Guest

D-dråber

14 indlæg i dette emne

Er der nogen der ved om der er hold i det med øget risiko for nødde-allergi, hvis man gir d-dråber lavet med jordnøddeolie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pas måske du kan spørge din sp eller på apoteket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg faktyisk ikke, Maria...Men peanuts er saa vidt jeg ved noget, man foer fraaraadede til baby var ret gammel, hvor det nu er 6 mdr. Saa det kan introduceres fra 6 mdr og opefter, alt efter om baby er allergidisponeret. 

 

Ellers er der jo d-pearls, som er lavet paa olivenolie. Dem har jeg altid brugt til Noah og bare prikket hul paa og trykket indhold ud paa en teske. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved om der er hold i det med øget risiko for nødde-allergi, hvis man gir d-dråber lavet med jordnøddeolie?

Har spurgt min SP om det samme

Det er der ikke MEN hvis du eller din mand ikke kan tåle nødder så undgå D dråber med jordnøddeolie du kan få nogen med solsikke olie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg faktyisk ikke, Maria...Men peanuts er saa vidt jeg ved noget, man foer fraaraadede til baby var ret gammel, hvor det nu er 6 mdr. Saa det kan introduceres fra 6 mdr og opefter, alt efter om baby er allergidisponeret.

Ellers er der jo d-pearls, som er lavet paa olivenolie. Dem har jeg altid brugt til Noah og bare prikket hul paa og trykket indhold ud paa en teske.

Også da han var spæd? Tænker det nok er billigere end Lactocare dråberne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også da han var spæd? Tænker det nok er billigere end Lactocare dråberne...

 

Jeps, jeg har aldrig haft andre d-vitaminprodukter til Noah :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, jeg har aldrig haft andre d-vitaminprodukter til Noah :)

Har du nogen idé om hvordan de virker ift. mavekneb? Kunne godt være fristet til at prøve, når jeg skal købe igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du nogen idé om hvordan de virker ift. mavekneb? Kunne godt være fristet til at prøve, når jeg skal købe igen.

Da vi skiftede til d pearls fik Edith markant færre mavekneb og da vi ved tilfælde skiftede tilbage igen efter lidt tid, fik hun igen problemer med maven <_< Så hun har fået D pearls siden hun var et par mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skiftede til d pearls fik Edith markant færre mavekneb og da vi ved tilfælde skiftede tilbage igen efter lidt tid, fik hun igen problemer med maven <_< Så hun har fået D pearls siden hun var et par mdr :)

Noteret...dem prøver jeg næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du nogen idé om hvordan de virker ift. mavekneb? Kunne godt være fristet til at prøve, når jeg skal købe igen.

 

Jeg har kun den info, at de er dem, der giver mindst mavekneb. Noah har da heller ikke saadan haft mavekneb, hvad jeg kan huske :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft problemer med de alm d-dråber på kokosolie. Vi fik det råd at give dem lige inden sengetid, så han ville sove sig igennem eventuelle mavesmerter. Jeg ved ikke, om et kan hjælpe dig - nu er rådet givet videre. Vi har som sagt ingen problemer haft, men om det skyldes at vi har givet dråberne om aftenen eller det bare ikke har gjort ondt, ved jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis med jordnøddeolie ved jeg ikk så meget om. Lucas fik d-dråber på kokosolie, og som helt lille kunne han fint tåle dem, men da han blev 1 år fik han slem forstoppelse, som movicol ikke engang kunne klare, og jeg tror der gik næsten 2 måneder før vi fandt ud af at han ikk længere kunne tåle d-dråberne.

Så jeg vil bare sige, at børn godt kan udvikle allergi overfor dråberne over tid, og de kan altså både reagere med mavekneb, dårlig mave og forstoppelse, så vær opmærksom på om det er d-dråberne, hvis barnet pludselig reagerer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft problemer med de alm d-dråber på kokosolie. Vi fik det råd at give dem lige inden sengetid, så han ville sove sig igennem eventuelle mavesmerter. Jeg ved ikke, om et kan hjælpe dig - nu er rådet givet videre. Vi har som sagt ingen problemer haft, men om det skyldes at vi har givet dråberne om aftenen eller det bare ikke har gjort ondt, ved jeg ikke :)

Hun vågner også om natten når hun skal prutte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vågner også om natten når hun skal prutte..

Ja ok.... altså, der er et par af mødrene i min mødregruppe, som har været glad for dem på jordnøddeolie. Hvis I ikke har tendens til allergi ville jeg ikke være så bekymret for det. Måske kan I bruge dem i en periode og så langsomt trappe op med kokosdråberne som vist også er billigere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER