Solvej99

Hvor langt har I til institution?

46 indlæg i dette emne

Vi er lige nu så priviligerede, at Theos børnehave ligger 2 min.'s gang fra vores lejlighed. Jeg synes det har været super skønt at have den så tæt på.

Men nu flytter vi 5 km væk for at bo i hus (:yay) og vi vil gerne have, at han bliver i børnehaven, fordi han er faldet så godt til og har fået nogle gode venner.

Mon det bliver for langt? :unsure Hvor langt har I til jeres institutioner? Og jer, der har langt, hvordan fungerer det?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ayahs VS ligger nok 1 km væk. Tager kun 5 min på cykel :)

Hmm om det bliver for langt for jer kommer nok an på flere ting? Er i på cykel eller i bil? Hvordan fungerer det med at hente og bringe og så jeres arbejdstider? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia' Dp ligger 3km væk (på cykel) og 4km i bil sådan cirka. Hun bliver altid kørt i bil. Til tider er det da lidt træls, men synes klart det opvejer at vi har den bedste Dp til hende. Når vi vælger bh vil beliggenhed heller ikke blive det afgørende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayahs VS ligger nok 1 km væk. Tager kun 5 min på cykel :)

Hmm om det bliver for langt for jer kommer nok an på flere ting? Er i på cykel eller i bil? Hvordan fungerer det med at hente og bringe og så jeres arbejdstider? :)

Vi har både bil og cykel. I bil tager det 10 min. På cykel 20 min.

Jeg er studerende indtil sommer, så jeg er ret fleksibel. Derefter håber jeg på at skulle på barsel :wub Men der har jeg så også tænkt på, at det bliver lidt ærgerligt, at jeg ikke ville kunne gå hen og hente ham med barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 1,5 km til dp - det tager max 5 min i bil. Bh ligger på den anden side af den vej dp bor på, så det er jo nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia' Dp ligger 3km væk (på cykel) og 4km i bil sådan cirka. Hun bliver altid kørt i bil. Til tider er det da lidt træls, men synes klart det opvejer at vi har den bedste Dp til hende. Når vi vælger bh vil beliggenhed heller ikke blive det afgørende.

Rart at høre :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idas dp ligger næsten 10 kilometer væk. Vi kunne godt have fået hende flyttet, da vi flyttede fra byen og til en tættere på. Men vi valgte at lade hende blive da vi ved hun/vi har god kemi med dp-mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idas dp ligger næsten 10 kilometer væk. Vi kunne godt have fået hende flyttet, da vi flyttede fra byen og til en tættere på. Men vi valgte at lade hende blive da vi ved hun/vi har god kemi med dp-mor

Det er netop også det, der betyder noget for os. Synes det ville være så synd at flytte ham :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde E i vs i Kbh i næsten et år, efter vi flyttede til Søborg.. Der var 7km og det var ærlig talt p***** irriterende at skulle så langt med hende bag på cyklen hver dag.. Jeg skulle en omvej på 2 km til og fra arbejde for at hente, så jeg brugte også ekstra tid på det hver morgen..

I vinters var det bare rigtig koldt for hende og ikke spor rart at cykle langt i sne osv med hende bagpå.. Og hvis jeg har haft fri har det været træls at afl/hente, fordi det har taget mindst 35 min hver vej pga trafik <_<

Min mand arbejder 10 km i den anden retning, så det har generelt bare været besværligt og træls. Også selvom at vi var MEGA glade for institutionen og personalet og E havde nogle gode venner dernede - vi var så kede da hun stoppede!

Sorry, det er vist ikke det du ville høre, men det var vores oplevelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 5,5 km til dp. Men det er lige på vejen til arbejde så det er intet problem. Vi kunne også finde en tættere på men igen er det en kemi-ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 600 meter til børnehaven, skole og SFO, det hele er samlet på samme matrikel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 13 km til dagpleje.

Vi skal køre lige igennem Odense C ;) men det tager cirka 20 min at køre..

Det er da øvbøv at det ikke er liiiiige ved siden af.. Men, hun elsker stedet!!! Og faktisk synes jeg det er hyggeligt at sidde og få en lille snak i bilen - så har man kun fokus på kørsel og samtale med hende :)

Vi vælger også en børnehave derude..

Alt i alt, ville jeg helst have hende tæt på - men jeg vil heller ikke flytte hende når hun er glad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde E i vs i Kbh i næsten et år, efter vi flyttede til Søborg.. Der var 7km og det var ærlig talt p***** irriterende at skulle så langt med hende bag på cyklen hver dag.. Jeg skulle en omvej på 2 km til og fra arbejde for at hente, så jeg brugte også ekstra tid på det hver morgen..

I vinters var det bare rigtig koldt for hende og ikke spor rart at cykle langt i sne osv med hende bagpå.. Og hvis jeg har haft fri har det været træls at afl/hente, fordi det har taget mindst 35 min hver vej pga trafik <_<

Min mand arbejder 10 km i den anden retning, så det har generelt bare været besværligt og træls. Også selvom at vi var MEGA glade for institutionen og personalet og E havde nogle gode venner dernede - vi var så kede da hun stoppede!

Sorry, det er vist ikke det du ville høre, men det var vores oplevelse..

Helt i orden :) Jeres situation lyder da heller ikke super fed <_<

Har I ikke bil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 13 km til dagpleje.

Vi skal køre lige igennem Odense C ;) men det tager cirka 20 min at køre..

Det er da øvbøv at det ikke er liiiiige ved siden af.. Men, hun elsker stedet!!! Og faktisk synes jeg det er hyggeligt at sidde og få en lille snak i bilen - så har man kun fokus på kørsel og samtale med hende :)

Vi vælger også en børnehave derude..

Alt i alt, ville jeg helst have hende tæt på - men jeg vil heller ikke flytte hende når hun er glad.

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 5,5 km til dp. Men det er lige på vejen til arbejde så det er intet problem. Vi kunne også finde en tættere på men igen er det en kemi-ting

For mig bliver det også på vejen til seminariet, hvor jeg er 2 gange om ugen. Det skal nok gå :) Bare min dreng er glad og tryg :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 km nu, men pr 24 november har vi 8-9 km det flytter vi dog ikke Mie for! Hun bliver flyttet når hun skal i bhv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt i orden :) Jeres situation lyder da heller ikke super fed <_<

Har I ikke bil?

Jo, men jeg kan ikke parkere på job :(

Ville faktisk også have skrevet, at hvis jeg havde haft mulighed for at tage bilen, de dårligste dage, ville det absolut have været ok ! Eller hvis det havde været mere på vejen for min mand, så han lettere kunne afl og hente.. For han næsten kunne kun nå det, hvis han flexede eller også stod hun klar ved lukketid <_<

Nu er hun i vs ca 1 km hjemmefra og det er bare så skønt, at min mand tager ca halvdelen af afl og hentning :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 800 m. til dagplejen og ca. det samme til børnehaven og jeg henter og bringer på gåben - det havde jeg nok gjort selvom der var 5 km.
(Da J oftest ikke kan hente).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har bil og det alligevel er på vejen til dit studie ser jeg ingen problemer med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 km nu, men pr 24 november har vi 8-9 km det flytter vi dog ikke Mie for! Hun bliver flyttet når hun skal i bhv.

Ja, det er nemlig også lidt ærgerligt, at han lige nåede at starte i bh i juni. Men sådan er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men jeg kan ikke parkere på job :(

Ville faktisk også have skrevet, at hvis jeg havde haft mulighed for at tage bilen, de dårligste dage, ville det absolut have været ok ! Eller hvis det havde været mere på vejen for min mand, så han lettere kunne afl og hente.. For han næsten kunne kun nå det, hvis han flexede eller også stod hun klar ved lukketid <_<

Nu er hun i vs ca 1 km hjemmefra og det er bare så skønt, at min mand tager ca halvdelen af afl og hentning :yay

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 800 m. til dagplejen og ca. det samme til børnehaven og jeg henter og bringer på gåben - det havde jeg nok gjort selvom der var 5 km.

(Da J oftest ikke kan hente).

Ville du hente og bringe på gåben? Tager det ikke næsten 1 time at gå 5 km? :unsure

Men dejligt at du ikke har længere, når du er nødt til at gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er nemlig også lidt ærgerligt, at han lige nåede at starte i bh i juni. Men sådan er det :)

Hvis det bliver for træls i længden kan i jo flytte senere, børn på 4-5 år tager sådan nogle skift meget lettere, de glider lige ind. Mens de er lidt mere sårbare i starten. Men hvis han har det godt og det kan fungere så er der jo ingen grund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har bil og det alligevel er på vejen til dit studie ser jeg ingen problemer med det :)

Nej, det skal også nok gå. Jeg ser bare nogle ulemper ved det, men vi er enige om, at vi gerne vil "ofre" os og gøre nogle krumspring, for at han ikke skal flytte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bliver for træls i længden kan i jo flytte senere, børn på 4-5 år tager sådan nogle skift meget lettere, de glider lige ind. Mens de er lidt mere sårbare i starten. Men hvis han har det godt og det kan fungere så er der jo ingen grund :)

Tja, det kan da være du har ret. Jeg er bare ret stor fortaler for stabilitet og få skift for børn. Jeg håber, at det ikke bliver for træls ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER