Marianne1983

babysvømning og hygiejne

6 indlæg i dette emne

Hej piger

Overvejer babysvømning men er altså lidt bange for smitte / bakterier. Er der nogle der ved noget om det? Om der er risiko for fx øreinfektion.

Jeg tænker bare at bleerne jo ikke holder helt tæt...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Svømmebleer er jo beregnet til det, og det er ret kort tid du er i vandet med en lille de første gange- de bliver så trætte af det, så man bliver forbløffet :)

Det er sundt for de små at komme afsted :) MØB kan de få uanset- men du kan købe vandskyende vat, som du putter i ørerne, så vandet ikke kommer ind i dem :)

Vi stoppede til babysvømning da min datter fik børneeksem, og blev frarådet det af hudlægen indtil hendes hud var klar igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo svoemmet hele mit liv og har vaeret traener og livredder - ogsaa babysvoemning. Jeg har ikke oplevet, at det giver flere infektioner end ellers.... :) 

 

Der tilsaettes klor til vandet og saa skal du vide, at tis er sterilt som udgangspunkt. De faerreste, som i jeg har ikke oplevet det, poeller, naar de er i vandet. 

 

Det er klart, at hvor du staar og gaar er der smittefare, saa en svoemmehal vil ikke udgoere en synderligt stoerre "fare" end andre steder - i mine oejne.  

 

Boern med oereproblemer kan jeg ikke anbefale at gaa til babysvoemning, ELLER kun med egnede oeredutter. Et barn der er sygt eller LIGE har vaeret sygt, kan jeg heller ikke anbefale at tage til babysvoemning med. 

 

 

MEN jeg kan saftsuseme anbefale babysvoemning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok mange tak

Det er også bare fordi én jeg kender mener hendes søn fik øreinfektion af babysvømning. Og de stoppede til det. Og jeg har også bare tænkt på hvordan hygiejnen var. Men det lyder overbevisende det du siger. Hvis man har et raskt barn er det vel ikke nødvendigt at putte noget i ørerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig at ørebørn ikke bør svømme, men mig bekendt ville ørebørn få problemer også uden svøming, og hvis ellers man har et sundt og rask barn så det bare afsted :)

Svømmehaller er rimelig rene i forhold til så mange andre steder vores børn kommer til at opholde sig, og det er faktisk lidt vigtig at deres imunforsvar stødder på forskellige bakterier, self ikke i kæmpe mængder, for at fungere godt :)

Så synes også du bare skal tage afsted, jeg har lige meldt min Laura til babysvøming fra Januar! Glæder mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok mange tak

Det er også bare fordi én jeg kender mener hendes søn fik øreinfektion af babysvømning. Og de stoppede til det. Og jeg har også bare tænkt på hvordan hygiejnen var. Men det lyder overbevisende det du siger. Hvis man har et raskt barn er det vel ikke nødvendigt at putte noget i ørerne?

 

Nej, de skal gerne have fri adgang til at bruge alle deres sanser :) 

 

Det er jo heldigvis ikke alle boern, der er oereplagede og ofte handler det ikke noedvendigvis om svoemmehallen, men om at have et haandklaede med haette, holde sit barn varmt, at vandet er varmt nok(34 grader) og at det faar hue paa bagefter. Man kan blive noget saa syg af at komme ud med bar, fugtigt hovede efter svoemmehallen - voksne som boern.  

 

Nogle boern har bare sarte oerer, nogle boern foeler sig ikke hoert og eller hoerer for meget og har derfor ondt i oererne, nogle faar maelk og det danner slim osv. Eller kommer til babysvoemning uden at vaere HELT raske. Det er bedst at springe en gang ekstra over, hvis det har vaeret sygt... Ork, der er mange aarsager til de oerer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER