Cocomous5

Bekymret!

24 indlæg i dette emne

For pokker altså. Er lidt i en limbo. 


I går da jeg kom hjem, skulle jeg lige på toilet og lave det store. Da jeg skulle tørre mig kunne jeg se der kom lidt blod med ud fra min vag og at der havde dryppet lidt blod ned i toilettet. Jeg begyndte straks at ryste og var lige ved at græde, mens jeg bare udbrød, "åh for satan, nu ikke igen". 


 


Det er jo min 3. graviditet og første gang vidste jeg bare det ville ende skidt, blødte også en del, og et par dage inden nf scanningen, fandt vi ud af at den var død. Det var en frygtelig oplevelse, da vi på det tidspunkt havde prøvet i 3 år på at blive gravide. Året efter, blev jeg gravid med Filip, som heldigvis blev derinde, men jeg blødte også en del med ham, og var nærmest til scanning hver 14. dag frem til nf. 


Nu bløder jeg så en smule igen og blev både sur, ked og skide bange. 


 


Jeg ringede til min læge, men de havde lukket for tlf tid, så jeg ringede derfor direkte til sygehuset. De ville have en henvisning fra en læge før de ville scanne mig. For fanden altså. Så jeg ringede igen til egen læge, fik telefonsvaren, som henviste til en anden læge. Ringede til ham og blev igen henvist til en hel 3. læge. Lagde en besked på hans tlf. svarer, og han gav mig så et kald tilbage 45 min. senere. I mellemtiden havde jeg fået min mor til at komme og lufte hunden og hente Filip fra dagpleje. 


 


Da han endelig ringede tilbage sagde han at jeg straks skulle sygemelde mig fra arbejde og holde mig totalt i ro, bogstavelig talt indtil blødningen stopper. Jeg må vitterlig intet. Jeg må gå ud for at spise og gå i bad, men that's it. Ikke gå ture med hunden, ikke løfte mit barn, ikke støvsuge, NADA.


Jeg fortalte så at jeg går i skole i Esbjerg pt. pga min uddannelse, og dertil svarede han, så bliver du hjemme i din seng og læser istedet for at tage i skole. Hvis blødningen bliver værre eller jeg får slemme smerter, skal jeg kontakte dem igen og ellers holde mig i ro til det er overstået og vente med at komme til scanning til på fredag, hvor det hele tiden har været planlagt at jeg skal til terminsscanning. 


 


Jeg blødte ikke helt vildt i går, ikke noget et trusseindlæg ikke kan klare. Konsistensen/farven var både lidt rustrød/brun, sammen med mit udflåd, ingen klumper eller sivende blod. Siden blev det lidt orange/lys rødbrunligt og i dag bare en smule brunt sammen med udflådet. 


Så ved virkelig ikke hvad jeg skal tænke om det hele. Jeg har egentlig stadig en indre ro, men derfor er jeg stadiig bekymret, og der er edermame lang tid til på fredag lige nu. Så kan ikk helt beslutte mig for om jeg skal ringe til min egen læge i dag og snakke med dem, eller hvad jeg skal.... Håber bare den lille spirre lever og har det godt og at det hele bare er falsk alarm  :help 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal til læge kl. 13.25 for at blive tjekket, og se om vi kan fremskynde en scaning. Kryds fingre for pokker...... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang :( Krydser fingre for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser i den grad fingre!! Alle dem jeg har!!!! Og sender en masse :kram2 :kram2 :kram2 Tænker på dig!!!  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, kom til læge, og hun mente at jeg bløder lidt fra livmoderhalsen, hvilket ikke er det farlige sted at bløde fra. DOG sagde hun også at i og med der ingen forklaring var på blødningen (så som at vi har haft sex el. lign.), var hun naturligvis ikke helt tilfreds, for blod er jo bare en ting man helst ikke vil se i graviditeten. Hun sagde dog at det var en let blødning og man kunne dele det op i tre, hvor mit tilfælde er den mildeste. Så jeg kunne ikke få en scanning i dag, men skal op på sygehuset i morgen kl. 09 og scannes. Så har fået mere ro på, men har selvf. stadig lige den lille, hva nu hvis, tanke. Vi må tage det en dag af gangen og se hvad jeg får at vide i morgen. Forhåbentlig gode nyheder... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser også for flere gode nyheder i morgen!! Det er bare en forskrækkelse med blod!! Og nej blod vil man bare IKKE se i forbindelse med en graviditet!! :kram2 herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte lidt i starten da jeg var gravid med Anton, et par dråber et par gange en enkelt dag. Jeg gik straks i panik og sørgemode. Blev scannet nogle dage efter og der lå det lille hjerte og bankede løs :) <3

Lidt plet blødningen i starten er ikke unormalt! Det kan være frastødt slimhinde.

Jeg håbet på det bedste for jer <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for dig! Rigtig god bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en tid på sygehuset i går kl. 09, og jeg kom ind til en mand der skulle undersøge mig.

Det er jeg i forvejen ikke så glad for, men ham her var virkelig ikke indbydende. Han var kæmpe stor, havde svedperler der løb ned af panden, og sådan lidt jokende. Simpelthen så upassende. 

 

For det første sagde han at jeg ifølge min sidste mennes første dag, var jeg jo nærmere 8 uger henne end 7, og som jeg sagde, du kan ikke regne det ud på den måde, for jeg har bare den mest uregelmæssige mennes. Man kan kun regne det på den måde de gør når man har en regelmæssig mennes. 

Nå, men jeg regner altså den dag jeg havde ægl som dag 0. Ved godt fok siger man skal ligge 2 uger oven i så den dag ville have heddet 2+0, men når jeg nu ved at ægl. lå den 20. okt, så er det da for pokker dag 0, da det først er der jeg er blevet befrugtet og så ligger jeg hellere 2 uger til terminsdato. Dvs. ifølge mig skal jeg ikke føde før d. 27 juli eller lign. Det vil yderligere sige jeg kun er 4+2 i dag. Nå men det blev sådan lidt frem og tilbage og han går endelig i gang med undersøgelserne.

 

Først en gyn undersøgelse hvor han konstaterer at jeg bløder en smule (det skal siges jeg ikke har haft blod el. brunligt udflåd siden mandag eftermiddag/aften faktisk, mnen da han havde rodet rundt, kom der så lidt. Men ikke noget med at informere mig om hvorfra blodet kom. 

Bagefter kører han scanningspinden op og scanner i evigheder uden at informere om noget som helst, plus han også vendte skærmen væk fra nig helt fra start af. 

Han spørger på et tidspunkt om jeg har fået en keglesnit operation, det kunne jeg så svare ja til. 

Langt om længe siger han så at han godt kan se der er noget, men der er intet hjerteblink og slimhinden der skal beskytte er meget meget tynd. Det med slimhinden har været et problem alle 3 gange. Spørger om jeg kan få noget medicin der kan gøre noget ved den, og dertil svarer han, KUN PÅ FERTILITETSKLINIK, HVILKET I IKKE KOMMER PÅ DA I HAR ET BARN.... OK så... Siger igen at jeg ikke tror jeg er så langt og der derved ikke kan ses liv, Det svarer han så også at det kan være en mulighed. 

 

Så der er 3 muligheder:

- Den er gået til

- Det er for tidligt

- El. at den sidder uden forlivmoderen, er det dette der er virkeligheden, skal den ene æggestok fjernes, hvilket vil være det absolut værste der kan ske i mit tilfælde. 

 

Efter alle de undersøgeser jeg tidligere har været igennem, ved vi jeg kun producere mellem 1-2 æg i alt når jeg har ægl. og nogle måneder producerer jeg slet ingen, så hvis den ene æggestok bliver fjernet, kan vi lige cutte chancerne med 50%!!!!!!!!!!!!!

Efter dette blev der taget blodprøver og så skal jeg op igen fredag, have taget nye blodprøver så vi kan se om mit HCG stiger og scannes igen. Jeg informerede ham om at alle de andre gange er mit HCG steget meget langsomt og utilfredsstillende, og det er der trods alt kommet et godt barn ud af. Men tænker det vel også kan have noget at gøre med at man har PCO?

 

Han svarede til sidst at det var HELT NORMALT at have 3 graviditeter hvoraf de 2 gik til. Som idioten sagde, DET ER LIDT DET SAMME SOM AT SIDDE MED TO TERNINGER OG SLÅ TO 6'ERE. DET SKER HELLER IKKE SÅ TIT MAN ER SÅ HELDIG  VEL?

Fucking idiot altså....

 

Så jeg kunne gå hjem igen og vente til fredag og forvente det værste og håbe det bedste som han sagde.

 

Har dog været inde og købe endnu en clearblue test med uge indikator. Den kommer i dag og så vil jeg se hvad den siger. Ligger lige bilede op af hvad den sagde for 12 dage siden (hvilket giver god mening med at jeg reelt set ikke er mere end de 4 uger henne). 

Men har ingen antydninger af blod i dag, så håber og beder til at det er fordi jeg vitterligt bare er tidligt henne.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-4435-0-23075000-1416465972_thumb.jp

Som i kan se sagde den 1-2 reele uger henne for 12 dage siden... 

Hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der hvor man har ægløsning er man altid 2+0

Men ellers lyder han da ikke særlig rar :( Håber dine blodprøver viser et positivt resultat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumme læge. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh altså :kram

Håber du får gode nyheder snart

Det lyder som han det skulle ligge ballonkartetret på mig under min første graviditet (også Kolding).

Han sad jo pænt og kommenterede på at jeg skulle stoppe med at hyle fordi det altså ikke gjorde ondt (det gjorde det så på mig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh altså :kram

Håber du får gode nyheder snart

Det lyder som han det skulle ligge ballonkartetret på mig under min første graviditet (også Kolding).

Han sad jo pænt og kommenterede på at jeg skulle stoppe med at hyle fordi det altså ikke gjorde ondt (det gjorde det så på mig).

Uhh får sådan lyst til at spørge sådan en klovn af en læge der kommer med sådan en kommentar om HAN nogen sinde selv har prøvet det. :klap

Ellers skal han da bare klappe i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for den læge....  :klap  :klap  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der hvor man har ægløsning er man altid 2+0

Men ellers lyder han da ikke særlig rar :( Håber dine blodprøver viser et positivt resultat :kram2

Er enig med LilleMi, du er altid 2+0 ved ÆL, når du kender ÆL, så ser jeg ikke noget problem i at tælle derfra :)

Han lyder som en klaphat :( Håber du får godt svar på HcG :kram2

Du har været 4+X da du tog sidste CB og burde være 6+3/6+4 nu, sådan udfra hvad jeg lige kan gennemskue, så den burde skrive 3+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er der lidt news i sagen og de er ikke helt negative. 

Var til undersøgelse igen fredag hvor jeg fik taget nye blodprøve, men som der først kom svar på i dag.

Var inde hos den sødeste scanningsjordemoder, og hun sagde at scanningsudstyret nede på akut ikke er særlig godt og at jeg bare skulle glemme hvad ham manden fra undersøgelsen onsdag havde sagt. Hun kunne læse i hans notater at han intet rigtig kunne se. Hun scannede, og fandt lidt derinde, men dog kunne man ikke se hjerteblink. Som hun sagde da hun så det, virkede det til at jeg kun lige er de der 5+ henne, ligesom jeg selv vil mene. Hun kunne også godt se noget blødning, men intet så alarmerende ud. Faktisk sagde hun at hvis jeg kun var de der 5+ henne, så så alting faktisk ud lige præcis som det skulle, men at hun intet kunne afgøre før vi ville få svar på mine blodprøver i dag. 

 

Fik så opkaldet ved en 11 tiden, og hun sagde at mit HCG steg pænt. Dog var hun stadig ikke vild med blødningen, så skal til ny scanning samt blodprøver onsdag d. 03/12, og så får vi et endelig svar på hvad der foregår derinde. 

 

Så er SÅ glad for den dejlige behandling jeg fik fredag, og også for beskeden i dag, men jeg har bare stadig en underlig følelse inde i kroppen denne gang. Kan virkelig ikke beskrive det, men føler mig virkelig ikke som mig selv. Dog syntes jeg at jeg er ufattelig grådlabil (brugte det meste af lørdag på at tude fordi jeg var sikker på at den var gået til), samt duftfølsom nu også, hvilket jeg ellers aldrig er. Så vi håber der vokser sig en bebs derinde og at det pis blødning jeg har hver dag er betydningsløs. Men vi bliver klogere om 9 dage. Så bliv endelig ved med at send god karma denne vej  :kram  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sender SÅ meget god karma din vej!!!  :kiss  Det må være svært at være i dit sted pt. et limbo fyldt med uafklarethed.. Tænker på dig!! :kram2 :kram2 :kram2
Dejligt med sådan lidt positive nyheder! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det?? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower Så for pokker. Er så glad. Har lige været til endnu en scanning og der lå den fineste lille bebs på 1,5cm derinde med hjerte der slog. er 7+6 i dag, så termin, so far, 16-07-2015. Hold nu op hvor er jeg lettet. Så var denne kvalme jeg lider af slet ikke indbildning.  :kuller  :kuller  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Så for pokker. Er så glad. Har lige været til endnu en scanning og der lå den fineste lille bebs på 1,5cm derinde med hjerte der slog. er 7+6 i dag, så termin, so far, 16-07-2015. Hold nu op hvor er jeg lettet. Så var denne kvalme jeg lider af slet ikke indbildning. :kuller :kuller :kuller

Fantastisk :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower Så for pokker. Er så glad. Har lige været til endnu en scanning og der lå den fineste lille bebs på 1,5cm derinde med hjerte der slog. er 7+6 i dag, så termin, so far, 16-07-2015. Hold nu op hvor er jeg lettet. Så var denne kvalme jeg lider af slet ikke indbildning.  :kuller  :kuller  :kuller

:loveshower  :loveshower  :loveshower  SÅ DEJLIGT!!! Tillykke endnu engang :) Har tænkt meget på dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Så for pokker. Er så glad. Har lige været til endnu en scanning og der lå den fineste lille bebs på 1,5cm derinde med hjerte der slog. er 7+6 i dag, så termin, so far, 16-07-2015. Hold nu op hvor er jeg lettet. Så var denne kvalme jeg lider af slet ikke indbildning. :kuller :kuller :kuller

Hvor er det godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER