Mette

At sidde uden bøjle

19 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at fjerne bøjlen fra Viggas tripp trapp. Hun vil så gerne selv kravle op og sætte sig og jeg ved hun sidder på en stol uden bøjle i DP uden problemer. Men jeg har alligevel mine betænkeligheder da hun kun er 16 mdr for der skal jo ikke mange uopmærksomme øjeblikke til før hun kan falde ned og jeg synes jo egentlig det er rart at jeg kan sætte hende der og så ved jeg hvor hun er og jeg kan sagtens lige løbe ind i et andet rum og hente en hagesmække eller andet uden at være nervøs... men her til aften fik hun lov at sidde og uden og nøj hvor var hun stolt da hun selv måtte kravle op og sætte sig og kiggede flere gange ned hvor bøjlen skulle have været og smilede.

 

Hvor gamle var jeres børn da de fik bøjlen af tripp trapp eller lign ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

14 måneder mener jeg. Det blev farligt med! Han er en gang faldet ned og det var selvfølgelig skrækkeligt - men der er bare så meget længere ned hvis de falder ud af bøjlen (William stillede sig op konstant <_< ).

Jeg er ret glad ved at han selv kravler op og sætter sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her har vi også altid brugt selen sammen med bøjlen for at hun ikke skulle gå ud af den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje var også omkring 16 mdr. Jeg var gravid der og tænkte at hun lige så godt kunne lære at kravle op og ned selv, så jeg ikke skulle bære alt for meget på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ikke fjernet vores, jeg kan ikke få min mand overbevist om at det er en god ide <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ikke fjernet vores, jeg kan ikke få min mand overbevist om at det er en god ide <_<

:ditto :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ikke fjernet vores, jeg kan ikke få min mand overbevist om at det er en god ide <_<

Selvstændighed. Er det ikke argument nok?

Sandt at sige fjernede jeg den bare en dag, altså uden at spørge nogen om noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virker til at det er en meget fin alder at fjerne den i nu ud fra jeres svar. Her gør jeg det også bare uden at spørge, sådan bliver vi bedst enige herhjemme :D ej jeg tænker manden er med på det 

 

Men det er bare lidt bøvlet når hun så lige pludselig mener hun er færdig med at spise, så kan hun bare smutte ned nu  :unsure det blir så lige en ny kamp der skal tages  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil er rykket permanent i Handisitt.... Det er altså skønt! - hun kravler selv op og bestemmer selv om hun vil ha selen på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget O's bøjle af for et par uger siden :) Hun rejste sig alligevel og var på vej ud over, så den gjorde ingen nytte, og hun vil så gerne selv sætte sig op mm. (hun kan dog ikke komme op på stolen selv endnu, der er hun altså for kort :P ). Det er gået fint, også selvom hun ikke selv er så påpasselig endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvstændighed. Er det ikke argument nok?

Sandt at sige fjernede jeg den bare en dag, altså uden at spørge nogen om noget.

Åbenbart ikke... Og heller ikke argumentet om at jeg får ondt i ryggen dur.

Han synes at så længe hun sidder i en stol med bøjle hos DP, så gør hun det også hjemme... Her har jeg forsøgt at argumentere med at DP skal holde styr på 4 børn og vi skal altså kun holde styr på C... Men nej... En dag fjerner jeg den sgu også bare !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla var lidt over et år. Hun ville rigtig gerne kravle op og ned selv, og det var flere gange ved at gå galt, fordi hun selv prøvede at kravle op af bøjlen, og nær var "snublet" ud over kanten. Vi pillede den af, og brugte et par gange på at lære hende, hvordan man kravler ned sikkert, og den fangede hun hurtigt. 

Jeg tror kun vi har haft uheld 1 gang, og det var fordi hun blev afledt på vejen ned, og så skvattede ned. Men der var hun på vej ned, så det eneste der skrete var, at hun slog sig på det nederste trin. 

Til gengæld skal vi bare skubbe stolen ud, så kravler hun selv op og ned, og vi slipper for at bære på hende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Anabella var lidt over et år, kan ikke huske det præcist.

Hun er faldt ned to gange, en gang pga leg og en gang fordi der stod nogle bag hende og snakkede og hun ville følge med :)

Anabella har aldrig "bare" smuttet ned, hun har altid ventet til vi skubbede stolen ud fra bordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla var lidt over et år. Hun ville rigtig gerne kravle op og ned selv, og det var flere gange ved at gå galt, fordi hun selv prøvede at kravle op af bøjlen, og nær var "snublet" ud over kanten. Vi pillede den af, og brugte et par gange på at lære hende, hvordan man kravler ned sikkert, og den fangede hun hurtigt.

Jeg tror kun vi har haft uheld 1 gang, og det var fordi hun blev afledt på vejen ned, og så skvattede ned. Men der var hun på vej ned, så det eneste der skrete var, at hun slog sig på det nederste trin.

Til gengæld skal vi bare skubbe stolen ud, så kravler hun selv op og ned, og vi slipper for at bære på hende. :)

:ditto bortset fra vi aldrig har haft nogen uheld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega sidder også uden bøjle, da de var begyndt på det i vs. De første dage var jeg helt panikslagen, men hun sidder altså super pænt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror, at Mads var lidt over et år. Det startede med, at han fint brugte stolen i vuggestuen uden bøjle og uden problemer. Og så fjernede vi den bare, og det er gået fint. Han er da faldet ned et par gange, men det er mest fordi han ikke sætter sig på numsen, som vi siger, han skal, men absolut skal mosle og hoppe rundt på den - og så får man knubs, og det må man altså nogle gange lære på den hårde måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror lucas var omkring 14-15 mdr da vi pillede bøjlen af hans stol.. det blev for farligt ellers, og han havde helt styr på at kravle op og ned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

James sidder også uden i vs, men jeg prøvede forleden at fjerne den derhjemme og det gik slet ikke. Tror ikke han kunne finde ud af der ikke var støtte i siden såbhan røg næsten helt ned hvis ikke jeg havde grebet ham. Men tror vi prøver snart igen hvor vi holder på ham så han lige lære at man altså ikke kn kaste sig til siderne og frem som man lyster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun startede nok med at sidde uden i VS da hun var godt et år,og lidt derefter fjernede vi den også herhjemme. hun er aldrig faldet ned som sådan, og kravler fint op selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER