Solvej99

DR2: Travlhed på fødegangen

29 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer, der ser det?

Det er nogle ærgerlige historier <_<

Jeg oplevede dog ikke travlhed, da jeg fødte på Rigshospitalet i 2011. Der var en jordemoder hos mig hele tiden.

Hvordan har jeres oplevelser været?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ser det ikke lige, ved vores søn mærkede vi travlheden da det hele var overstået da de glemte at komme med bakke med drikkevare og mad efter fødslen. Jeg var ved at dø af tørst :) og de kom først efter et par timer , hvor han også skulle vejes og måles.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set det, men vil se det på nettet i morgen, tror jeg.

 

Jeg fødte på Hvidovre i 2011. Der oplevede jeg travlhed ved at da jeg ringede første gang, fik jeg at vide, at jeg måske ikke kunne komme til på Hvidovre, fordi de havde for travlt :O Fed besked at give til en kvinde med veer. Under selve fødslen (på Hvidovre) havde jeg dog en jordemoder hos mig stort set hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det også. Fødte på herlev I 2012. Kan desværre ikke huske meget fra min fødsel pga smerter men så vidt jeg husker havde jeg en jordmoder hos mig hele tiden - men var også meget smerteramt + Carl Emil's hjerterytme dykkede en del når jeg havde veer. Men synes det er skræmmende at høre hvor bekymrede jordmødrene er :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det også. Fødte på herlev I 2012. Kan desværre ikke huske meget fra min fødsel pga smerter men så vidt jeg husker havde jeg en jordmoder hos mig hele tiden - men var også meget smerteramt + Carl Emil's hjerterytme dykkede en del når jeg havde veer. Men synes det er skræmmende at høre hvor bekymrede jordmødrene er :-(

Hvordan var det ellers at høre til Herlev? Har lige fundet ud af, at jeg hører dertil, når jeg flytter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det ellers at høre til Herlev? Har lige fundet ud af, at jeg hører dertil, når jeg flytter.

Hmm har ikke så meget positivt at sige til Herlev.

Til at starte med fik jeg flere gange af vide til jordmoderkonsultationerne at mit keglesnit ikke ville få betydning under fødslen. På trods af jeg spurgte Jordmoder direkte "glemte" de at spørge ind til hvor gammelt mit keglesnit var. Havde de gjort det havde de svaret mig anderledes fik jeg af vide til efterfødselssamtalen. Da mit keglesnit er over 10 år gammelt gør metoden man brugte den gang at arvævet har svært ved at give sig. Det betød for mig flere timers kraftige veer uden fremgang/udvidelse hvorefter arvævet pludselig gav sig mens jeg fik lagt epi og jeg udvidede mig fra et par cm til 7 cm på meget kort tid. Av av siger jeg bare. Det med mit keglesnit ville de normalt værre obs på men ja... Det missede de.

Ud over smertehelvede gik fødslen efter bogen. Af det jeg husker var der hele tiden en ved mig og de holdt øje med Carl Emils hjertelyd mv. Så fino fino.

På barselgangen var der ikke nogen hjælp at hente. Vi havde store problemer med amningen og at få hjælp til det. Det var faktisk først da vi var på vej til at udskrive os selv at vi fik af vide at man kunne få hjælp af en amme ekspert. Så da vi fik fat på hende fik vi gang i amningen. Så ikke den bedste oplevelse med Herlev.

Jeg overvejer ved en ny baby (forhåbentlig meget snart) om jeg skal føde et andet sted men det er bare så let med Herlev. Bor 5 min derfra.

Skal dig sige at jeg har flere venner som har født der som har været fuldt ud tilfredse så tror skam de er gode nok :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det ellers at høre til Herlev? Har lige fundet ud af, at jeg hører dertil, når jeg flytter.

Forresten hvor flytter i hen siden du bliver tilknyttet Herlev?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har ikke så meget positivt at sige til Herlev.

Til at starte med fik jeg flere gange af vide til jordmoderkonsultationerne at mit keglesnit ikke ville få betydning under fødslen. På trods af jeg spurgte Jordmoder direkte "glemte" de at spørge ind til hvor gammelt mit keglesnit var. Havde de gjort det havde de svaret mig anderledes fik jeg af vide til efterfødselssamtalen. Da mit keglesnit er over 10 år gammelt gør metoden man brugte den gang at arvævet har svært ved at give sig. Det betød for mig flere timers kraftige veer uden fremgang/udvidelse hvorefter arvævet pludselig gav sig mens jeg fik lagt epi og jeg udvidede mig fra et par cm til 7 cm på meget kort tid. Av av siger jeg bare. Det med mit keglesnit ville de normalt værre obs på men ja... Det missede de.

Ud over smertehelvede gik fødslen efter bogen. Af det jeg husker var der hele tiden en ved mig og de holdt øje med Carl Emils hjertelyd mv. Så fino fino.

På barselgangen var der ikke nogen hjælp at hente. Vi havde store problemer med amningen og at få hjælp til det. Det var faktisk først da vi var på vej til at udskrive os selv at vi fik af vide at man kunne få hjælp af en amme ekspert. Så da vi fik fat på hende fik vi gang i amningen. Så ikke den bedste oplevelse med Herlev.

Jeg overvejer ved en ny baby (forhåbentlig meget snart) om jeg skal føde et andet sted men det er bare så let med Herlev. Bor 5 min derfra.

Skal dig sige at jeg har flere venner som har født der som har været fuldt ud tilfredse så tror skam de er gode nok :-)

Jeg oplevede det samme på barselsgangen på Rigshospitalet <_<

Vi flytter til Rødovre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så desværre kun afslutningen men var blevet advaret af en jordemor om, at der ville komme noget om Hvidovre og travlhed i medierne. Det var alligevel noget, der gav ondt i maven at se. Jeg overvejer at se det hele på nettet i morgen. På den anden side, så skulle jeg gerne føde om 2-3 ugers tid, og måske er det bedst IKKE at se udsendelsen.... :(

 

Jeg har hørt meget godt om Hvidovre fra veninder, men jeg tror generelt (i hvert fald i HS), at jordemødrene er blevet MEGET mere pressede det sidste års tid end de tidligere har været :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det, og det er under AL kritik.

- Det kan ikke være rigtigt at man som fødende skal accepterer at man kan blive udsat for "near miss" situationer - bare pga. travlhed :( Det er menneskeliv det her handler om, ikke bare tal i en statestik.

 

Jeg synes ikke man skal accepterer det - og jeg synes i det hele taget at det er godt debatten kommer op.

Hvis jeg boede i nærheden af det nævnte hospital, så ville jeg på det kraftigste overveje en privat fødeklinik frem for det offentlige, for kvaliteten af den pleje man modtager er bare ikke iorden. Så må man tage ansvaret i egne hænder, selvom det virkelig ikke burde være nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en fantastisk god oplevelse på Skejby. Min jordemoder havde 12 timers vagt og var med hele vejen. Hun var ved mig hele tiden på nær 10 min frokost pause. Hun tog 1 times overarbejde for at gøre det helt færdig mht aks.

På mor barn afsnittet var der fyldt helt op. Nu havde vi ikke brug for hjælp til amning men vi skulle kalde når vi skulle skifte Asger en gang i hver vagt for han blev observeret for en infektion. Og den første nat havde jeg ikke problemer med at få smertestillende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felixmor - enig i at skejby er fantastisk ! :) Vi bor selv lige ved siden af - men debatten kører omkring Herlev/hvidovre hospitalerne på sjælland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumt at se det program, når man er højgravid og har tudedag :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en fantastisk oplevelse af min fødsel på Herlev, en super sød og engageret jordemoder der tog 2 timer overarbejde, for at tage imod Laura.

Omvendt havde jeg en rædselsfuld oplevelse af barselsgangen, hvor Vi faktisk blev smidt ud, med et par amme brikker i hånden, fordi de ikke havde nogen ledige senge.

Med efterfølgende indlæggelse på neonatal som resultatet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumt at se det program, når man er højgravid og har tudedag :boo

Det skal nok gå helt fint :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev begge gange og har været fuldt ud tilfreds :glad dygtige og søde jordemødre og sygeplejersker. Og jeg blev bestemt ikke smidt ud, men bedt om at blive en uge efter fødslen begge gange pga problemer med amningen og vægttab af baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lige set programmet. Jeg syns jeg hørte at de har fyret 2/3 af SOSU medhjælperne? Det er da absurd... og alt det papir arbejde JM har egentlig også, man sidder jo og tænker at deres ressoucer burde kunne bruges bedre - på at være hos de fødende!

 

Ikke mindst en virkelig tragisk historie der blev brugt som eksempel. Det er jo simpelthen så trist, og tegner virkelig alvoren i problematikken op. Selv om jeg egentlig også syns det er meget alvorligt som en af de interviewede JM siger, at manglende omsorg omkring fødslen fører til genindlæggelser osv, altså man mister den præventive effekt og det koster jo når regnskabet skal gøres op. Håber virkelig det får dem som lægger budgetterne til at tænke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev begge gange og har været fuldt ud tilfreds :glad dygtige og søde jordemødre og sygeplejersker. Og jeg blev bestemt ikke smidt ud, men bedt om at blive en uge efter fødslen begge gange pga problemer med amningen og vægttab af baby.

Dejligt at høre :glad

Jeg kender slet ikke Herlev Hospital og havde regnet med, at jeg hørte til Hvidovre, så det føles lidt fremmed for mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fødte jeg slet ikke i Københavnsområdet, men puha, sidder helt med tårer i øjnene :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fødte på riget i 2013, var det en JM fra jeg kom kl 15 til jeg fødte kl 2.16.

Ligeledes på barselshotellet oplevede vi stor nærhed og ingen travlhed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu man vælger hjemmefødsel, så kan man vel ikke risikere at skulle dele sin JM med nogen andre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu man vælger hjemmefødsel, så kan man vel ikke risikere at skulle dele sin JM med nogen andre? :)

 

Så har man sin egen jordemor :) Jeg ville ikke turde, men nogle føler sig jo mere trygge ved hjemmefødsel og på nogle punkter er det måske lidt mere luksus end hospitalsfødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre 2013, og havde en fantastisk oplevelse! Jeg vil til hver en tid vælge dem igen.  Hver gang vi har været derude har vi været i gode, trygge hænder, og syntes de har været enormt proffesionelle. Selvfølgelig skal problematikken op, da det jo er en samfundsdebat, men jeg syntes altså ikke det er noget der rokker ved min overbevisning om at ville føde der igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev i 2008 og igen i 2011.

 

Særligt den sidste gang var de meget travle og havde nær sendt mig til Glostrup. Heldigvis kunne jeg blive.

Jeg var til jordemoderkonsultationerne blevet lovet, at vi, som familie, skulle blive én overnatning for at sikre en god ammestart, men de kunne kun gøre plads til mig alene. Vi tog så hjem ambulant, da jeg ikke følte det store behov for deres hjælp.

 

Selvom vi absolut godt kunne mærke, at de havde meget at se til, var jordemoderen nærværende og omsorgsfuld.

Jeg var godt tilfreds på trods af travlheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Riget 4 sep, selvom jeg jo slet ikke hører til der men på Næstved eller Holbæk.

 

Men jeg blev overført fra Holbæk til Riget da jeg jo desværre gik i fødsel efter min operation 23+0, og jeg kan i hvert fald ikke klage. De var SÅ søde og tog sig rigtig godt af mig, jeg var ikke alene så meget som et sekund, før jeg blev "puttet i seng" efter fødslen ^_^

Men min situation var jo også lidt anderledes da jeg var ny-opereret (næsten 40 klips i maven!) og fødte 17 uger før tid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER