Antonsmor82

KONSTANT KVALME!

13 indlæg i dette emne

Er jeg den eneste der har konstant kvalme som i 24 timer i døgnet?

Jeg troede kun man havde morgenkvalme! Men jeg kaster ikke op!, bare jeg gjorde.

Det er seriøst noget af det værste EVER! Har kvalme over ALT! Farver, lyde, texture, alt muligt mad og drikke!

Det er invaliderende følels somom jeg har de værste tømmermænd!

Har mega ondt af mig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er jeg den eneste der har konstant kvalme som i 24 timer i døgnet?

Jeg troede kun man havde morgenkvalme! Men jeg kaster ikke op!, bare jeg gjorde.

Det er seriøst noget af det værste EVER! Har kvalme over ALT! Farver, lyde, texture, alt muligt mad og drikke!

Det er invaliderende følels somom jeg har de værste tømmermænd!

Har mega ondt af mig selv!

Jeg kæmper også med rigtig meget kvalme og mad lede da jeg var gravid med min dreng var jeg slet ikke så plaget som jeg er nu, jeg kaster op mellem fire til tolv gange dagligt, jeg vågner kl fire om morgen pga kvalme. Min læge mener det er fordi jeg næsten først lige er stoppet med at amme min dreng også har hormonerne ikke fundet sig selv endnu før en ny graviditet er begyndt med hoppende hormoner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde <_< Og havde det stort set alle 9 mdr med min store dreng <_<

Jeg synes følgende hjælper (selvom jeg ofte skal tvinge mig selv til det, for det frister ikke altid):

- Små måltider meget tit (kiks, knækbrød, frugt, er stykke ost, nogle gange et glas saftevand)

- Frisk luft, bare UD.

- Søvn. Hvis jeg husker at få i seng før 21, så gør det underværker. Og jo mere uforstyrret søvnen er, desto bedre (slut med mobil, iPad, tv, osv i sengen)

- Masser af vand, og hvis ikke vand så saftevand og juice, bare væske

Seabands hjælper mig også lidt, men jeg synes de gnaver, og så gider jeg ikke at have dem på <_<

Såvidt jeg har forstået, skulle en relativt fed kost med færre kulhydrater (a la LCHF) kunne være blodsukkerstabiliserende og dermed godt mod kvalme. Jeg kan bare ikke overskue at spise sådan som gravid, min krop skriger på kulhydrater. Ved heller ikke om man "må" anbefale det :unsure Men har læst, at det kan afhjælpe kvalmen, så måske er det løsningen for nogen :unsure

Kæmpe kram i hvert fald! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde <_< Og havde det stort set alle 9 mdr med min store dreng <_<

Jeg synes følgende hjælper (selvom jeg ofte skal tvinge mig selv til det, for det frister ikke altid):

- Små måltider meget tit (kiks, knækbrød, frugt, er stykke ost, nogle gange et glas saftevand)

- Frisk luft, bare UD.

- Søvn. Hvis jeg husker at få i seng før 21, så gør det underværker. Og jo mere uforstyrret søvnen er, desto bedre (slut med mobil, iPad, tv, osv i sengen)

- Masser af vand, og hvis ikke vand så saftevand og juice, bare væske

Seabands hjælper mig også lidt, men jeg synes de gnaver, og så gider jeg ikke at have dem på <_<

Såvidt jeg har forstået, skulle en relativt fed kost med færre kulhydrater (a la LCHF) kunne være blodsukkerstabiliserende og dermed godt mod kvalme. Jeg kan bare ikke overskue at spise sådan som gravid, min krop skriger på kulhydrater. Ved heller ikke om man "må" anbefale det :unsure Men har læst, at det kan afhjælpe kvalmen, så måske er det løsningen for nogen :unsure

Kæmpe kram i hvert fald! :kram

Åh Gud! 9 md med kvalme! Mange gode råd du kommer med, måske man skulle undersøge det der seabeads! Har heller ingen appetit, men er mega sulten! Jeg arb pt på at leve "normalt" med kvalme, intigrere det i mit daglige liv! For hva faen kan jeg ellers gøre! Pyha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mega kvalme hele tiden.

I sidste graviditet havde jeg det fra uge 7-18 døgnet rundt.

Denne gang er det så allerede startet i uge 4 og jeg har i dag fundet min seabands frem, men synes ikke de hjælper det vilde.

Men dem vil jeg jo ikke kunne tage på, på arbejde, hvis jeg gerne vil holde det skjult frem til efter NF.

Jeg spiser også masser af Gajoler, de tager det værste.

Sidste gang lærte jeg at abstrahere fra det, så det håber jeg, at jeg kan igen. Men synes godt nok det er slemt... Det har jeg ikke savnet ved graviditet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nu har jeg fået købt de hersens armbånd som skulle hjælpe på kvalme har kun haft dem på i tre timer og synes allerede de hjælper, men jeg håber bare de også hjælper i morgen tidlig :-) for synes at hvis det allerede fra morgen stunden er galt så fortsætter det hele dagen, aften og natten så bare det kan gøre det ikke er så slemt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nye hjælp er danskvand med citrus og det SKAL være egekilde. Drikker det om natten, til morgenmaden, til frokost.....ja hele tiden. Det er ligesom om det hjælper lidt, når man ka få lov at bøvse ordentligt i gennem  :D  Normalt kan jeg faktisk slet ikke lide danskvand, men lige nu er det fantastisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Jeg kan ikke hoppe med på vognen med kvalme, men hold op hvor jeg føler med jer, da jeg er en værre pivfis når jeg er syg, jeg mener selv jeg er døden nær når jeg kaster op, og tænk i stakler må igennem det hele tiden, jeg kan slet ikke forestille mig hvor slemt det må være for jer :-(

Nå jeg ville såmænd bare lige sende et kram jeres vej, og håbe i får det bedre

Jeg ved ikke om man må spise det når man er gravid desværre, men når vi har influenza herhjemme plejer vi at tage to tabletter mod transportsyge, de tager altså toppen af kvalmen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget kvalme denne gang. Heldigvis.

Men sidst havde jeg kvalme og kastede op til dagen før fødslen.

Den gang levede jeg af TUC kiks og SunTop appelsin juice. Det var det eneste jeg kunne holde i mig.

Og syntes det er meget skræmmende at jeg dengang begyndte at vælge mad efter hvad der var nemmest at kaste op og smagte bedst når det kom retur.

Fx mælk/yoghurt var no gow.

Denne gang er jeg glad for at SunTop stadig tager kvalmen.

Men hvis man kaster meget op, så hjælper B6 (50 mg) altså også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har også kvalme hele tiden. Jeg led desværre af hyperemesis under mine to første graviditeter og tror desværre det går samme vej denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

 

Jeg melder mig også på kvalmevognen. Øv hvor er det træls!

-her synes jeg det bliver værre i løbet af dagen. Jeg prøver at styre det lidt med små måltider, og det hjælper faktisk lidt.

 

Jeg har tidligere spist efter LCHF, men det dur slet ikke for mig under graviditet. Så LCHF er nu lagt på hylden til fordel for almindelig mad, dog stadig med reduceret kulhydrat indhold.

Måske jeg skal prøve at købe en saftevand, har faktisk haft lyst til det, men tænkt at det var en af de gravid-diller jeg skulle overhøre.

 

Hvis jeg lytter til dem alle så ender jeg nemlig sådan her, trods kvalmen :mam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyperemesis, er det den tilstand hvor man hele tiden kaster op?

og faktisk kan ende med at mangle næring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

 

Jeg melder mig også på kvalmevognen. Øv hvor er det træls!

-her synes jeg det bliver værre i løbet af dagen. Jeg prøver at styre det lidt med små måltider, og det hjælper faktisk lidt.

 

Jeg har tidligere spist efter LCHF, men det dur slet ikke for mig under graviditet. Så LCHF er nu lagt på hylden til fordel for almindelig mad, dog stadig med reduceret kulhydrat indhold.

Måske jeg skal prøve at købe en saftevand, har faktisk haft lyst til det, men tænkt at det var en af de gravid-diller jeg skulle overhøre.

 

Hvis jeg lytter til dem alle så ender jeg nemlig sådan her, trods kvalmen :mam.

Jeg har også spist LCHF, men har også måtte ligge det på hylden - min krop skriger efter rugbrød, kartofler og pasta.. Så har sluttet fred med, at det er den vej lige pt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER