ikke et must, hvis ikke det kan lade sig goere... maaske taet paa koekkenet som alternativ? Noah har ikke tegnet paa vaeggene udover en lille roed streg ved hans kreabord. Jeg har vaeret ret "striks" med at tusser bliver ved bordet og der tegnes paa papiret. Det overholdes til fulde og ellers minder jeg ham bare om det. Hans Legobord er et IKEA af de der billige Lack og en kasse, saa det fylder ikke ret meget.. Vi har ikke ret meget plads, egentlig.

Det handler om at tingene skal have en (logisk) plads. Boern kan godt forstaa, at det er der, boegerne er(som eks.) og jeg er noedt til at have tiltro til Noah, for at han kan opnaa den forstaaelse. Der er ikke noget med sure miner i den sammenhaeng. Jeg viser ham, hvordan han laegger paa plads - uden ord. 

Annonce ♥

Nej, det synes jeg ikke det goer - tvaertimod :)

Jeg havde det netop saadan, at legetoej havde indtaget alt for meget plads herhjemme, saa ville ogsaa gerne havde det pladsmaessigt reduceret. Jeg har netop derfor ogsaa flyttet legetoejet ind paa Noahs vaerelse og sat det i orden efter kategori. Det tjener det formaal, at det er nemt at tage frem og saette paa plads, selvom det saa tages med ind i stuen, hvis ikke han leger med det derinde. Vi opholder os i stuen og det er ikke til, hvis der er legetoej overalt.

Det er ikke fordi legekoekken partout skal staa i koekkenet og jeg kunne godt have sagt samme - at der ikke er plads. Vores koekken er ogsaa lille, men der var lige en plads, hvis jeg flyttede et rullebord. Det er smart at have det derude, men ikke et must, hvis ikke det kan lade sig goere... maaske taet paa koekkenet som alternativ? Noah har ikke tegnet paa vaeggene udover en lille roed streg ved hans kreabord. Jeg har vaeret ret "striks" med at tusser bliver ved bordet og der tegnes paa papiret. Det overholdes til fulde og ellers minder jeg ham bare om det. Hans Legobord er et IKEA af de der billige Lack og en kasse, saa det fylder ikke ret meget.. Vi har ikke ret meget plads, egentlig.

Det handler om at tingene skal have en (logisk) plads. Boern kan godt forstaa, at det er der, boegerne er(som eks.) og jeg er noedt til at have tiltro til Noah, for at han kan opnaa den forstaaelse. Der er ikke noget med sure miner i den sammenhaeng. Jeg viser ham, hvordan han laegger paa plads - uden ord.

Mie har faktisk selv indført "ryd op" reglen. Omme i DP har de nemlig lært at rydde op inden de må finde nyt, så da hun tog det med hjem har vi bare opfordret til at det også gælder her og hun er vildt god til det. Lige til der hvor jeg tænker "ej men vi kan da bare fortsætte imorgen" fordi vi har lavet en kæmpe togbane eller et fint LEGO hus, men den går ikke :p op i kassen skal det!

Annonce ♥

Mie har faktisk selv indført "ryd op" reglen. Omme i DP har de nemlig lært at rydde op inden de må finde nyt, så da hun tog det med hjem har vi bare opfordret til at det også gælder her og hun er vildt god til det. Lige til der hvor jeg tænker "ej men vi kan da bare fortsætte imorgen" fordi vi har lavet en kæmpe togbane eller et fint LEGO hus, men den går ikke :P op i kassen skal det!

Det er flot :) 

Jeg tror, hvis vi giver dem muligheden, saa er de velvillige og kan godt rydde op. Der er ingen her, der siger "du skal selv rydde op". Jeg rydder da ogsaa op efter Noah, men han er god til at hjaelpe, naar jeg siger, "lige om lidt rydder vi op sammen". 3-5 minutter efter siger jeg " saa, nu rydder vi op sammen" og saa gaar vi igang. Det gaar lynhurtigt :) 

He he, Noah vil til gengaeld ikke have, at det legoslot, vi har lavet, bliver oedelagt. Saa bliver han nemlig selv helt oedelagt ;) Derfor har jeg indrettet det med bordet og kassen til resten af Lego'et under bordet og det fungerer saa godt, at jeg kan sige "jeg oedelaegger ikke noget, men vi rydder det op og stiller slottet herhen til imorgen". 

Annonce ♥

Det er flot :)

Jeg tror, hvis vi giver dem muligheden, saa er de velvillige og kan godt rydde op. Der er ingen her, der siger "du skal selv rydde op". Jeg rydder da ogsaa op efter Noah, men han er god til at hjaelpe, naar jeg siger, "lige om lidt rydder vi op sammen". 3-5 minutter efter siger jeg " saa, nu rydder vi op sammen" og saa gaar vi igang. Det gaar lynhurtigt :)

He he, Noah vil til gengaeld ikke have, at det legoslot, vi har lavet, bliver oedelagt. Saa bliver han nemlig selv helt oedelagt ;) Derfor har jeg indrettet det med bordet og kassen til resten af Lego'et under bordet og det fungerer saa godt, at jeg kan sige "jeg oedelaegger ikke noget, men vi rydder det op og stiller slottet herhen til imorgen".

Det er også en god ide!

Ja hun er vildt god og ihærdig. Jeg tror hun syntes det er sjovt at putte ting i kasser og stille på hylder. Vi gør det også sammen! Men hun trækker et stort læs! Mere end jeg forventede hun kunne nu.

Annonce ♥

Haha! William har ikke set fidusen endnu, han tror det er en leg. Han elsker når vi rydder det op i kasserne, men lige så hurtigt vi er færdige, hælder han ud igen og starter forfra ;) :lol

Annonce ♥

Vores synes det wr sjovt at rydde op alle andre steder end hjemme. Men er nok også lidt min skyld. Jeg lider af rengørings vanvid så hun er vant til jeg går og rydder op efter hende.

Vores lege køkken står i stuen og kan desværre ikke lige umiddelbart se hvor det ellers kan stå hende. Men det har hub heller aldrig været noget hit. Dog er hun her i tiden lidt mere fordybet i et stort legehus. Så overvejet lidt om vi skal have nogle andre figurer der til også. For måske det er er et hit.

Annonce ♥

Altsaa rollespil/imitation er som regel noget de fleste boern kan saette sig ind i, hvis det er en del af hverdagen. 

Med legehus, mener du dukkehus? Det er da en god ide at bygge videre paa det :) 

Stryger du, har hun saa strygebraet? Involverer du hende i rengoeringen, saan hun har en kost, klud osv? Maaske en sprayflaske med lidt vand osv. Man kan faa saadan nogle traeopbevaringer(Variera) i IKEA, saa du kan lave et kit til hende. Jeg goer ok rent pga min stoevallergi og Noah "hjaelper". Jeg har ogsaa koebt en Sviffer og taget nogle led ud, saa den er i boernehoejde. Den kan han jo sagtens goere lidt rent med, naar jeg stoevsuger eller gaa over gulvet med en vaad moppe. 

Annonce ♥

Vores synes det wr sjovt at rydde op alle andre steder end hjemme. Men er nok også lidt min skyld. Jeg lider af rengørings vanvid så hun er vant til jeg går og rydder op efter hende.

Vores lege køkken står i stuen og kan desværre ikke lige umiddelbart se hvor det ellers kan stå hende. Men det har hub heller aldrig været noget hit. Dog er hun her i tiden lidt mere fordybet i et stort legehus. Så overvejet lidt om vi skal have nogle andre figurer der til også. For måske det er er et hit.

Hvis hun leger med figurer så er senge til figurerne et hit. Eller et badekar, et køkken eller andet.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0