Haarup

Symptomer og gener.

30 indlæg i dette emne

Hvilke symptomer og gener har i?

Jeg har indtilvidere ikke haft det vilde.

Sovet meget.

Ømme babser. (Især hvis jeg ikke har en blød amme bh på :D )

Tissetrang hver 1 1/2 time.

Fryser.

Og meget meget let kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er træt, kvalm og humørsvingende :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, jeg har indtil videre også kun lette symptomer, og jeg har lidt svært ved skelne graviditetssymptomer fra OHSS-symptomer (overstimulering ifm min 2. IUI), da jeg ikke har prøvet at ha' nogen af delene før...

Jeg har lidt ømme bryster, let kvalme - mest om morgenen og så hyppige tissetåre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget træt, har lidt ømme bryster, og så har jeg kvalme - mest om eftermiddagen, men i dag havde jeg godt nok også lidt kvalme i morges <_<

Jeg håber virkelig ikk kvalmen bliver for slem, og jeg håber at jeg kan holde mig til kun at have kvalme uden opkast!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt ekstra træt, en lille bitte smule murren i underlivet og så meget humørsvingende. Jo nogle gange får jeg de vildeste svedeture/fryseture. Men eller intet. Ingen kvalme, ingen ømme bryster, intet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det lettere ømme bryster, undtagen når jeg fryser, så er det EKSTREMT ømme bryster, ligament smerter, mest om aftenen, og de er ved at aftage, 4 dage med kvalme som er stoppet igen, og utrolig tissetrang, hvilket en læge (en af vores eksterne undervisere på skolen) informerede mig om, er rent psykisk når man ikke er længere henne... men det er bestemt ikke mindre virkeligt af at det kommer fra hovedet af :lolhit

men mærker generelt så lidt, udover det der psykologiske tisseri, at jeg indimellem bliver helt i tvivl om, om den faktisk er god nok, så glæder mig til d 25 hvor jeg skal have lavet vandrejournal, for så er jeg ikke den eneste der siger at den faktisk er god nok :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fryyyyser, madlede, skide sur :(, har haft sindsyg diarré et par dage(det var hyggeligt). Sover elendigt. Har haft influenza i over en uge, det har jeg ellers aldrig. Muren i æggestokkene, oppustet mave, ømme babser og brystvorterne er vokset. Halleluja :) ahhhh var rart at komme ud med, tak til trådstarter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det lettere ømme bryster, undtagen når jeg fryser, så er det EKSTREMT ømme bryster, ligament smerter, mest om aftenen, og de er ved at aftage, 4 dage med kvalme som er stoppet igen, og utrolig tissetrang, hvilket en læge (en af vores eksterne undervisere på skolen) informerede mig om, er rent psykisk når man ikke er længere henne... men det er bestemt ikke mindre virkeligt af at det kommer fra hovedet af :lolhit

men mærker generelt så lidt, udover det der psykologiske tisseri, at jeg indimellem bliver helt i tvivl om, om den faktisk er god nok, så glæder mig til d 25 hvor jeg skal have lavet vandrejournal, for så er jeg ikke den eneste der siger at den faktisk er god nok :P

Grunden til at vi/du tisser meget er at der er en forøget blodgennemstrømning omkring blæreområdet. Det er ikke noget man bilder sig ind! Blir helt tosset på din uvidende underviser nu (pregohormoner):) :). Det MÅ være en mand der kommer med sådan en udtalelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope hun er en kvinde, og en skide dygtig underviser, og ved virkelig mange ting, om diverse sygdomme... men åbenbart ikke om graviditet, som jo så heller ikke er en sygdom ;) og har en kvindelig klassekammerat der giver hende ret, så begyndte faktisk lidt at tro på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope hun er en kvinde, og en skide dygtig underviser, og ved virkelig mange ting, om diverse sygdomme... men åbenbart ikke om graviditet, som jo så heller ikke er en sygdom ;) og har en kvindelig klassekammerat der giver hende ret, så begyndte faktisk lidt at tro på det...

Jamen det er jo næsten endnu værre, kvinder der psykosomatiserer noget så kvindeligt som graviditet! Hvis du orker;), så prøv at Google det lidt! Jeg har min info fra min graviditetskalder skrevet af 2 jordmødre:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt, kvalm og humørsvingende :prik

Uha ja, humørsvingninger det kan min mand da vist skrive under på, at han mener jeg har. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det der med de ømme bryster, det tager altså til! Mine bryster er mest ømme sådan rundt i vævet (ikke så meget selve dutterne), og så føles de mere tunge og hårde. Jeg går ud fra, at man herinde i gruppen godt kan tillade sig at spørge, hvordan føles jeres ømme bryster piger?

Humørsvingningerne kan jeg vist heller ikke se mig fri for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bryster føles præcis som de plejer. Til gengæld er jeg sur og ked af det som aldrig før <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bryster føles tungere. Og gør især ondt når de slippes fri af BHen.

De er ikke ømme i selve dutten, mere i vævet bagved inden i brystet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er endelig utroligt så glad man kan blive for morgenkvalme, og andre gener.

Havde 2 dage i denne uge hvor alle graviditets symptomer forsvandt fra den ene dag til den anden.

Var overhovedet ikke træt og sov kun få timer pr nat. Ingen kvalme. Frøs ikke mere. Og havde det generalt bare skønt.

Så skøndt jeg begyndte at være bange for om jeg aligevel ikke var gravid eller snart ville abortere.

Men så kom morgenkvalmen kl 4 de næste dage og kunne ikke sove for den selv om den var let. Og har igen ømme bryster. Og fryser igen. Men kan stadig ikke sove...

Meget milde gener. Og slet ikke så voldsomme som jeg husker de var sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen som oplever hjertebanken? Jeg får det mest om aftenen i "bølger", men jeg oplever det også lidt i løbet af dagen... Det er dog ikke mere til gene, end jeg sagtens kan leve med det:-) Jeg plejer bare aldrig at ha' det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen som oplever hjertebanken? Jeg får det mest om aftenen i "bølger", men jeg oplever det også lidt i løbet af dagen... Det er dog ikke mere til gene, end jeg sagtens kan leve med det:-) Jeg plejer bare aldrig at ha' det!

Jeg kan godt få det, hvis jeg rejser mig pludseligt eller om natten, hvis jeg har været oppe. Jeg synes det er ubehageligt, men tænker at det er ok og rimelig normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever en del ved denne her graviditet og har gjort det i et stykke tid.. Bl.a:
Kvalme
træthed
Ømme bryster

En mave der hurtigt bliver "overanstrengt" - specielt om aftenen.
Humørsvingende
Min krop Kløøøøøør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer :-)

Jeg er helt ny herinde. Jeg fandt ud af i torsdags at jeg er gravid. Er 4+3 henne.

Jeg har siden torsdags nat haft nogle rigtig voldsomme smerter i underlivet i venstre side. Som vare i 10-15 min. Jeg klodsveder og har det rigtig ondt. Det kommer som regl når jeg enten skal eller har haft afføring. (ja jeg er ligeud af posen her) :-D kramperne når de er slemmeste er det om natten, og kan have dem 2-3 gange på en nat. Og kan have nogle småkramper også i løbet af dagen, men slet ikke så slemt....

Jeg havde fat i min egen læge i fredags og vagtlægen idag, min egen læge sagde de aldrig havde hørt om det før og hvis det blev ved skulle jeg kontakte vagtlægen i weekenden, det gjorde jeg så i morges. Han havde hellere aldrig hørt om det før.... Han fortalte at hvis jeg fik feber og sådan måtte jeg selvfølgelig ringe igen, men ellers vente til min egen læge har åbnen mandag.

Er der nogle af jer der kender til det eller hørt om det?? Min tanken er der måske kan være at mine trame laver lidt ballade??

PS. Jeg kan ikke lave alle de flotte smiley i laver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, er oss helt ny herinde! :)

Har også menstruations lignenede kramper i underlivet, og jeg har fået at vide at det er ganske normalt? De lyder lidt som dine, dog varer de for det meste ikke så længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er for det meste fordelt lidt ud over hele dagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt, det hedder ligament smerter, og er fordi "det hele" giver sig... altså tarme og livmoder bliver holdt på plads af ligamenter (noget brusk-lignende noget) men nu sker der jo en masse, og livmoderen vokser, så ligamenterne skal give sig lidt for at det kan ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer :-)

Jeg er helt ny herinde. Jeg fandt ud af i torsdags at jeg er gravid. Er 4+3 henne.

Jeg har siden torsdags nat haft nogle rigtig voldsomme smerter i underlivet i venstre side. Som vare i 10-15 min. Jeg klodsveder og har det rigtig ondt. Det kommer som regl når jeg enten skal eller har haft afføring. (ja jeg er ligeud af posen her) :-D kramperne når de er slemmeste er det om natten, og kan have dem 2-3 gange på en nat. Og kan have nogle småkramper også i løbet af dagen, men slet ikke så slemt....

Jeg havde fat i min egen læge i fredags og vagtlægen idag, min egen læge sagde de aldrig havde hørt om det før og hvis det blev ved skulle jeg kontakte vagtlægen i weekenden, det gjorde jeg så i morges. Han havde hellere aldrig hørt om det før.... Han fortalte at hvis jeg fik feber og sådan måtte jeg selvfølgelig ringe igen, men ellers vente til min egen læge har åbnen mandag.

Er der nogle af jer der kender til det eller hørt om det?? Min tanken er der måske kan være at mine trame laver lidt ballade??

PS. Jeg kan ikke lave alle de flotte smiley i laver?

Det lyder lidt som noget jeg har prøvet. (Dog ikke i forbindelse med graviditet. :) )

Dengang sagde lægerne det var nervøs tyktarm. Hvilket endelig dengang bare lød som om de havde givet det et navn for noget de relt ikke viste hvad var, eller kunne gøre noget ved.

Jeg har det stadig, men der går nu lang tid mellem. Dengang havde jeg det i 4 mdr i streg. Og et par uger uden smerter. Og så forfra. Nu er det kun et par dage, og der går flere måneder mellem smerterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer og gener går mest ud på:

- kvalme, hele dagen, men dog ikke konstant og kaster ikke op

- ømme bryster og nipples

- min krop KLØR, sev mine ører

- træt med træt på!

- svimmelhed, til tider

- godt ramt af ligamenter smerter

 

 

Jeg er "so over" den der kvalme og hvad der dermed tilhører.... Det er jo så mega besværligt at finde noget jeg har lyst til at spise, som ikke giver mig mere kvalme.....   :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer er i øjeblikket:

Kvalme - især om morgen, men også hvis jeg ikke får noget at spise med tilstrækkelig interval

Ømme brystvorter

Træt

Skal tisse mere end sædvanligt (hvilket i forvejen er ofte)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER