NadiaD

Udenlandsmor

9 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg er ny her og leder efter andre nybagte mødre at udveksle med. Jeg har født en dejlig dreng for 8 uger siden og bor i Paris. Her er ikke tradition for mødregrupper, så barselstiden kan godt blive lidt isoleret, da man ikke omgås andre der er i samme amme-bleskift-natteroderi-barnevognsmode som en selv.

Er der andre der er langt væk hjemmefra i samme situation?

Glæder mig til at bruge forummet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du overvejet selv at søge nogen andre dernede?

Kan godt forstå hvis du synes det bliver lidt ene i baby!

Jeg kan desværre ikke sige at jeg er langt væk hjemmefra, jeg er blevet tæt på familien!

Velkommen til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Jeg har ingen erfaring med at være mor i udlandet, men håber du bliver glad for at være herinde og snakke med os :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Sydtyskland og al vores familie bor 1000 km væk i Danmark.

Vi flyttede her til da min datter var 1 1/2 mdr gammel, så jeg har prøvet at have "småbørn" her. Mine søn er nu næsten 7 år og min datter er 2 1/2 år, så jeg er ikke helt samme sted som dig, men langt væk hjemmefra er jeg, selvom Bayern bliver mere og mere hjemme :)

Velkommen til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen :)

Jeg har søgt andre hernede, og har også nogle søde franske veninder at snakke med. Måden at gøre tingene på er bare fundamentalt anderledes. Fx er det 'lidt underligt' at amme sit barn og afvise modernælkserstatning. Jeg har også været ude for meget mistænkelige blikke når jeg fortalte at jeg er 7 måneder på barsel. Hernede er mødrene tilbage på arbejde når baby er 2,5 måneder gammel.

Jeg vil i hvert fald følge med på de forskellige tråde herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok også tidligt man får barnet i pasning. Her er det sjældent set at barnet er under 1 år før det kommer i pasning børnene er oftest ml 1 1/2-3 år før de kommer afsted.

Min datter var 2 år før hun kom afsted. For mig var det det jeg ville så det var nemt at være med på normen her, men den anden vej ville jeg også have svære ved, men da dejligt du kan holde 7 mdr :)

Men man oplever jo nogle kulturelle forskelle og noget er jo også godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har hørt at Tyskland er meget mere mor-barn venligt når det kommer til barsel! Det må være skønt.

Jeg har heldigvis en dejlig fransk mand der har boet 4 år i Norge, så han er meget åben over får den nordiske tilgang til tingene. Han holder 2 måneders barsel sammen med vores søn når jeg starter på arbejde til april, og derefter har jeg importerer min lillesøster fra Danmark som kommer herned og bliver vores aupair indtil september. På den måde er hele det første leveår dækket ind med passere fra familien, og Adam (min søn) skal ikke op og afsted i institution.

Men det har været lidt af et puslespil at få det hele til at passe så der ikke er nogle huller i pasningen overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg er ny her og leder efter andre nybagte mødre at udveksle med. Jeg har født en dejlig dreng for 8 uger siden og bor i Paris. Her er ikke tradition for mødregrupper, så barselstiden kan godt blive lidt isoleret, da man ikke omgås andre der er i samme amme-bleskift-natteroderi-barnevognsmode som en selv.

Er der andre der er langt væk hjemmefra i samme situation?

Glæder mig til at bruge forummet.

 

 

Hej Nadia

 

Hyggeligt at høre fra dig og tillykke med din dreng :baby1 :yay

 

Jeg er udlandsmor og bor i Chile. Her er der heller ikke tradition for mødregrupper, så derfor er jeg superglad for kunne være med her. Men jeg har dog også rigtig god kontakt til danskere i Chile og mødes med danske mødre også eller skyper med dem, hvis vi ikke kan overskue at tage ud i storbyen med den lille. Det kan være en god ide at tage forbi eller skrive til ambassaden i Paris for ofte har de en mailingliste med alle danskere i landet.

Knuser

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du søgt på Facebook om der ikke er en side for danskere i Paris? Vi bor selv i Sverige og der er adskillige facebooksider og debatsider for øresundspendlere (men vi er nok også en god sjat flere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER