Anglia

Besøg hos lægen - antiklimaks

5 indlæg i dette emne

Min mand og jeg havde i tre uger ventet på at komme for hos lægen. Dagen var endelig kommet idag, og vi havde glædet os til at få startet procssen med vandrejournal.

Hos lægen fortæller vi at vi flytter til en anden by om to ugers tid. Lægen siger så, at så kan hun desværre ikke køre den normale procedure, da de danske lægers systemer ikke snakker sammen. Hvis hun opstartede min vandrejournal, ville vi skulle gøre det hele forfra hos min nye læge. Hvorfor er det dog ikke digitalt i vore dage??

Aaargh! Så jeg fik kun beregnet min termin som jeg selv havde beregnet.

Jeg skal så bestille tid hos den læge jeg vil have i den nye by til en tid der ligger efter skift af folkeregisteradresse, hvilket vil sige at jeg kommer helt vildt sent igang med den formelle del af min graviditet. Og jeg vil nok være 2 3/4 måned henne ved den første svangreundersøgelse.

Jeg havde ligesom håbet på at få min vandrejournal som en bekræftelse/symbol på at jeg vitterligt er gravid (for ærligt talt har jeg ikke helt fattet det endnu :) )

Så både min mand og jeg var rigtig ærgelige. "Var det bare det?".

Dette indlæg er mest for at komme af med mine frustrationer, men er der andre der har prøvet noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke noget pjat. For det første får du din vandrejournal med i hånden derfra og hvem der udfylder den er da lige meget. For det andet ringer du til sekretæren i det gamle lægehus og får dem til at sende journalen til din nye læge.

Kan godt forstå det var en flad fornemmelse :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg havde i tre uger ventet på at komme for hos lægen. Dagen var endelig kommet idag, og vi havde glædet os til at få startet procssen med vandrejournal.

Hos lægen fortæller vi at vi flytter til en anden by om to ugers tid. Lægen siger så, at så kan hun desværre ikke køre den normale procedure, da de danske lægers systemer ikke snakker sammen. Hvis hun opstartede min vandrejournal, ville vi skulle gøre det hele forfra hos min nye læge. Hvorfor er det dog ikke digitalt i vore dage??

Aaargh! Så jeg fik kun beregnet min termin som jeg selv havde beregnet.

Jeg skal så bestille tid hos den læge jeg vil have i den nye by til en tid der ligger efter skift af folkeregisteradresse, hvilket vil sige at jeg kommer helt vildt sent igang med den formelle del af min graviditet. Og jeg vil nok være 2 3/4 måned henne ved den første svangreundersøgelse.

Jeg havde ligesom håbet på at få min vandrejournal som en bekræftelse/symbol på at jeg vitterligt er gravid (for ærligt talt har jeg ikke helt fattet det endnu :) )

Så både min mand og jeg var rigtig ærgelige. "Var det bare det?".

Dette indlæg er mest for at komme af med mine frustrationer, men er der andre der har prøvet noget lignende?

Jeg flyttede både kommune og læge og tog bare min journal med. Lyder sq underligt. Du skal til lægen inden så du kan få taget blodprøve inden NF og ikke mindst blive registreret så du kan få tid til NF. Jeg var til læge ugen 9 og det var ikke for tidligt sagde hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Felixmor.

Jeg har for nylig skiftet læge, de har fået min journal fra min gamle læge og så vil de bare tage en kopi af min vandrejournal.

Min første læge lavede min vandrejournal digitalt og printede den til mig, så troede egentlig den fulgte med, men altså, en kopi/en scanning af den er ligeså fint for min nye læge hvert fald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en ommer!! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER