Nitzen1987

Et spørgsmål om kort tungebånd og amning

4 indlæg i dette emne

Det her kan godt blive et lidt rodet indlæg. For tre uger siden (da Malou var to dage gammel) fik jeg sår på begge brystvorter. Av av! Det blev værre hen over weekenden. Mandag købte jeg ammebrikker og Lanolin. Ammebrikkerne fandt jeg aldrig fidusen i. Lanolin cremen fik gradvist mine brystvorter til at hele op. Min højre brystvorte virker til at være helet fint, men det gør stadig afsindig ondt når jeg ammer på det venstre bryst. Ved første SP-besøg nævnte hun at Malou måske havde kørt tungebånd pga den var lidt hjerteformet, men hun kunne/kan fint række tunge, så der var måske ikke noget alligevel. Nu tænker jeg så, om et kort tungebånd kan forårsage at såret på mit venstre bryst ikke vil hele ordentligt op? Og hvis det kan, burde det så ikke være sådan ved mit højre bryst også? Malou spiser fint ved begge bryster og tager fint på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min sp sagde at for kort tungebånd kan give sår/huller og at klippe det kan afhjælpe det. Jeg kan dog ikke se hvorfor det kun skulle give problemer på det ene bryst. Du kan få en ergoterapeut til at se på om det skulle være for kort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Lucas var 3 mdr fandt vi ud af at hans tungebånd var for kort. Amningen kørte sådan set fint, men det gjorde ondt længe, og amningen var klart bedre efter han fik klippet sit tungebånd. Jeg vil anbefale at i får klippet hendes tungebånd så tidligt som muligt, da det også kan give problemer med sproget senere, hvis ikk det bliver klippet :)

Det er ikk sjovt at holde sit barn fast imens det bliver klippet, men de mærker det kun i sekundet hvor det bliver klippet - hvis de græder efterfølgende er det pga chokket og ikk smerte, fik vi at vide. Og det vár virkelig ikk så slemt som jeg havde frygtet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus fik også klippet sit hos verdens sødeste øre næse halslæge. Det tog vitterligt 1 sekund og det blødte ikke engang. Tror han var 6 uger. Uden jeg ved det 100% vil jeg mene, det godt kan betyde noget for sår på brystvorten, for det kan være han ikke sutter optimalt. Mit råd er du ringer til en øre næse halslæge. De klipper ikke, hvis det ikke er nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER