Guldpigen

Hvornår fortæller I den søde hemmelighed...

24 indlæg i dette emne

Hej piger:-)

Jeg har lige brug for at lufte nogle tanker, da det er min første graviditet. Jeg går og tænker meget på, hvornår vi skal fortælle om den søde hemmelighed og til hvem hvornår...

Sagen er den, at jeg har et fysisk krævende arbejde med treholdsskift, og lige så snart jeg fortæller om min graviditet, så vil jeg få en kontorstilling i stedet. Det er for så vidt helt fint med mig, for jeg vil jo ikke unødigt udsætte min mave og bebs for noget belastende. Det ville passe ind i min vagtplan at fortælle min leder om min situation, når jeg er ca 7+ noget henne, men er det (for) tidligt ift. hvis man (7-9-13) skulle miste osv...? Frem til da har jeg fra nu tilfældigvis kun kontorvagter, så jeg kan undgå at afsløre noget endnu.

Samtidig så spiller jeg håndbold og har læst, at man generelt fraråder al kontaktsport til gravide, så her er jeg jo også snart nødt til at sige noget snart, da mit hold jo regner med mig.

Til slut så var vores oprindelige plan først at fortælle familien noget til jul, når jeg til den tid vil være lige omkring de 12 uger henne og dermed mere "sikker". Juledagene og diverse sammenkomster ville også gøre det nemmere at fortælle det til de fleste på samme tid.

Nu tænker jeg så, at hvis jeg fortæller det til arbejde og håndbold forinden familien, så vil jeg bare få svært ved at skjule/lyve om, hvorfor jeg pludselig kun har kontortjeneste (formiddagsvagter) og ikke spiller håndbold mere, hmm...

Hvad har I gjort jer af tanker, og hvad tænker I om min situation?

Knus Guldpigen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så glad for at du startede dette emne. Har selv haft de samme tanker de sidste dage.

Vores plan var at fortælle hele familien det juleaften enden med en gave eller at Noah fik en trøje på hvor der stod "jeg skal være storebror" og så se hvornår folk opdagede det i løbet af aftenen. :D

Der ville jeg være i uge 10+ og efter datoen for aborten sidste gang.

Men de planer er blevet ændret af omstændigheder som vi ikke kan gøre noget ved.

Jeg skulle ha en MR skanning på mandag, men Skejby vil ikke skanne en gravid i 1. Trimester.

Hele den nære familie ved jeg skal til denne skanning. Og vil spørge hvordan det er gået.

For at komme de forespørgelser i forkøbet, fortæller vi det på fredag/lørdag.

Og håber på forståelse.

Vil da kun være 4+6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville også først have sagt det til jul, men manden min er så ivrig at hans forældre fik det at vide i mandags og min mor i morgen... En del venner har også hørt det og de tætteste af mine klassekammerater og mandens kolleger... Men søskende og dem "længere ude" får det først til jul/nytår, men der bliver det også helt umuligt at forklare at jeg ikke lige skal have en snaps eller to til silden :bunny 

Men i vores situation er det heller ikke et problem at klassekammerater og kolleger ved noget, da der ikke er mulighed for, den vej igennem, at familien gætter noget, min eneste bekymring er det kære FB at en eller anden lige skulle være dum nok til at skrive tillykke til mig, offentligt, men det tror jeg nu ikke, for så ville vedkommende være ret skudt i bolden, når nu man fortæller dem at familien ikke ved noget endnu :lol

MHT håndbold, så er det vel ikke sådan super kontaktsport, er det? altså jeg er bange for bolde så har aldrig spillet det, men så vidt jeg har forstået, så er det mere sådan noget med brydning og sådan man skal undgå??? men altså jeg ved det ikke, det er bare mit bud :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal gøre det når du føler det er rigtigt. 

Dette er min 3. graviditet (mistede den første et par dage inden nf), og alle gange har vi egentlig aftalt at vente indtil nf, men vi har ikke kunne holde mund nogen af os. Ifølge lægener jeg 6+2 i dag, og vi har allerede sagt det til mine forældre. Min mands forældre får det at vide i morgen, og så vennerne stille og roligt. Vi fortæller det ligeså meget pga. hvis det går galt, så forstår folk hvorfor vi er kede af det. 

Men gør det når du føler det er rigtigt, der kan altid diskuteres for og imod hvornår det er det 'bedste' tidspunkt. Dog ville jeg måske vente lidt med at fortælle det ude på arbejdet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så glad for at du startede dette emne. Har selv haft de samme tanker de sidste dage.

Vores plan var at fortælle hele familien det juleaften enden med en gave eller at Noah fik en trøje på hvor der stod "jeg skal være storebror" og så se hvornår folk opdagede det i løbet af aftenen. :D

Der ville jeg være i uge 10+ og efter datoen for aborten sidste gang.

Men de planer er blevet ændret af omstændigheder som vi ikke kan gøre noget ved.

Jeg skulle ha en MR skanning på mandag, men Skejby vil ikke skanne en gravid i 1. Trimester.

Hele den nære familie ved jeg skal til denne skanning. Og vil spørge hvordan det er gået.

For at komme de forespørgelser i forkøbet, fortæller vi det på fredag/lørdag.

Og håber på forståelse.

Vil da kun være 4+6.

Jeg synes, at det lyder som en rigtig god plan Og som du skriver, så nogle gange bliver idéerne bare omsat til noget andet i virkeligheden. Jeg er sikker på, at familierne bliver jublende lykkelige, uanset hvornår de ved besked, og hey så har du bare endnu længere tid til at glæde dig SAMMEN med familien!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville også først have sagt det til jul, men manden min er så ivrig at hans forældre fik det at vide i mandags og min mor i morgen... En del venner har også hørt det og de tætteste af mine klassekammerater og mandens kolleger... Men søskende og dem "længere ude" får det først til jul/nytår, men der bliver det også helt umuligt at forklare at jeg ikke lige skal have en snaps eller to til silden :bunny 

Men i vores situation er det heller ikke et problem at klassekammerater og kolleger ved noget, da der ikke er mulighed for, den vej igennem, at familien gætter noget, min eneste bekymring er det kære FB at en eller anden lige skulle være dum nok til at skrive tillykke til mig, offentligt, men det tror jeg nu ikke, for så ville vedkommende være ret skudt i bolden, når nu man fortæller dem at familien ikke ved noget endnu :lol

MHT håndbold, så er det vel ikke sådan super kontaktsport, er det? altså jeg er bange for bolde så har aldrig spillet det, men så vidt jeg har forstået, så er det mere sådan noget med brydning og sådan man skal undgå??? men altså jeg ved det ikke, det er bare mit bud :shooter

Jeg kan sagtens følge dine tanker, og vores plan kommer nok til at ligne jeres. Sødt at din mand er så ivrig efter at fortælle det!

He he, og så grinte jeg altså lidt af din kommentar om håndbolden. Du skrev det bare på sådan en sød og uskyldig måde Sportsgrene som håndbold, fodbold og ja, helt sikkert også brydning er at betragte som kontaktsport, da man aser, maser og skubber til hinanden - derfor min bekymring ift. mave og baby...

Jeg tror, at manden og jeg skal have vendt emnet flere gange endnu, men jeg hælder mere og mere til, at vi fortæller det til både håndbold, arbejde og den nærmeste familie på samme tid (ca 7 + noget), da jeg nemlig også frygter lidt, at nogen kunne komme til at tale over sig på FB. Det ville jeg blive super ked af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal gøre det når du føler det er rigtigt. 

Dette er min 3. graviditet (mistede den første et par dage inden nf), og alle gange har vi egentlig aftalt at vente indtil nf, men vi har ikke kunne holde mund nogen af os. Ifølge lægener jeg 6+2 i dag, og vi har allerede sagt det til mine forældre. Min mands forældre får det at vide i morgen, og så vennerne stille og roligt. Vi fortæller det ligeså meget pga. hvis det går galt, så forstår folk hvorfor vi er kede af det. 

Men gør det når du føler det er rigtigt, der kan altid diskuteres for og imod hvornår det er det 'bedste' tidspunkt. Dog ville jeg måske vente lidt med at fortælle det ude på arbejdet. 

Du har helt ret, og hvornår det rigtige tidspunkt er, det skal vi lige ha' snakket lidt mere om herhjemme

Mht. mig og mit arbejde så er det dog her, at det faktisk er vigtigst for mig at få det fortalt. Det handler udelukkende om, at mit arbejde potentielt udgør en sikkerhedsrisiko for min mave/barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ved familie og venner det her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle ved det også her, bortset fra folk i klassen og lærerne (har skoleperiode inden praktikken lige nu). Venter med at melde det ud på skolen indtil jeg har været til terminsscanning på fredag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet enig med os om herhjemme:-), at jeg i næste uge fortæller det til arbejdet + håndbold, da det lige passer ind praktisk. Så skal jeg heller ikke forsøge at bortforklare en alkoholfri julefrokost med arbejdet. De nærmeste familiemedlemmer må vente et par uger endnu, da vi lige skal på en ferie til syden først:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står også i den situation hvornår jeg skal fortælle det på jobbet.. Det er der jeg egentlig først vil fortælle det, da de har givet mig en videre uddannelse som varer 1,5 år. Og er næsten lige startet. Det er der jeg får jeg dårlig samvittighed over de har betalt den her uddannelse og de spurgte mig om det var noget jeg ville - og selvfølgelig var det det... Meeeen jeg troede ikke jeg blev gravid i første hug!!!

Så mit sprøgsmål går på hvordan pokker jeg skal sige det. Derved tænker jeg hurtig som muligt, da jeg tænker jeg ikke kan fuldføre den. Og om der måske kan komme en anden person fra mit job ind og overtage min plads, så pengene ikke går til spild.. Arg det er altså svært.. Er jo kun 4+5 henne...

Hvad havde i gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står også i den situation hvornår jeg skal fortælle det på jobbet.. Det er der jeg egentlig først vil fortælle det, da de har givet mig en videre uddannelse som varer 1,5 år. Og er næsten lige startet. Det er der jeg får jeg dårlig samvittighed over de har betalt den her uddannelse og de spurgte mig om det var noget jeg ville - og selvfølgelig var det det... Meeeen jeg troede ikke jeg blev gravid i første hug!!!

Så mit sprøgsmål går på hvordan pokker jeg skal sige det. Derved tænker jeg hurtig som muligt, da jeg tænker jeg ikke kan fuldføre den. Og om der måske kan komme en anden person fra mit job ind og overtage min plads, så pengene ikke går til spild.. Arg det er altså svært.. Er jo kun 4+5 henne...

Hvad havde i gjort?

Jeg ville vente.

Forstår godt, at du ikke vil at pengene blir spildt.

Men tænker også lidt på.

Vil du kunne forsætte uddannelsen efter barsel?

Og hvad hvis du siger det nu, og de så giver uddannelsen til en anden, og du så abortere? (7-9-13 for at det ikke sker)

Syntes du skal tænke dig godt om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente.

Forstår godt, at du ikke vil at pengene blir spildt.

Men tænker også lidt på.

Vil du kunne forsætte uddannelsen efter barsel?

Og hvad hvis du siger det nu, og de så giver uddannelsen til en anden, og du så abortere? (7-9-13 for at det ikke sker)

Syntes du skal tænke dig godt om.

Regner også med at vente lidt endnu.. Men hvor længe skal jeg vente? Engang inden Jul eller sådan? For at være mere sikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne kunne vente med at fortælle det til familien til jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine søstre og nogle få gode venner ved det allerede. Planen med bedsteforældrene er at de får en lille gave juleaften, med en eller anden babyting inden i og et lille brev eller noget :) (inspireret af BBM :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne kunne vente med at fortælle det til familien til jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regner også med at vente lidt endnu.. Men hvor længe skal jeg vente? Engang inden Jul eller sådan? For at være mere sikker

Der er jo størst abort risiko i de første 12 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du henne??

Jeg har også et fysisk hårdt job til tider. Med voksne som kan være udarettet i deres adfærd.. Jeg står også i den siuation at vi er igang med at bygge et helt nyt hus, male er en af de ting vi snart skal have gjort, og det må man helst ikke som gravid- hvad siger man eller finder på undskyld der til familien/venner

Jeg er 5+2 dage henne idag ☺️

Ja det lyder som et "farligt" job at være gravid i, går du så på barsel før tid eller hvordan kan man beskytte sig i sådant et job??

Jeg er selv digital trykker, så mit består "bare" i løften og sleben af papir og tunge kasser + jeg står og går hele dagen. lige for tiden er jeg godt nok ekstra træt når jeg får fri. Men er meget i tvivl om hvor tungt man må løfte som gravid.

Det ser ud som om vi er flere der skal have en masse uskyldige undskyldninger parat når vi pludselig ikke kan ting vi sagtens kunne før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede fortalt det til svigerfar og nogle af mine veninder. :) Resten af familie og venner får det at vide så snart vi ser dem. Jeg er desværre blevet rigtig dårlig, få orker ikke at holde det hemmeligt :(

Jeg aner ikke, hvornår mit job får det at vide. Jeg starter nyt job 1. december, så ville jo egentlig gerne vente med at sige noget indtil prøveperioden var ovre, eller i hvert fald indtil at jeg har været der længe nok til at jeg (forhåbentlig!) kan bevise, at jeg var værd at ansætte på trods af graviditeten. Men når jeg er så ringe, som jeg er, så er jeg bange for, at jeg er nødt til at sige det hurtigt :( Jeg håber lidt, at jeg i det mindste kan vente til januar, så jeg har været til NF først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha det er så sjovt. Så snakkede jeg lige med min far, der ringede og spurgte til hvordan det gik og om der var sket noget nyt i vores liv............ Nyt næææææ der er ikke sket så meget far.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede fortalt det til svigerfar og nogle af mine veninder. :) Resten af familie og venner får det at vide så snart vi ser dem. Jeg er desværre blevet rigtig dårlig, få orker ikke at holde det hemmeligt :(

Jeg aner ikke, hvornår mit job får det at vide. Jeg starter nyt job 1. december, så ville jo egentlig gerne vente med at sige noget indtil prøveperioden var ovre, eller i hvert fald indtil at jeg har været der længe nok til at jeg (forhåbentlig!) kan bevise, at jeg var værd at ansætte på trods af graviditeten. Men når jeg er så ringe, som jeg er, så er jeg bange for, at jeg er nødt til at sige det hurtigt :( Jeg håber lidt, at jeg i det mindste kan vente til januar, så jeg har været til NF først.

Ja det er lidt noget andet når man har det rigtig dårligt! Folk tror jeg er blevet underlig eller er alvorlig syg fordi jeg er er gået helt under jorden pga kontant kvalme. Føler osse snart jeg er nød til at sige det, selvom jeg egentlig ik har lyst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lidt noget andet når man har det rigtig dårligt! Folk tror jeg er blevet underlig eller er alvorlig syg fordi jeg er er gået helt under jorden pga kontant kvalme. Føler osse snart jeg er nød til at sige det, selvom jeg egentlig ik har lyst!

Det er virkelig træls :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i øvrigt fortalt det til min far også nu, og han blev også rigtig glad :loveshower Min mor får det at vide imorgen, min storebror søndag, og så skal vi lige finde en dag at komme forbi svigermor og svigerinde også. Vores ældste brødre må vi nok ringe eller skrive SMS til, de bor lidt langt væk :unsure

Og så skal jeg fortælle det til en veninde idag, det glæder jeg mig til :) Tror hun bliver mega glad! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre (og min svoger, han bor hjemme endnu) får det at vide til jul.

Jeg har en arbejdskollega, som nok får det at vide snart. Hun har sagt hun bare går og venter på hvornår jeg begynder at hænge (pga kvalmen, hun så hvor skidt jeg havde det under sidste graviditet) og hun ved også som den eneste at vi forsøger at lave en 2er.

Alle andre får det forhåbentlig først at vide efter nf. Det kommer lidt an på om C begynder at fortælle det til alle når hun får det at vide (hvilket nok også bliver til jul).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER