NSEllekilde

Når man ikke kender sin krop...

14 indlæg i dette emne

Jeg bliver simpelthen nød til at oprette endnu en tråd, for jeg er så frustreret.

 

Nogle af jer kender mig lidt, og til jer andre vil jeg gerne hurtigt opsummere :-)

 

Jeg er en ung kvinde på 19 år, som har været sammen med N i snart 3 år. Vi startede PB i september og har derfor kun reelt været i gang i 2 cyklusser.

Min baggrund er at jeg har siden 14 års alderen (hvor jeg fik min første menstruation) været på p-piller, og kun med et kort stop da jeg var 16 år, blev gravid og fik en selvvalgt abort. Jeg opstartede p-piller igen da jeg fik min nuværende kæreste, men stoppede p-pillerne i december 2013 da planen var at jeg skulle have indsat en p-stav.

I marts 2014 fik jeg så indsat en p-stav med den virkning at jeg konstant havde blødning. Derfor valgte vi at få den udtaget igen 2 måneder senere (Maj 2014). Siden da havde jeg ca 14 dage efter udtagelsen en normal menstruation på 4 og en halv dag. Her gik jeg så i 4 måneder uden nogen blødning.

Vi besluttede i august at fra september den 1. smed vi præventionen og gik i gang med PB, selvom jeg endnu ikke havde normale cyklusser.

Den 1. Oktober fik jeg min "første" menstruation, og jeg må indrømme at selvom vi ønskede en baby var jeg lidt glad for at jeg fik min blødning -så fungerede min krop da hvertfald! :-D

 

Nu er det jo den 1.November, og jeg har stadigvæk ikke fået min menstruation.

Jeg har testet med ÆL-teste fra den 10. oktober til den 17. oktober, hvor den aldrig blev rigtig positiv. Den var dog allermest "positiv" den 14. oktober.

Jeg har taget graviditetsteste siden den 26. oktober, som alle har været bragende negative eller med skyggestreger som ikke har udviklet sig.

Hele ugen har jeg haft mens-lign symptomer med ømme brystvorter, og murren i underlivet (dog har jeg været i rigtig meget tvivl om jeg virkelig havde mens-smerter i maven, fordi jeg har været så forstoppet i denne uge -.-)

Desuden har mit udflåd været æggehvidt med ingen spor af blod.

 

Hvad er det der sker med mig? Har jeg nu ingen ÆL igen? Eller kunne jeg være heldig at ÆL lå så sent at jeg ikke er "gået over tid" endnu?

Jeg kender jo ikke rigtigt min cyklus, så jeg ved ikke hvad der foregår ...

 

Øv hvor er det irriterende at være SÅ klar til en bebs, men kroppen bestemmer sig for noget andet..

 

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg ville med det her indlæg, men jeg har brug for råd andet end "du er så ung, det kommer når det kommer" ..

 

Det blev lidt langt, men tak for jer som har taget jer tid til at læse det her :kuller

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Jeg har desværre ingen gode råd, men vil da lige give en  :kram

Men umidddelbart tænker jeg, at hvis du ikke har fået en positiv ægløsningstest før, så prøv at tage en nu :) Det kunne måske godt være ægløsning, når nu dine cyklusser er lidt lange.

 

Jeg håber det lykkedes for dig snart og sender dig masser af :bd  :bd  :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

 

Jeg har desværre ingen gode råd, men vil da lige give en  :kram

Men umidddelbart tænker jeg, at hvis du ikke har fået en positiv ægløsningstest før, så prøv at tage en nu :) Det kunne måske godt være ægløsning, når nu dine cyklusser er lidt lange.

 

Jeg håber det lykkedes for dig snart og sender dig masser af :bd  :bd  :bd

Vi har heldigvis :hump  en hel del de sidste to uger :-D så jeg burde være dækket ind hvis ÆL ligger nu...

 

Jeg må købe nogle nye teste så .. Det kan godt være at du har ret :-)

 

Åh jeg håber at du har ret :wub

 

Tak og en masse :bd til dig også :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha sådan noget rod (ja undskyld, håber det er ok, at jeg kalder det det) er da dødfrustrerende for alle uanset alder :kram

Mit bud vil være bidro ren, som vi snakkede om i smalltalktråden, og så at du - i det omfang du har temperament og ork til det - giver dig til at registrere, hvordan din krop/cyklus er ved at bruge ÆL teste, temperaturmetode, mærke på livmoderhals og/eller andet, der kan give dig et praj om, hvad fin krop laver. :)

Held og lykke i hvert fald! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha sådan noget rod (ja undskyld, håber det er ok, at jeg kalder det det) er da dødfrustrerende for alle uanset alder :kram

Mit bud vil være bidro ren, som vi snakkede om i smalltalktråden, og så at du - i det omfang du har temperament og ork til det - giver dig til at registrere, hvordan din krop/cyklus er ved at bruge ÆL teste, temperaturmetode, mærke på livmoderhals og/eller andet, der kan give dig et praj om, hvad fin krop laver. :)

Held og lykke i hvert fald! :goodluck

 

Ja jeg overvejer hvertfald Bidroren som vi snakkede om..

Jeg tænker også at måle temp hver dag (er bare en knold til at huske det :klap )

 

Ang det med at mærke på ens livmoderhals... Hvordan gør man det? (gerne i forklaring for dummies :-D)

Desuden så holder jeg rimlig meget øje med mit udflåd, for at se om der er nogensomhelst ændring i det på nogen måde..

 

Tænker bare måske at ÆL-test godt kan blive en dyr fornøjelse hvis der ikke er nogen regelmæssighed i cyklussen... Hmm...

 

Tak for lykken :-D Jeg håber jeg snart, ligesom dig, kan se de berømte to streget :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart anbefale dig at måle din temperatur. Skidt pyt om du kun får den målt hveranden eller hver tredje dag. Men det vil give dig vished OM du har haft ægløsning. (Dig med noget usikkerhed, men hvis man ellers ikke aner en skid, så er 2-4 dages usikkerhed ikke så vigtigt. )

Jeg har selv meget uregelmæssig cyklus og har tidligere været meget i tvivl om det var mens eller ÆL, der var på vej. SÅ rart at jeg nu ved besked!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart anbefale dig at måle din temperatur. Skidt pyt om du kun får den målt hveranden eller hver tredje dag. Men det vil give dig vished OM du har haft ægløsning. (Dig med noget usikkerhed, men hvis man ellers ikke aner en skid, så er 2-4 dages usikkerhed ikke så vigtigt. )

Jeg har selv meget uregelmæssig cyklus og har tidligere været meget i tvivl om det var mens eller ÆL, der var på vej. SÅ rart at jeg nu ved besked!

Det fungerer sådan at når man HAR haft ÆL så stiger den med 0,2-4 grader i temp ikke? og så holder den temp indtil menstruationen ? Eller falder den igen?

Uhh det er så svært at finde rundt i.. :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fungerer sådan at når man HAR haft ÆL så stiger den med 0,2-4 grader i temp ikke? og så holder den temp indtil menstruationen ? Eller falder den igen?

Uhh det er så svært at finde rundt i.. :wacko

Helt rigtig :)

Temperaturen forbliver høj indtil mens. For nogle ser de blod før temp fald, for andre omvendt. Der ligger en tråd der hedder temperaturmetoden, der er lidt mere info.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke kastet mig ud i det med livmoderhalsen og nåede heller ikke at kigge temperatur, så det kan jeg desværre ikke hjælpe med. ÆL teste koster selvfølgelig, men de kan købes forholdsvist billigt på billige-teste.dk (det gjorde jeg) og vist endnu billigere på ebay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trendsales kan man købe teste til omkring 2kr :)

Jeg kender det alt for godt med forstyrrede cyklusser! Efter vi begyndte på pb har jeg haft cyklusser på mellem 24 og 31 dage og det har jeg aldrig oplevet.. Normalt har min været 28 dage men ÆL på dag 14 bum!

Jeg er begyndt med temperaturmetoden i denne måned, så må jeg se om det hjælper noget.. Jeg tester også med ÆL tete fordi min ÆL har ligget så ustabilt det sidste halve år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi taler kosttilskud for at normalisere cyklus så vil jeg anbefale Vitex i stedet for Bidro. Jeg tager selv begge dele, Vitex for min cyklus og Bidro for at min æg bliver gode.

Jeg stoppede på p-piller i juni og har siden da haft cyklus der hed 29, 37 og 65 dage. Inden da havde jeg altid haft en cyklus på 29 dage, selv da jeg blev gravid med første barn som var efter 10 år på p-piller.

Så jeg kender frustrationen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for at i alle gider at svare. . Det betyder SÅ meget. .

Jeg er begyndt at føle på livmoderhals, og jeg snuser lidt til kosttilskud. .

Uden at lyde alt for ond så er det dejligt at vide at man ikke er palle alene i verden ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æh, man kan da ikke mærke sin egen livmoderhals? Man kan da ikke nå?

Uanset hvad, øv for dum cyklus. Og - er du sikker på du ikke er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ikke kender min cyklus kunne jeg jo godt være gravid. ..

Men jeg tester på onsdag igen, og håber alt hvad jeg kan indtil da..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER