Señora Hansen

Eksem?

8 indlæg i dette emne

Min baby på 3½mdr. har nogle røde tørre knopper i plamager på kinder, bryst og overarme. Kan det mon være eksem? Er der nogle som har babyer med lignende problem, og hvad gjorde I for at komme det til livs?

Min læge har givet mig noget sæbe, som jeg skal vaske ham med, men det indeholder cocamidopropyl betaine som ikke er sundt....er der mon nogle af jer som kender til en lidt mere naturlig metode? Jeg bruger lidt naturolie i vandet, når har er i bad....

Knuser :-)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger fedt creme til ronja forebyggende og hormoncreme når det er værst.

Den fedtcreme vi bruger er den gule locobase og den kan købes på apoteket. Den anbefalede min læge at smøre 2 gange om dagen med på stort set hele kroppen da hun har tør hud over det hele.

hormoncreme bruger vi kun hvis vi har været forbi lægen selvom det er den mildeste man kan få.

Liv har heldigvis ikke noget endnu men metoden bliver den samme hvis hun viser tegn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dit tilfælde ville jeg prøve fedtcreme som start og smøre de områder der er angrebet 2-3 gange om dagen og se om det ikke går væk. Hvis ikke er løsningen desværre nok den sæbe du har fået eller hormoncreme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også fedtcreme flere gange dagligt og hormoncreme ved udbrud. Vores hudlæge sagde at cremen skulle indeholde så meget fedt som muligt. Den vi bruger har 75% fedt, men vi har også en på 100% som vi ind i mellem bruger i ansigtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har jeg forresten hørt fra min kusine som er jordemoder at olie i vandet gør at huden ikke selv kan fugte sig.

Nå ja, og så skal det kun være korte bade og ikke alt for varme. Og så ikke bad så tit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene....Egentlig har jeg ikke brugt så meget olie, det var kun da han begyndte at skalle meget og lægen så anbefalede det. Men jeg kan bare ikke finde ud af om det kan være hormonknopper han har....de kommer og forsvinder igen. Først er de i små plamager af røde knopper så bliver de hudfarvede og skaller. Hvad tror I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene....Egentlig har jeg ikke brugt så meget olie, det var kun da han begyndte at skalle meget og lægen så anbefalede det. Men jeg kan bare ikke finde ud af om det kan være hormonknopper han har....de kommer og forsvinder igen. Først er de i små plamager af røde knopper så bliver de hudfarvede og skaller. Hvad tror I?

 

Jeg tror ikke hormonknopper skaller.. Ammer du ham? 

Du kan evt. prøve med det fedtcreme - det skader jo i hvert fald ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke hormonknopper skaller.. Ammer du ham? 

Du kan evt. prøve med det fedtcreme - det skader jo i hvert fald ikke :)

 

Nej jeg er også blevet ret sikker på at det er eksem. Ja, jeg ammer ham kun. Jeg prøver lige at høre børnelægen ad mht til cremen. Mange tak for råd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER