Mulle85

Ny herinde - Tiden snegler sig afsted..

19 indlæg i dette emne

Halløjsa  :glad 

 

Ja, som overskriften lyder, så er jeg ny herinde - men så alligevel ikke.. Det er dog først nu, at jeg tør oprette en profil, og beholde den  ^_^ 

 

Kort om mig: Jeg er 29 år og gift på 3. år med M på 27 (sparsomme oplysninger, I know, men er sikker på, at de, som kender mig IRL nok skal identificere mig ud fra det  :P ). 

 

Jeg har igennem længere tid været skruk, men samtidig tilsvarende bange for den store beslutning at bringe et barn til verden og være forælder  :prik  NU er det så sådan, at jeg ikke kan komme med flere åndssvage ting, som liiiige skal ordnes inden PB kan påbegyndes (det var fx pludselig virkelig vigtigt at få nye glas, som Baby engang ville kunne drikke af - dem vi har nu er meget høje, og egner sig ikke til at lære at drikke af :shooter ) . - og så er min mand bare SÅ klar til at blive far (havde altid regnet med, at JEG ville være klar først  :haha ).

 

Anyways.. Vi er nu dér, hvor vi taler om opstart af PB i marts 2015, hvor jeg alligevel skal have fjernet min spiral. På det tidspunkt skulle vi meget gerne være kommet på plads i vores nye lejlighed, så tankerne kan fokuseres på PB fremfor, hvilken farve hvid, der skal være i gangen (hvorfor pokker skal der være så mange valgmuligheder?  :wacko )  :D  Det eneste som egentlig vil hindre denne plan er min jobsituation.. Jeg er vikar med ansættelse frem til april 2015. Vil så gerne have en fastansættelse inden PB, selvom vi sagtens vil kunne klare det økonomisk med mig på dagpenge... Håber dog ikke, at det vil være aktuelt, idet der er mangel på folk i min branche. -men vil nu heller ikke få en fastansættelse for enhver pris - Åh, den er så svær  :blush 

 

 Jeg tænker lidt, at jeg vil bruge denne tråd til at komme ud med mine tanker (og der er mange!) omkring PB (selvfølgelig), men også, hvad der ellers rører sig. Dels for at aflaste min kære mand, og dels for at komme ud med det til nogle (læs: jer), som ikke har noget imod at høre på glæder, brok, bekymringer, tvivlsspørgsmål osv. På forhånd tak fordi I vil lægge ører til  :D 

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Velkommen til :balloons

Jeg har også luret rundt herinde i et par måneder, men har først oprettet en graviditetstråd i dag.

Jeg kender meget godt til det med jobsituation vs pb. Vi startede også først pb efter jeg var blevet fastansat, men er desværre lige blevet opsagt :(

Men vi har valgt at fortsætte med pb, da vi pt er så klar til en lille ny.

Jeg føler også min mand er mere klar til pb end jeg :) Jeg kan stadig godt blive lidt usikker på om vi helt er klar til det, og den måde vores liv uigenkaldeligt ændrer sig, men hver gang jeg spørger min mand om han ikke bare har den mindste tvivl, siger han altid: Nej, overhovedet ikke :blink

Men lad os se, hvor lang tid det varer :)

 

Men i hvert fald, held og lykke med alt, både pb og job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Det lyder som om at i har en god plan for jer .. Så Held og lykke med alt ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

 

Velkommen til :balloons

Jeg har også luret rundt herinde i et par måneder, men har først oprettet en graviditetstråd i dag.

Jeg kender meget godt til det med jobsituation vs pb. Vi startede også først pb efter jeg var blevet fastansat, men er desværre lige blevet opsagt :(

Men vi har valgt at fortsætte med pb, da vi pt er så klar til en lille ny.

Jeg føler også min mand er mere klar til pb end jeg :) Jeg kan stadig godt blive lidt usikker på om vi helt er klar til det, og den måde vores liv uigenkaldeligt ændrer sig, men hver gang jeg spørger min mand om han ikke bare har den mindste tvivl, siger han altid: Nej, overhovedet ikke :blink

Men lad os se, hvor lang tid det varer :)

 

Men i hvert fald, held og lykke med alt, både pb og job :)

Mange tak  :kram2  Jeg håber også, at vi begynder PB til marts, uanset jobsituationen! Chancen for en fastansættelse der hvor jeg arbejder nu, den er ikke særlig stor..  der er pt fuldstændig ansættelsesstop, og det er endda på trods af, at vi er underbemandet  :numse  

Det er rart at vide, at jeg ikke er den eneste, som har det på den måde! Nogle gange kan jeg sgu godt føle mig lidt som Palle alene i verden med mine følelser.. Men, hvor er det dog dejligt, at din mand er så sikker  :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Det lyder som om at i har en god plan for jer .. Så Held og lykke med alt ting :)

Tak  :kram2 

Ja, det er ikke så tosset en plan  :7himmel  Glæder mig til at se, hvad fremtiden bringer for os  :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak  :kram2  Jeg håber også, at vi begynder PB til marts, uanset jobsituationen! Chancen for en fastansættelse der hvor jeg arbejder nu, den er ikke særlig stor..  der er pt fuldstændig ansættelsesstop, og det er endda på trods af, at vi er underbemandet  :numse  

Det er rart at vide, at jeg ikke er den eneste, som har det på den måde! Nogle gange kan jeg sgu godt føle mig lidt som Palle alene i verden med mine følelser.. Men, hvor er det dog dejligt, at din mand er så sikker  :wub 

Det er da også træls at de har ansættelsesstop, når I er underbemandet  :numse  

Vi bliver også underbemandet, når jeg stopper, så heldigvis slipper jeg for at løbe ekstra stærkt, men synes det er ret træls på mine kollegaers vegne.

Synes ikke altid ledelsen har forståelse for, hvad man egentlig laver og hvor travlt man faktisk allerede har. :prik

 

Du er i hvert fald ikke alene om dine følelse og du skal endelig bare skrive, hvis du har brug for at snakke dem :kram2  

Synes også jeg svinger meget. I nogle perioder er jeg bare klar til baby nu og her (som nu fx), andre gange ville jeg gerne vente liiige lidt endnu. Synes dog, jo længere vi har været i gang med pb, jo mere klar er jeg. Men jeg er også bange for, at når jeg står med to streger, at jeg tænker fuuuuck :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også træls at de har ansættelsesstop, når I er underbemandet  :numse  

Vi bliver også underbemandet, når jeg stopper, så heldigvis slipper jeg for at løbe ekstra stærkt, men synes det er ret træls på mine kollegaers vegne.

Synes ikke altid ledelsen har forståelse for, hvad man egentlig laver og hvor travlt man faktisk allerede har. :prik

 

Du er i hvert fald ikke alene om dine følelse og du skal endelig bare skrive, hvis du har brug for at snakke dem :kram2  

Synes også jeg svinger meget. I nogle perioder er jeg bare klar til baby nu og her (som nu fx), andre gange ville jeg gerne vente liiige lidt endnu. Synes dog, jo længere vi har været i gang med pb, jo mere klar er jeg. Men jeg er også bange for, at når jeg står med to streger, at jeg tænker fuuuuck :blink

 

Ja, det giver absolut ingen mening!  :shooter 

Rart nok, at det ikke kommer til at have betydning for dig, men kan godt forstå, at det ikke er rart at vide, at det går ud over kollegaerne  :(  Helt enig, det er som om, at "de på toppen" ikke altid ved, hvad der rører sig "på gulvet". Jeg har fuld forståelse for, at det hele skal gå op i en højere enhed rent økonomisk, men det kunne nu være lækkert, at der ikke kun blev set på tal og grafer...

 

Tak, det er rigtig sødt af dig  :kram2 Det er også en stor beslutning, og med store beslutninger kommer der (ofte) store bekymringer  :)  Tror heller ikke, at jeg slipper for et kæmpe F*CK, når/hvis de to streger kommer :P  Så kan vi tænke det sammen :D :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Det med jobsituationen kan jeg nikke genkendende til, da jeg er ledig efter endt uddannelse. Vi talte også nøje om, om vi skulle fortsætte på de vilkår. Det har vi altså valgt at gøre, selvom det økonomisk ville være federe med en fastansættelse først.

Sagen er bare den, at hvis vi stoppede projektet kunne der potentielt gå år inden første baby- vi har nemlig prøvet i over 2 år uden held nu. Dog "kun" på 4. IUI forsøg pt, så forhåbentlig har vi held snart... men principielt kunne der gå meget lang tid endnu.

Med andre ord- go for it! Man ved ikke på forhånd hvor nemt/svært det er.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Det med jobsituationen kan jeg nikke genkendende til, da jeg er ledig efter endt uddannelse. Vi talte også nøje om, om vi skulle fortsætte på de vilkår. Det har vi altså valgt at gøre, selvom det økonomisk ville være federe med en fastansættelse først.

Sagen er bare den, at hvis vi stoppede projektet kunne der potentielt gå år inden første baby- vi har nemlig prøvet i over 2 år uden held nu. Dog "kun" på 4. IUI forsøg pt, så forhåbentlig har vi held snart... men principielt kunne der gå meget lang tid endnu.

Med andre ord- go for it! Man ved ikke på forhånd hvor nemt/svært det er.

:)

Tak :)

 

- og tak fordi du deler din historie :kram2  Jeg håber for dig/jer, at der snart er gevinst! :bd :bd

 

 Du har så ret, der er ingen garanti for, at det vil gå som man ønsker.. Jeg kan heller ikke se, hvad det skulle være, der kunne udsætte PB, så jeg krydser fingre (og alle andre lemmer, der kan krydses) for, at det bliver til marts 2015 - og forholdsvist hurtigt at vi får gevinst :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tiden snegler sig afsted..

 

Når nu der ENDELIG er sat starttidspunkt for PB, så kan det da kun gå for langsomt med at blive marts...

 

Heldigvis har vi rigeligt at se til i hverdagen. Vi er ved at pakke lejligheden sammen så vi er klar til flytning i januar. Ja, det er ret tidligt at gå i gang, I know :lolhit men vi er begge SÅ klar til at flytte! Vores nuværende bolig har skam været ok mens jeg studerede, men vi er trætte af skråvægge (særligt i køkkenet - har ikke tal på, hvor mange gange jeg har knaldet hovedet op i væggen mens jeg lavede mad! :angry), 60'er køkken, som er beregnet til pygmæer, og et vaskeri, der ligger viiiiildt langt væk! Åh, hvor jeg glæder mig til at have vaskemaskine lige ved hånden :yay 

 

Vi begyndte at se på andelsboliger i september, og har faktisk ikke set på så mange, men blev forelsket i et område på Østerbro  :kuller Dér så vi så på forskellige boliger, både 3- og 4-værelses. Efter at min mands kollega købte VORES bolig lige for næsen af os :prik , så var jeg klar til at kaste håndklædet i ringen. Orkede ikke at falde for en ny bolig, som igen ville blive solgt foran snuden på os.. Heldigvis gav min mand ikke op, og vi fandt til sidst den helt rigtige :yay Så nu er vi (andels)boligejere - det er ret stort, og pludselig føler vi os ret så voksne  :D   

 

Jeg glæææææder mig til at flytte (så er der vist ingen tvivl om dét), og til starte på et nyt kapitel i vores liv :wub 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil blot ønske velkommen til dette fantastisk forum. Her finder du masser af forståelse og opmuntrende ord...

Total irrelevant, men med hensyn til hvid maling. Så vælg modehvid i glans 10 fra flugger... Kommer af en malerfamilie, og den er yderst populær hos os :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg vil blot ønske velkommen til dette fantastisk forum. Her finder du masser af forståelse og opmuntrende ord...

Total irrelevant, men med hensyn til hvid maling. Så vælg modehvid i glans 10 fra flugger... Kommer af en malerfamilie, og den er yderst populær hos os :-)

 

Mange tak :kram2

 

Det er da overhovedet ikke irrelevant :D Dén farve vil jeg se nærmere på :tak 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :kiss

Din tråd skal jeg helt sikkert følge med i :bd :bd

Det lyder fuldstændigt tosset og samtidigt helt fantatisk, at glas til babyen er mere vigtig end farven på væggen :D :D og din beskrivelse af dit hoved, der knalder ind i væggen - omg! Jeg kommer til at få mange gode grin herinde :loveshower

Din mand er da helt vidunderlig :wub det er sjældent vi hører om mænd, der er før klar end kvinderne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Skal bestemt følge med herinde :7himmel

Det bliver (er) godt nok spændende med den nye lejelighed :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :kiss

Din tråd skal jeg helt sikkert følge med i :bd

Det lyder fuldstændigt tosset og samtidigt helt fantatisk, at glas til babyen er mere vigtig end farven på væggen :D og din beskrivelse af dit hoved, der knalder ind i væggen - omg! Jeg kommer til at få mange gode grin herinde

Din mand er da helt vidunderlig :wub det er sjældent vi hører om mænd, der er før klar end kvinderne :)

 Tak :kram2 

Det ér sgu fjollet - men nu er jeg da kommet et skridt nærmere farven..  Hehe.. Håber ikke det er min tilskadekommen, der får dig til at le :P 

 

Ja, han sgu dejlig :wub  I flere tilfælde har det vist sig, at vores forhold sjældent er som normen, så det kommer ikke rigtig bag på mig :lolhit

 

Velkommen til :balloons

Skal bestemt følge med herinde :7himmel

Det bliver (er) godt nok spændende med den nye lejelighed :yay

 

Tak :kram2  Du skal være så velkommen :loveshower

 

Ja, for pokker! Det kan kun gå for langsomt :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flyttet min tråd over i "Min vej til graviditet" - det er vel egentlig mere passende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

- og tak fordi du deler din historie :kram2 Jeg håber for dig/jer, at der snart er gevinst! :bd :bd

Du har så ret, der er ingen garanti for, at det vil gå som man ønsker.. Jeg kan heller ikke se, hvad det skulle være, der kunne udsætte PB, så jeg krydser fingre (og alle andre lemmer, der kan krydses) for, at det bliver til marts 2015 - og forholdsvist hurtigt at vi får gevinst :yay

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til  :loveshower

 

Og held og lykke med det hele herfra, vil rigtig gerne følge med i din tråd  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER