TiaK

Skift af forsikring

12 indlæg i dette emne

Jeg har haft besøg af en forsikringsmand fra if, som jo selvfølgelig kunne præsentere en meget bedre dækning en den vi har nu. Og 500kr/måned dyrere <_<

Jeg har simpelthen så svært ved at vurdere om det er prisen værd :(

Hvilke overvejelser har i gjort jer? Har i basispakken, eller vælger i topmodellen?

Hvis jeg vælger basis, så er det alligevel 6000kr/år vi sparer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft besøg af en forsikringsmand fra if, som jo selvfølgelig kunne præsentere en meget bedre dækning en den vi har nu. Og 500kr/måned dyrere <_<

Jeg har simpelthen så svært ved at vurdere om det er prisen værd :(

Hvilke overvejelser har i gjort jer? Har i basispakken, eller vælger i topmodellen?

Hvis jeg vælger basis, så er det alligevel 6000kr/år vi sparer...

Aldrig aldrig aldrig i klørene på IF....

De er ikke til at få fat på igen... og det er et råddent system de har lavet! - vi er endelig tilbage hos gode gamle Alm. Brand... vil ikke anbefale IF til nogen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig aldrig aldrig i klørene på IF....

De er ikke til at få fat på igen... og det er et råddent system de har lavet! - vi er endelig tilbage hos gode gamle Alm. Brand... vil ikke anbefale IF til nogen!

Vil du fortælle lidt mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for nogen forsikringer det drejer sig om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for nogen forsikringer det drejer sig om?

Tja, det er flyt af samtlige forsikringer, bil, villa, indbo og ulykke. Med der hvor if prøver at skille sig ud, er at hvis man får en mengrad over 5% grundet visse sygdomme, så er man også forsikret hvor man ved andre selskaber kun er dækket hvis det skyldes en ulykke.

Og nogle andre ting - bla en bedre klageinstans...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du fortælle lidt mere?

Vi blev If-kunder for et par år siden... Tror faktisk jeg var gravid med Luna.

Det hele var fryd og gammen og vil fik ret billige forsikringer... Vil sparede i hvert fald noget ved at flytte over.

Et stykke tid efter, vil vil så ændre km-antallet på vores bil, da vil nu kører flere km årligt, end før.

Vil ringer til forsikringsmand en som har solgt os for sikringerne... Det skal man nemlig hos IF. - vil kan ikke få fat på ham! Tror vil ringer med jævne mellemrum, i ca. 2mdr, uden held. Derefter, ringer Mads ind på deres hovedkontor, for at høre om det kan passe, at man ikke kan gå andre veje, end gennem ham?

Svaret lyder, at vil skal kontakte ham, som solgte os de forsikringer.... Hmm!

Mads prøver igen i en periode - uden held! :prik

Vi vælger så derfor at flytte tilbage til Alm. Brand.... Forsikringsmanden, hos Alm. Brand, kender så tilfældigvis, vores tidligere forsikringsmand, og kan dermed fortælle at han stoppede ved IF, kort tid efter vi tegnede de forsikringer :gal

DERFOR sys jeg i skal overveje et andet selskab ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev If-kunder for et par år siden... Tror faktisk jeg var gravid med Luna.

Det hele var fryd og gammen og vil fik ret billige forsikringer... Vil sparede i hvert fald noget ved at flytte over.

Et stykke tid efter, vil vil så ændre km-antallet på vores bil, da vil nu kører flere km årligt, end før.

Vil ringer til forsikringsmand en som har solgt os for sikringerne... Det skal man nemlig hos IF. - vil kan ikke få fat på ham! Tror vil ringer med jævne mellemrum, i ca. 2mdr, uden held. Derefter, ringer Mads ind på deres hovedkontor, for at høre om det kan passe, at man ikke kan gå andre veje, end gennem ham?

Svaret lyder, at vil skal kontakte ham, som solgte os de forsikringer.... Hmm!

Mads prøver igen i en periode - uden held! :prik

Vi vælger så derfor at flytte tilbage til Alm. Brand.... Forsikringsmanden, hos Alm. Brand, kender så tilfældigvis, vores tidligere forsikringsmand, og kan dermed fortælle at han stoppede ved IF, kort tid efter vi tegnede de forsikringer :gal

DERFOR sys jeg i skal overveje et andet selskab ;)

Tak for info. Jeg har lige søgt på dem på trust pilot og de får jo mest ros. Dog ændrer billedet sig, når man læser kommentarerne - rosen går på mødet med salgskonsulenten - risen går på når folk har haft behov for forsikringerne... Så vægter rosen lige pludselig ikke så tungt... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info. Jeg har lige søgt på dem på trust pilot og de får jo mest ros. Dog ændrer billedet sig, når man læser kommentarerne - rosen går på mødet med salgskonsulenten - risen går på når folk har haft behov for forsikringerne... Så vægter rosen lige pludselig ikke så tungt... :/

Vores IF forsikringsmand var også den rareste mand... men hva hjælper det, når man så står med i håret i postkassen kort tid efter, og han er stoppet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bedre klageinstans? De er vel alle omfattet af Forsikringsankenævnet?

Vi har Codan, og er sådan medium tilfredse - vi har haft minimalt brug for dem, og som djøf-medlemmer får vi en ret klækkelig rabat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil heller ikke anbefale if - de kræver at du udfylder en masse om dig selv og din sundhed.

Vi ku spare 10.000 hos FDM i forhold til if, så det valgte vi at gøre.

Der var også en mindre sag omkring en skade på bilen, som de ikke tog seriøst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bedre klageinstans? De er vel alle omfattet af Forsikringsankenævnet?

Vi har Codan, og er sådan medium tilfredse - vi har haft minimalt brug for dem, og som djøf-medlemmer får vi en ret klækkelig rabat.

Jo, men inden forsikringsankenævnet har de deres egen, som skulle have en hurtigere sagsbehandlingstid. Instansen skulle bestå af 4 kunder og 4 if-folk. Ved ens stemmer vægter kundernes højst. Jeg giver dog ikke meget for det... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forsikring igennem mandens fagforening IDA, vi er ganske godt tilfredse, de er nemme at komme i kontakt med og gode til at give råd og vejledning, og så var det kunne vi sparer 7000 kr om året, i forhold til vores tidligere forsikringsselskab.

Vi har tidligere haft IDL forsikring, det var vi ikke særlig begejstret for. De var meget lang tid om tingene, og vi har skulle rykke dem mange gange når vi har haft brug for dem, samtidig var de svære at få fat i, så vi er glade for at være skiftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER