baby-vr

Hjælpe datter til at blive helt renlig

8 indlæg i dette emne

Min datter smed bleen slut maj/start juni i år.. Så det er jo ved at være længe siden.

Hun har ingen uheld, når hun skal lave stort.

Men har stadig næsten hver dag uheld med at tisse i bukserne :-(

Hvad kan vi gøre for at hjælpe/motivere hende til at lade være?

Det skal lige siges, at hun er 3 år, født i august 2011 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville prøve at fjerne fokus på uheldene. Det er næppe med vilje, og motivation kan omvendt få hende til at tænke/ føle, at det at tisse (i bukserne) er noget skamfuldt eller forkert. 

 

Har I prøvet med faste toilet-tider? Sætte en timer fx. hver 2. time, så der aldrig går længere. 

 

Hvornår er det uheldene sker - er det, når hun er optaget af noget andet, fx en god leg eller noget spændende i fjernsynet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt i motivation.. Hun er godt klar over når den er gal, for hun kommer ikke altid og siger det :-( og det er jo endnu mere træls (og ulækkert)!

Mon jeg virkelig skal hoppe på sådan en omgang med belønning, hvor hun får et klistermærke hver gang hun husker at tisse på toilettet..

Nogle uheld sker klart fordi hun er optaget af noget andet, hvor andre gange tror jeg næsten det er bevidst - hun er jo i selvstændighedsalder og kan selv styre dette..

Det er godt nok svært, men håber på at der ikke går længe endnu før der er bedring.. Synes det er lidt op af bakke med det tosseri for tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til at starte med gav vi en smarties hver gang hun tissede og 2 hver gang hun lavede stort... Det var et hit... Så snart det hele var godt indkørt udfasede vi chokoladerne helt uden problemer. Hun var helt renlig både nat og dag da hun var 2 år 8 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input.. Det var da flot med renlighed så hurtigt.. Det kan da være det er smarties der skal til ;-)

Jeg har valgt at tage den positive hat på.. Har i en periode haft en tendens til at skælde hende ud, når der vr tisset i bukserne. Nu vil jeg i stedet rose, når hun husker det (også når hun siger, at hun er kommet til at dryppe i bukserne). Håber det får en god indflydelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input.. Det var da flot med renlighed så hurtigt.. Det kan da være det er smarties der skal til ;-)

Jeg har valgt at tage den positive hat på.. Har i en periode haft en tendens til at skælde hende ud, når der vr tisset i bukserne. Nu vil jeg i stedet rose, når hun husker det (også når hun siger, at hun er kommet til at dryppe i bukserne). Håber det får en god indflydelse!

God ide med positiv indstilling... Vi har altid kun rost og når hun så har tisset på gulvet eller i bukserne eller andet har vi bare sagt "pyt det er hvad der kan ske, du skal huske at sige til næste gang du skal tisse" Så det er der ikke gjort et stort nummer ud af, men masser af ros når det går godt..

Hun var desuden selv med ude og købe et toiletsæde hun ville have og vi har læst mange bøger om en på potte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu efter så længe med uheld.. Synes det bliver værre og værre .. Så har jeg haft en tendens til at snakke for meget om uheldene og minde hende om at sige til m.v.

Jeg har læst lidt om overaktiv blære i dag og tror jeg vil forsøge mig med faste toilettider, masser af ros samt belønning (vil lave en tissebog, hvor hun får klistermærker i).. Jeg inddrager også børnehaven, så de er ekstra obs på hende den næste tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan... held og lykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER