Guest

Væske i ørerne - dræn

39 indlæg i dette emne

Nu har vi endelig fået svaret på de sidste måneders kamp med dårlig søvn, 21 sygedage og småfeber hist og her..

V har massive mængder væske i begge ører :( og skal så kontrolleres og med stor sandsynlighed have lagt dræn..

Vi herhjemme er egentlig meget lettede, vi kunne heller ikke helt forstå, hvorfor hun sov så dårligt, græd ulykkeligt osv, nu ved vi hvorfor.. Selvom det ikke er fedt, så forstår vi bedre, hvorfor hun nogle nætter vågner hver halve time, nogle aftener bruger 3 timer på at falde i søvn (hvor vi altid sidder hos hende), og hvorfor hun ofte er syg..

Nå, det jeg vil med det her, er at høre, hvordan jeres børn har reageret på dræn, og hvor lang tid der gik fra I fandt ud af det, til der blev lagt dræn?

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en dreng der har haft stor gavn af dræn, specielt sprogligt udviklede han sig helt vildt. Dog har han rigtig svært ved høje lyde og er ofte bange og skal høre dem en del gange, før han føler sig tryg.

Vi ventede en lille måned på at han fik dræn i efter det var besluttet, men vi havde juleferien i mod os sidste år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for for svar.. Rart at høre andres erfaringer. :kiss Altså vi har kun været til første kontrol, så intet er besluttet endnu, men ørelægen mente, at det blev nødvendigt, da der er rigtig meget væske.

Hendes sproglige udvikling er heller ikke imponerende, hun kan sige ej = nej eller begejstring, ar = far og ov = hov/vov.. Heldigvis kan hun 7 tegn i tegn til tale i stedet :)

Hun er i dag 15 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slet ikke tøve- C fik lagt dræn i december sidste år, dvs knap 11 mdr.. Hun havde haft mænd SÅ mange gange og væske og tryk etc- så efter drænetblev lagt har hun været syg 1 gang!! ( det er altså siden marts vi ikke har haft en sygedag herhjemme!!!!)

Selve det at få det lagt var en hurtig ting- manden var med og det er ikke rart at se hende få masken på, men udover det gik det hurtigt, smertefrit og hun har ingen gener haft af det efterfølgende, men KUN gavn.

Selvfølgelig skal man ikke bAre lægge dræn efter en enkelt møb f.eks men i de lidt mere ekstreme tilfæde synes jeg det er fantastisk at der findes sådan et redskab der med et lille bitte indgreb kan hjælpe barnet så meget :)

Spørg endelig hvis du hR flere spørgsmål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det mest fantastiske vi fik gjort for Carl Emil. Det tog 10 min at få lagt og der var ingen problemer og har ikke været det. Det var ikke sjovt at de ham blive lagt i bedøvelse men ud over det mærkede vi ingenting på ham. Han var frisk efter 1 lille time og havde ingen reaktion.

Hans sprog har flydt lige siden og han har et fantastisk sprogøre så vi er så glade for vi fik det gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser :) det er guld værd!

Vi tøver heller ikke med dræn, men er nervøs for, hvor længe vi skal være under kontrol - altså at det måske kunne være en lidt for lang periode? Nå, men vi skal til kontrol om 10 dage igen, så må jeg lige få hørt ham ad.. Og noterer og har noterer alle sygedage samt dage med dårlig søvn, så vi har noget konkret at tale ud fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var jer ville jeg gøre alt for at gå drlnet lagt hurtigst muligt - som i nu! Vi er nu inde i den kolde periode hvor der kommer den ene forkælelse efter den anden og dermed også problemer med ørene. Så kæmp for at få det gjort nu.

Vi fik en tid 14 dage efter vi fik konstateret han havde brug for dræn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var jer ville jeg gøre alt for at gå drlnet lagt hurtigst muligt - som i nu! Vi er nu inde i den kolde periode hvor der kommer den ene forkælelse efter den anden og dermed også problemer med ørene. Så kæmp for at få det gjort nu.

Vi fik en tid 14 dage efter vi fik konstateret han havde brug for dræn...

Tak! Det vil jeg gøre så.. Altså hun er jo ekstrem påvirket af det, og ørelægen sagde selv, at vi måtte ty til panodil i de dårlige nætter, og det er jo ikke en holdbar løsning :(

Det er dog nemmere både for mig og min mand at håndtere de hårde nætter nu, hvor vi kender årsagen... (Min mand, især, har virkelig læst meget om børn og søvn, og hvad vi dog gjorde forkert ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi gik til kontrol en 2-3 gange inden det blev besluttet at han sku have dræn.. og allerede få dage efter mærkede vi en klar forskel og nu er han helt med sprogligt også... ville klart gøre det igen en anden gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til kontrol igen i dag! Det så slemt ud med voldsom mængde væske, så hun skal have lagt dræn i næste uge på begge ører...

I går blev vi indkaldt til møde i vuggestuen (i morgen), da de er bekymret for hendes utryghed/sensitiv-hed! Har talt med læge + ørelæge, og de mener begge det hænger sammen med ørerne, da alle lyde føles meget voldsomme for hende... Håber de har ret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at det er så slemt men gost at der nu bliver lagt dræn. Især inden vi kommer til vinteren.

Håber virkelig det hjælper i vuggestuen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at det er så slemt men gost at der nu bliver lagt dræn. Især inden vi kommer til vinteren.

Håber virkelig det hjælper i vuggestuen :kram2

Tak, det håber jeg også. Må indrømme, det var lidt et slag i ansigtet med den mødeindkaldelse, men det er jo ikke fordi vi ikke havde fornemmet det, hun er jo stadig meget pylret ved aflevering og i løbet af dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det hjælper med dræn :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så godt i får dræn - det bliver en kæmpe lettelse for Vega!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen, hun skal have lagt dræn.. Hun har været syg i 7 dage med høj feber, mellemørebetændelse (selvfølgelig!), og nu hoste+snot. Er på penicillin og det går bedre. Ret presset uge med arbejde + barn syg! :( og vi har selv klaret al pasning..

Nå, i morgen bliver godt og de vil heldigvis stadig lægge dræn til trods for sygdom. Uhh, narkosen bliver hård!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen, hun skal have lagt dræn.. Hun har været syg i 7 dage med høj feber, mellemørebetændelse (selvfølgelig!), og nu hoste+snot. Er på penicillin og det går bedre. Ret presset uge med arbejde + barn syg! :( og vi har selv klaret al pasning..

Nå, i morgen bliver godt og de vil heldigvis stadig lægge dræn til trods for sygdom. Uhh, narkosen bliver hård!

:kram2 det bliver nok hårdt, men også så godt - særligt når hun har mellemørebetændelse nu, det må da en stor lettelse for hende at få taget trykket :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldbig lykke med det hele.

Hvordan kender man forkdle på møb og væske i ørene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det gik godt idag og at hun er i bedring!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have piger :kiss :kiss

Vi havde en tid kl 8. Heldigvis sov hun til kl 6.45, så hun skulle ikke faste så længe igen (hverken fast føde eller væske!)

Kl 8.10 blev vi hentet af narkoselægen. Vi (min mand og jeg) holdt hende begge i hånden mens hun fik masken over sig. Hun græd lidt. Men faldt hurtigt ind (det var HÅRDT!)

Så skulle vi forlade hende (jeg kiggede mig ikke tilbage!) og så efter 5 min lå hun til opvågning. Her måtte vi ikke røre hende før hun selv vågnede. Det var faktisk det hårdeste. Da hun vågnede var hun utrøstelig længe! Mere end jeg lige havde regnet med! Hun ville ikke have saft (sukkerpolitik afblæst i dag :D ) , og var bare ulykkelig. Hun fik en stor bamse af lægen. Han fortalte os, at hun havde massive mængder væske i begge ører. Altså voldsommere end "normalt!".

Vi kørte hjem, hun var stadig meget omtumlet, og ville ingenting have. Igen blev hun tilbudt til saft og fik lidt rosiner. Ca en time efter opvågning ville hun spise.

I løbet af de første par timer blødte det ud af ørerne. Det skulle man lige vænne sig til. Så skal hendes ører dryppes med dråber..

Hun var pjevs hele formiddagen.

Så fik hun en god lur. Hele eftermiddagen og aftenen var hun bare glad!

Hun blev puttet kl 19, faldt i søvn under sangen og har IKKE sagt en lyd siden kl 19! Det er sjældent sket før (i de sidste par mdr!)

Så alt i alt en voldsom oplevelse - men nok mest for mor og far :) og det hele værd for Vega :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder voldsomt. Men gode tegn hun sover uden problemer.

Puha hvor længe vil de få og bløde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor måtte I ikke rører hende under opvågningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt det gik godt og at det muligvis allerede har hjulpet!

Kan godt forstå det var hårdt for mor og far dog!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det var hårdt I ikke måtte røre hende :o Marius blev afleveret i mine arme efter han havde fået lagt dræn, så jeg sad med ham da han vågnede. Det var rart :)

Men det lyder jo til de allerede har hjulpet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres beskeder :kiss

Vi måtte først røre hende, når hun begyndte at vågne op. Hvis vi rørte hende før, kunne evt vågne op før og være endnu mere omtumlet.

Piger - hun har sovet igennem fra 19-5.30 uden en eneste lyd! Uden at skulle have sut, uden at skulle op på arm og undgå tryk i ørerne!!! Jamen vi måtte jo lige tjekke flere gange om hun trak vejret! :D

Blødningen er også stoppet.. Åh, hvor jeg elsker at hun har det bedre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et billede fra dagens oplevelse igår ;)

På vej i bilen til operation, under opvågning, lidt blod i ørerne og den bamse hun fik af lægen bagefter! Som hun allerede knuselsker :7himmel

BRJfpkP.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER