MrsMom

Baby med på Tysklandstur

7 indlæg i dette emne

Kan man det?

Sigrid er 1 måned gammel og manden er løbet tør for dåse cola ;)

Så der er flere muligheder for hvordan han kan få tanket op.

- vi kan tage alle afsted med Sigrid i autostol og holde godt med pauser undervejs hvor hun kommer ud af stolen. Vi har ca 1 1/2 time til grænsen.

- Jeg kan blive hjemme og manden køre alene, men jeg vil også gerne med ud en gang imellem

- Sigrid kan blive passet de ca 4 timer turen vil tage uden barn, hun får flaske så det skulle kunne lade sig gøre.

Jeg vil jo helst at vi alle tager afsted sammen, men er det fornuftigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ta afsted så det passer med lur og kør hjem igen, så det passer med lur.

Da min datter var 3 mdr., kørte vi til Hamborg, hvor hun sov i bilen hele vejen, 3,5-4 timer ca..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte 5 kvarter (hver vej) dagen før Laura blev en måned gammel.

Vi skulle på familietur, nu hun jo slet ikke ude og køre hver dag så derfor var jeg ikke så nervøs for den lange biltur!

Hun sov det meste af vejen derned og hele vejen hjem.

Så hvis du gerne vil med, så synes jeg ikke det er noget problem, og ja man kan evt. holde en god pause på vejen.

Man kan også leje en godkendt lift ved babysam som de må transporteres i hvor de så ligger ned, ved ikke hvad det koster, men det var også en mulighed.

Vi har siden hen, da hun var lidt over 2 mdr, en tur i djurssommerland, det er en tur på lidt over 1 1/2 time, det tog vi i et stræk begge veje, hun sov hele turen begge veje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun har pas, ville jeg tage hende med :) ellers ville jeg få hende passet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Thea med på "shopping" lige på den anden side af grænsen da vi skulle købe ind til hendes barnedåb, der var hun omkring 8-10 uger :) det gik rigtig fint. Jeg sad på bagsædet og legede med hende når hun var vågen, og når hun sov kunne jeg kravle om på forsædet. Men vi havde godt nok mange stop undervejs fordi hun skulle ammes/skiftes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede haft Eliaz med til tyskland. Var vi for en uge siden.

Vi spurgte sp mhs til den lange køretur og fik at vide "hvis han sover så kører i bare, er han vågen så hold pause hver 20. Minut" og han sov altså både den ene og den anden vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager i dag ind og får lavet et pas og når det er klar tager vi på tur :)

Tak for alle jeres svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER