Girl Next Door

Om at tyde kønnet

21 indlæg i dette emne

Der er mange skrøner om hvordan man tyder kønnet før en kønsscanning. Den seneste jeg har stødt på er at man tyder hvor moderkagen ligger ved en scanning i 6-7. uge.

http://thestir.cafemom.com/pregnancy/114917/Know_the_Sex_of_Your

Hvis i kender nogle andre mere eller mindre fjollede metoder, så skriv dem gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke noget med at "tappen" som der jo både er ved dreng og pige, skal pege direkte op i luften for at det er en dreng, og så er den vandret hvis det er en pige? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at "tappen" som der jo både er ved dreng og pige, skal pege direkte op i luften for at det er en dreng, og så er den vandret hvis det er en pige? :)

Den tror jeg også at jeg har hørt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natrontesten- bruser det er det en dreng. Falder det til bunden en pige :)

1 glas med urin og tilfør 1 tsk. Natron :) Kan også laves med bagepulver, kan bare ikke huske hvordan det er med udslaget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natrontesten- bruser det er det en dreng. Falder det til bunden en pige :)

1 glas med urin og tilfør 1 tsk. Natron :) Kan også laves med bagepulver, kan bare ikke huske hvordan det er med udslaget ;)

Hvor tidligt giver det egentlig mening at lave den? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tidligt giver det egentlig mening at lave den? :whistling

Haha det tænkte jeg også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede natrontesten i uge 5/6 :D Ret tidligt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede natrontesten i uge 5/6 :D Ret tidligt :whistling

Og hvad sagde den? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den må prøves så ;) Er det lige meget hvilken tid på dagen man gør det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den passer :P

Tjek lige der her også

http://voresborn.dk/gaetteleg

Hmm, de fire første (som er de eneste, jeg kan lave selv/nu) siger alle, at det bliver en pige! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den må prøves så ;) Er det lige meget hvilken tid på dagen man gør det?

Jeps, det skulle ikke have noget at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, de fire første (som er de eneste, jeg kan lave selv/nu) siger alle, at det bliver en pige! :o

:O Hehe.. Det er spændende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork, har lige hældt dagens urinprøve ud, jeg skulle da have haft noget natron i den først :rolleyes (hvis jeg har noget :unsure Bagepulver har nok ikke samme effekt? :lol)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ikke lige lave ringtesten her i skolen ;) men har fået bumser = pige og begge mine tal i min alder er ulige = pige. Glæder mig til resten af testene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lavet natron testen. Vil ikke sige det brusede. Det lignede mest af alt øl med bundfald. Sådan lidt kulsyre bobler agtigt. Og så med lidt hvid "skum" på toppen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil våge den påstand at bagepulver nok ikke har samme effekt nej... det bruser når det bliver puttet i varm væske, så med mindre man tisser varmere ved en dreng end en pige, så tror jeg man skal kigge efter noget andet ved bagepulver :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå, men jeg er da vist gravid med tvillinger så... er både kage syg, men også syg efter salt/surt, og min ring kunne ikke helt bestemme sig til om det skulle være cirkler eller frem/tilbage :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige prøvet natrontesten, og det faldt til bunden med det samme uden noget som helst brusende, så i følge den er det en pige jeg venter :) men jeg har selv en eller anden ide om at det bliver en dreng, jeg ved ikk helt hvorfor - måske fordi jeg har svært ved at forestille mig at vi kan lave andet, når det nu er en dreng vi har i forvejen? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min personlige mening er at alle de forskellige 'vandrehistorier' om at gætte barnets køn er hoax... Altså vi har jo altid 50% chance for at gætte rigtig el. forkert. Dog kan jeg godt tro på egen intuition. Alle sagde til mig i sidste graviditet at vi ville få en pige (det sagde den kinesiske kalender også), men jeg havde fra ganske tidligt en fornemmelse af at det blev en dreng, som den eneste. Og det var det. Men igen, der var jo også gode chancer for at gætte rigtigt. 

Jeg er jo igang til at uddanne mig til jordemoder, og selvom den følgende udtalelse ikke er evidensbaseret, så siger mange jordemødre, at man ofte oplever at mange pigebørns puls er højere end drengebørns. 

Da jeg gik i fødsel med Filip, spurgte min jordemoder om vi kendte kønnet, hvilket vi svarede nej til, men at vi selv troede det var en dreng, og så sagde hun netop det med pulsen og at vi bare kaldte barnet derinde for en ham. Men det er da en metode jeg vil prøve af når jeg skal ud i min praktik her fra slut december af  :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøvede både den kinesiske kalender og natron testen i dag.

Begge siger vi får en pige. :loveshower

Ved ikke jeg ved hvor meget jeg tror på det.

Men på den anden side, sidst sagde den kinesiske kalender at vi ville få en dreng. Og har nu en søn på 3 år. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER