Haarup

Hvad skal jeg sige?

20 indlæg i dette emne

Jeg har i dag fundet ud af at jeg er gravid. :gravid

Det er en drøm der er gået i opfyldelse.

Problemet er at jeg i snart 2 måneder har haft hovedepine. Lægen ved ikke hvad det er. Så blev sendt videre til neurolog, som heller ikke ved hvad det er. Så blev henvist til en MR skanning.

Jeg skulle skannes på mandag. Men de vil ikke skanne mig, når jeg er gravid!

Dette er selvfølgelig rigtig træls. Men har forsøgt at blive gravid i 3 år. Så der er ikke noget at gøre ved at det er træls.

Problemet er at min mor ved at jeg skal til denne MR skanning på mandag. Og ved hun ringer for at høre hvordan det er gået.

Men hvad skal jeg sige når hun ringer?

Det er/var ikke meningen at hun skulle vide at jeg er blevet gravid. Ville vente til jul med at sige det, når jeg er nået over den uge hvor jeg aborterede sidst.

Hvad ville i sige?

Jeg skal mødes med hende på lørdag, så hvis det skal siges, så er det der.

HJÆLP!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i dag fundet ud af at jeg er gravid. :gravid

Det er en drøm der er gået i opfyldelse.

Problemet er at jeg i snart 2 måneder har haft hovedepine. Lægen ved ikke hvad det er. Så blev sendt videre til neurolog, som heller ikke ved hvad det er. Så blev henvist til en MR skanning.

Jeg skulle skannes på mandag. Men de vil ikke skanne mig, når jeg er gravid!

Dette er selvfølgelig rigtig træls. Men har forsøgt at blive gravid i 3 år. Så der er ikke noget at gøre ved at det er træls.

Problemet er at min mor ved at jeg skal til denne MR skanning på mandag. Og ved hun ringer for at høre hvordan det er gået.

Men hvad skal jeg sige når hun ringer?

Det er/var ikke meningen at hun skulle vide at jeg er blevet gravid. Ville vente til jul med at sige det, når jeg er nået over den uge hvor jeg aborterede sidst.

Hvad ville i sige?

Jeg skal mødes med hende på lørdag, så hvis det skal siges, så er det der.

HJÆLP!!!!

Først og fremmest, så stort tillykke med graviditeten  :loveshower

 

Vil du fortælle din mor det, hvis det værste skulle ske, og du fik en abort igen? Det var ligesom dér min grænse gik, for hvem der fik det at vide hurtigt og hvem der ikke gjorde. Dem som alligevel ville få at vide at vi havde aborteret, fik også at vide at vi var gravide. Så kunne vi ligesom dele hele oplevelsen og glæden, og den eventuelle sorg, fremfor at der kun kom fokus på sorgen hvis nu vi var så uheldige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort stort tillykke :yay

Det er gost nok svært ang din mor :( Hvis du virkelig ikke har lyst til at fortælle hende det så må du jo finde på en god løgn. Men det kræver at du kan holde masken over for hende...

Du kan jo sige at skanningen blev aflyst da de fik en akut patient ind. Og der ikke er nogle nye tider før efter jul. Men at du heldigvis er kommet på deres afbudsliste hvis der skulle være nogen der aflyser deres tider...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort stort tillykke :yay

Det er gost nok svært ang din mor :( Hvis du virkelig ikke har lyst til at fortælle hende det så må du jo finde på en god løgn. Men det kræver at du kan holde masken over for hende...

Du kan jo sige at skanningen blev aflyst da de fik en akut patient ind. Og der ikke er nogle nye tider før efter jul. Men at du heldigvis er kommet på deres afbudsliste hvis der skulle være nogen der aflyser deres tider...

Det vil også være mit bud- eller at de ringer mandag morgen og aflyser tiden i sidste øjeblik, det sker jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag fundet ud af at jeg er gravid. :gravid

Det er en drøm der er gået i opfyldelse.

Problemet er at jeg i snart 2 måneder har haft hovedepine. Lægen ved ikke hvad det er. Så blev sendt videre til neurolog, som heller ikke ved hvad det er. Så blev henvist til en MR skanning.

Jeg skulle skannes på mandag. Men de vil ikke skanne mig, når jeg er gravid!

Dette er selvfølgelig rigtig træls. Men har forsøgt at blive gravid i 3 år. Så der er ikke noget at gøre ved at det er træls.

Problemet er at min mor ved at jeg skal til denne MR skanning på mandag. Og ved hun ringer for at høre hvordan det er gået.

Men hvad skal jeg sige når hun ringer?

Det er/var ikke meningen at hun skulle vide at jeg er blevet gravid. Ville vente til jul med at sige det, når jeg er nået over den uge hvor jeg aborterede sidst.

Hvad ville i sige?

Jeg skal mødes med hende på lørdag, så hvis det skal siges, så er det der.

HJÆLP!!!!

Arhhhhh tillykke tillykke tillykke!!!

Hvis du er tæt med din mor, så ville jeg fortælle det. Hun er sikkert helt vildt bekymret for både dit hoved og om du kan blive gravid igen (hvis hun vidste det sidst)

Jeg håber det ikke er noget med dig og baby bliver hvor den skal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vil de ikke det? Der er ikke påvist fosterskader ved MR-scanning, så det burde da ikke være et problem?

Mht din mor er det kun dig, der kan vurdere om hun skal vide det eller ej.. hvis det var mig selv, ville jeg under alle omstændigheder sige det meget tidligt, men det kommer vel an på hvilket forhold man har (og om man kan holde på hemmeligheden)..

Især, når det er sådan noget her, der ville jeg ikke kunne se nogen grund til at lyve.

Men hvis du ikke har lyst til at sige det, synes jeg nok den bedste løsning er at sige, at de fik en akut patient ind, så din tid blev aflyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vil de ikke det? Der er ikke påvist fosterskader ved MR-scanning, så det burde da ikke være et problem?

De sagde på Skejby sygehus at det ikke var bevist at en MR skanning ikke ville skade et foster, men det var heller ikke bevist at den ville.

Så derfor vil de ikke skanne nogen der er gravid i de første tre måneder når fosteret er mest sårbart. Med mindre det er livstruende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sagde på Skejby sygehus at det ikke var bevist at en MR skanning ikke ville skade et foster, men det var heller ikke bevist at den ville.

Så derfor vil de ikke skanne nogen der er gravid i de første tre måneder når fosteret er mest sårbart. Med mindre det er livstruende.

Nå, okay. Nej det er selvfølgelig også bedre at være på den sikre side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, okay. Nej det er selvfølgelig også bedre at være på den sikre side.

Ja også selv om det er træls at måtte vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej - tillykke med graviditeten! :) Hvor dejligt for dig/jer :).

 

Mon ikke din mor vil blive glad for at høre, du er gravid? Jeg forstår godt, du hellere vil vente, men hvis jeg var din mor, ville jeg blive bekymret hvis du ikke blev scannet alligevel uden jeg vidste at der var en god grund. Er du selv bekymret for hovedpinen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode svar. Det har gjordt det mere overskueligt. Og muligt at træffe et valg som både jeg og min mand har det godt med.

Så mange tak.

Hej hej - tillykke med graviditeten! :) Hvor dejligt for dig/jer :).

Mon ikke din mor vil blive glad for at høre, du er gravid? Jeg forstår godt, du hellere vil vente, men hvis jeg var din mor, ville jeg blive bekymret hvis du ikke blev scannet alligevel uden jeg vidste at der var en god grund. Er du selv bekymret for hovedpinen?

Det er træls at have hovedepine i 2 måneder, og er bekymret når det blir migræne agtige anfald, hvor jeg kun kan ligge i min seng med totalt mørklagt. Men det er heldigvis sjældent.

Og har da også fået nogle gæt på hvad det er der er galt med mit hovede. Men vished vil være dejligt.

Jo jeg tror mine forældre vil blive rigtig glade.

Der er en anden sag med svigerforældre.

De har aldrig selv kunnet blive gravide, og ser kun problemer, abort og døde babyer.

Ved det er fordi de er bekymret, og ikke vil blive for følelsesmæssigt involveret.

Men de gjordt det til et helvede for mig, da jeg var gravid sidste gang.

Men nu fortæller vi det til den nærmeste familie på lørdag. Netop for at ingen skal bekymre sig pga at skanning er blevet aflyst uden grund.

Og håber på alles forståelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode svar. Det har gjordt det mere overskueligt. Og muligt at træffe et valg som både jeg og min mand har det godt med.

Så mange tak.

Det er træls at have hovedepine i 2 måneder, og er bekymret når det blir migræne agtige anfald, hvor jeg kun kan ligge i min seng med totalt mørklagt. Men det er heldigvis sjældent.

Og har da også fået nogle gæt på hvad det er der er galt med mit hovede. Men vished vil være dejligt.

Jo jeg tror mine forældre vil blive rigtig glade.

Der er en anden sag med svigerforældre.

De har aldrig selv kunnet blive gravide, og ser kun problemer, abort og døde babyer.

Ved det er fordi de er bekymret, og ikke vil blive for følelsesmæssigt involveret.

Men de gjordt det til et helvede for mig, da jeg var gravid sidste gang.

Men nu fortæller vi det til den nærmeste familie på lørdag. Netop for at ingen skal bekymre sig pga at skanning er blevet aflyst uden grund.

Og håber på alles forståelse.

For mig, lyder det som en god idé at fortælle det til de nærmeste :)

Det er jo meningen at man skal glædes over den fantastiske nyhed - også selvom det måtte være kortvarigt.

 

De bliver garanteret helt vildt glade på jeres vegne, for at det er lykkes at blive gravide igen  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons Først et stort tillykke :glad (psst, husk at opdatere din terminsdato i din profil)

 

Det lyder som en god løsning. I den sammenhæng synes jeg også, du kan tillade dig - især til din svigerfamilie - at sige, at du godt ved, at der er risiko for at miste igen, men at det er vigtigt for dig/jer at møde positiv opbakning/støtte/opmuntring så eventuel frygt og bekymring må de gerne holde for sig selv, for det har I nok af selv i forvejen. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik familien nyheden.

Min familie blev vildt glade.

Min svigerfamilie blev også glade, men mere forbeholdne. Og svigerfar fik sagt noget, mærkeligt noget, om jeg nu snød ham, igen?

Jeg aner ikke hvad han taler om, og svigermor var hurtig til at sige, at han da vist havde fået drukket lidt for meget vin.

Nu blir de næste måneder spændene.

Tak for hjælpen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din svigerfar er sq upassende med de kommentarer :prik , godt han ellers er sød. Det var jo ikke ligefrem fordi du snød ham sidst med at være gravid og at fosteret ikke klarede den. Underlig kommentar. 

Det var godt din familie blev glade!!

Min svigerfamilie sagde først tillykke efter  uge 9, da de kunne se en hånd på scanningsbilledet, her efter jeg havde mistet. Men ingen vild jubel dog, heller ikke fra min egen familie. Men det er sikkert også fesent med 3 omgang børnebørn åbenbart :bask

Så er det bare at nyde de næste 36 uger ;)  :hurra  :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din svigerfar er sq upassende med de kommentarer :prik , godt han ellers er sød. Det var jo ikke ligefrem fordi du snød ham sidst med at være gravid og at fosteret ikke klarede den. Underlig kommentar.

Det var godt din familie blev glade!!

Min svigerfamilie sagde først tillykke efter uge 9, da de kunne se en hånd på scanningsbilledet, her efter jeg havde mistet. Men ingen vild jubel dog, heller ikke fra min egen familie. Men det er sikkert også fesent med 3 omgang børnebørn åbenbart :bask

Så er det bare at nyde de næste 36 uger ;) :hurra :wee

Spurte min mand og han anede heller ikke hvad den kommentar handlede om. Tror ikke det handlede om aborten, for der viste de ikke jeg var gravid. Tror bare ham var fuld og forvirret.

Men er glad for alle nu ved det. Og at jeg ikke behøver skjule at jeg ikke vil ha vin, eller være sammen med rygere. (Sorry kan ikke klare lugten af røg når jeg er gravid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det gik godt :). Hmmm, fulde svigerfædre kan være en prøvelse :D. Nyd at du er gravid nu og god bedring med hovedet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, dejligt de tog det pænt :)

Svigerfars kommentar, kan handle om at han reelt føler sig snydt hver gang andre bliver gravide, når det aldrig lykkedes ham selv... For nogle er det en smerte der aldrig går over at de ikke kan få børn selv, at de føler et stik af jalousi hver gang de hørere om graviditeter, og hvis han så har fået lidt for meget rødvin, er det ikke sikker han lige kunne holde det inde i sig selv... Jeg tror ikke du skal tage det så tungt, når bare de ikke opfører sig som sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdate med mit hovedepine problem.

 

Jeg blev indkaldt til Hammel Neurocenter, pga hovedepinen og migræne anfaldene. Da jeg hverdag opdaterede en app, med hvordan hovedet havde haft det, og (manden) havde lavet en graf over det, kunne både lægerne og jeg se, at hovedepinen var på tilbagetog fra jeg blev gravid. 

Den er nu helt forsvunden, og jeg har ikke haft migræne siden før graviditeten. Så den bedste kur, jeg nok kunne få var en lille bebs i maven  :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt Haarup og stort tillykke :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER