camolette

Flaskebørn

13 indlæg i dette emne

Hvor meget spiser jeres babyer i døgnet, der får flaske, min Laura er lige knap 2 måneder og spiser ml 750-850 i døgnet, over 7 måltider, men jeg skal vække hende til en del af dem.

Sp går meget op i at hun får 1/6 af sin kropsvægt. Laura vejer knap 5 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikk konceptet med at vække de små medmindre der er en god grund.

De 1/6 er vel bare sådan ca og et tal nogen har stillet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger spiser og ca. 7 gange i døgnet. Det er lidt forskelligt hvad han får men mellem 120 og 150 ml pr. Flaske. Vi vækker ikke men lader ham sove. 1/6 er en god pejlemærke men synes der er andre punkter der er mindst lige så vigtigt. Hvor længe sover de mellem måltiderne og tager de på. For så får de altså også mme nok. Men det er min personlige holdning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hør din læge i stedet.

De spl har deres ideer.

Jeg vil heller ikke mene det er nødvendigt at vække hende.

Det vigtigste er hun tager på som hun skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten vækkede vi også guldklumpen for at spise men er kommet der til hvor de mest trælse måltider er der hvor hun ikke selv har meldt sig

Giver mellem 80 til 130 ml ved hvert måltid cirka 5-8 gange i døgnet.

På neonatalafdelingen var udregningsmetoden barnets vægt divideret med 5 = døgn mængde og så er det jo bare at dividere med antal måltider

Vi er nået dertil hvor ikke alle børn er ens og det er ikke alle dage hvor sulten er lige stor - sådan kan vi andre jo også have det! Det vigtigste er at vægten stiger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes også det er lidt voldsomt at vække hende, men hun kan sådan set også sove fra hvad som helst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen speciel grund til at du skal vække hende? Altså er hun sløv og vejer for lidt?

Jeg fik også at vide da Thea var nyfødt at jeg skulle vække hende hver 2-3 time for at give hende mad. Det var fordi hun havde slem gulsot. Men når først baby er 2 måneder burde der da ikke være nogen grund til at gøre det længere :unsure Hvor længe er det siden sundhedsplejersken fortalte dig at du skulle vække din datter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke mere end 1,5 uge siden, vi har været indlagt til at starte med, fordi hun ikke spiste nok. Og har generelt ikke været god til at melde sig til måltiderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit mener sp at du skal vække hende?

Jeg tænker at det kan have negativ indflydelse på hendes søvn på længere sigt, hvis hun konstant bliver vækket. Så lære hun måske at hun max skal sove f.eks 3 timer af gangen og skal så senere til at lære at hun skal sove længere tid end det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke hvor meget vores Laura spiser, jeg er enorm dårlig til at få det regnet sammen, hvor mange flasker om dagen er også meget forskelligt!

Laura har siden start sovet rigtig godt om natten - start 5-7 timer nu 8-10 timer (og lad det endelig fortsætte) - min SP sagde at man ikke skal vække små børn (med mindre der er en god grund, som hvis hun taber sig f.eks.) og at de gerne må have én lang lur om dagen.

Så tænker hvis hun er god til at sove, så vil jeg trække den om natten uden at vække hende, også så hun lærer at sove længere stræk.

Og det der med at de skal og skal og skal, børn er forskellige det er alt sammen pejlemærker, i øvrigt ved ingen jo hvor meget de får hvis de fik bryst! Så jeg vil holde øje med generelt trivsel i stedet :) ,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og husk at dp's ord er ikke altid lov! Lyt til din mor-fornemmelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er også min tanke, hvis jeg bliver ved med automatisk at give hende mad, så lærer hun jo aldrig at melde sig selv. Er dog blevet meget bedre til det.

Sp sagde hver 3 time, hvilket jeg dog har skidt højt og flot på og nøjes med en enkelt flaske om natten.

Nogle nætter Har jeg ikke vækket hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores spiste når hun var sulten. Jeg gik ikke op i hvor meget eller hvor lidt. Min sp havde nemlig sagt børn var forskellige og nogen spiste meget. Så jeg skulle bare give når hun havde behov

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER