Solvej99

Hvor langt har I til institution?

46 indlæg i dette emne

Ville du hente og bringe på gåben? Tager det ikke næsten 1 time at gå 5 km? :unsure

Men dejligt at du ikke har længere, når du er nødt til at gå :)

Det gør det, men det er bestemt den time værd.

På turen ud til at hente, er det kun én selv (oftest, da baby sover sødt), med ens tanker og følelser og det gør MEGET for humøret :)

På vejen hjem er der så mange gode samtaler og 100% fordybelse i det store barn og det giver så meget på mor-barn kontoen.

Malivas (nu Logans) gæstedagplejer bor næsten 4 km. væk, men jeg går dertil, i regn, sne og slud :) Og Maliva kunne sagtens klarer turen hjem på gåben. Vi havde rigelige pauser med at kigge på træer, blade, græs, dyr, hoppe i vandpytter osv. 

Det tager tid, men det er tid som jeg ikke ville bytte for noget andet i verden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør det, men det er bestemt den time værd.

På turen ud til at hente, er det kun én selv (oftest, da baby sover sødt), med ens tanker og følelser og det gør MEGET for humøret :)

På vejen hjem er der så mange gode samtaler og 100% fordybelse i det store barn og det giver så meget på mor-barn kontoen.

Malivas (nu Logans) gæstedagplejer bor næsten 4 km. væk, men jeg går dertil, i regn, sne og slud :) Og Maliva kunne sagtens klarer turen hjem på gåben. Vi havde rigelige pauser med at kigge på træer, blade, græs, dyr, hoppe i vandpytter osv.

Det tager tid, men det er tid som jeg ikke ville bytte for noget andet i verden :wub

Vildt :blink

Jamen det er jeg da egentlig glad for at høre :) Var nemlig lidt ked af at miste turen med barnevognen derhen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 km. Det fungerer fint, for det er på vejen til stationen for os, når vi skal på job. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan det skal fungere, når lillesøster kommer :unsure

 

Jeg tænker, at det er værd at overveje, hvordan det bliver for Theo, når han skal i skole? Der er længe til og I kan jo nå at gøre noget senere, men vil det ikke være trist for ham ikke at skulle i skole med dem fra børnehaven? Og skulle starte i en skole, hvor de andre kender hinanden? Altså børn flytter jo også i skoletiden og får det fint, det var blot en tanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 km. Det fungerer fint, for det er på vejen til stationen for os, når vi skal på job. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan det skal fungere, når lillesøster kommer :unsure

Jeg tænker, at det er værd at overveje, hvordan det bliver for Theo, når han skal i skole? Der er længe til og I kan jo nå at gøre noget senere, men vil det ikke være trist for ham ikke at skulle i skole med dem fra børnehaven? Og skulle starte i en skole, hvor de andre kender hinanden? Altså børn flytter jo også i skoletiden og får det fint, det var blot en tanke.

Det har jeg også tænkt på. Det er så super ærgerligt, at vi ikke nåede at flytte inden han startede i bh.

Da jeg startede i skole kendte jeg ikke nogen. Dem jeg havde gået i bh med startede på andre skoler. Jeg husker det slet ikke som et problem.

Edit: På den skole hvor jeg arbejder kan jeg høre at eleverne kommer fra mange forskellige institutioner. Så jeg tror ikke det er sådan, at man kommer i klasse med alle dem man gik i bh med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desuden er vi stadig i tvivl om han skal gå på den lokale skole eller om han skal starte på den privatskole, som han er skrevet op til.

Og privatskolen ligger på Frederiksberg ligesom børnehaven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores DP bor lige for enden af vejen, så tjah det er vel ca 500m. Det er fantastisk og vi nyder det for vigga kan selv gå hjem derfra allerede nu (altså ned os i hånden ;) ) en gang om ugen er hun i legestue og der har vi vel 5 min på cykel til. Det er også helt okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige godt 5km.... det tager 7min i bil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 80 meter, og det er skønt. Til foråret flytter de i nybyggede lokaler på stor naturgrund lidt længere væk, så der skal vi lige planlægge lidt anderledes. Men jeg synes det er fedt med det nye sted, så det tager vi med. Det bliver nok noget med at jeg henter på cykel og C henter med bus, han kommer vist lige forbi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 km til zelines bh

15 km til Carolines vs

I hver sin ende af byen, faktisk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen bil, og trasker hver morgen 1-1½ km for at afleverer de 2 små i vuggestue. Jeg synes det nærmer sig smertegrænsen for hvor hvor langt væk den må ligge. I min tilstand tager det ca 20 min at gå - men jeg har også ondt i mit bækken og har 7 uger til termin. Jeg vil gætte på at den tur tager omkring 10 min at gå når jeg engang har født- forudsat der ikke er sne til op over begge knæ :P

- Vi er sef. nødt til at anskaffe cykler. At gå derop er kun en midlertidig løsning.

Anyways

5 km, synes jeg ikke lyder som et problem, forudsat at i har bil? :) Jeg kan godt forstå i gerne vil beholde den samme institution - det ønske havde jeg også selv haft.

 

Tillykke med det nye hus ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ifht. skolen - så vil der alligevel være børn fra "rundt omkring" hvis i vælger en privatskole (det har vi også gjort- men er dog heldige at skolen ligger i nabolaget). Så det ville jeg ikke have nogen skruppler ved, hvis jeg var jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca 1,5 km mener jeg det er. Det tager en 3-5 min i bil og en 15 - 20 min på gåben. Vi har lidt tættere på skolen, men vuggestue og skole ligger med gangsti imellem, så der er ikke den store forskel.

Vi havde på et tidspunkt Sebastian i gæstedagpleje i den anden ende af byen. Jeg tror der var 10-15 km. Jeg synes ikke det var sjovt og det tog meget tid at aflevere og hente da vi overhovedet ikke skulle den vej. Det var stik modsat både vores hus og arbejde. Han var der 1 mdrs tid og det var ikke sjovt.

Men vi havde så heller ikke valgt det, men havde ikke andet valg og det gør nok en stor forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før havde vi 6 km hen til Siljes vuggestue (vi var flyttet) og det var så trælst. Skulle køre hende på cykel i modsatte retning af hvor jeg skulle på arbejde.. 2 mdr før jeg gik på barsel fik vi flyttet hende til en anden vuggestue max 1 km væk, det var så rart. Det har gjort det hele 1000 gange lettere. Det gjorde vildt ondt på mig, men Silje klarede det så flot.

Hvis det var mig ville jeg flytte institution nu også så han gik med den han senere ville skulle i skole med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :balloons

Min kæreste vil overhovedet ikke høre tale om, at han skal flyttes. Han mener, at det kun ville være for vores skyld og ikke for Theos. Han synes det ville være en egoistisk beslutning. Og jeg elsker ham faktisk lidt mere for den udtalelse :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :balloons

Min kæreste vil overhovedet ikke høre tale om, at han skal flyttes. Han mener, at det kun ville være for vores skyld og ikke for Theos. Han synes det ville være en egoistisk beslutning. Og jeg elsker ham faktisk lidt mere for den udtalelse :biglove

I min verden er det heller ikke langt til institution ;)

tror generelt det er normen, hvis man ikke bor i en større by!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi lige om lidt flytter, har vi 7 km til vuggestuen.

A afleverer som oftest på cykel, da den ligger i nærheden af hans arbejdsplads. Det er derimod den stikmodsatte retning af mit job.

Der ligger børnehave lige før enden af vores vej, men Theodor skal fortsætte i børnehaven i instituationen hvor han går nu. Vi vil nemlig også have lillesøster/bror i vs, og så er det bare nemmest af de er samme sted. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi lige om lidt flytter, har vi 7 km til vuggestuen.

A afleverer som oftest på cykel, da den ligger i nærheden af hans arbejdsplads. Det er derimod den stikmodsatte retning af mit job.

Der ligger børnehave lige før enden af vores vej, men Theodor skal fortsætte i børnehaven i instituationen hvor han går nu. Vi vil nemlig også have lillesøster/bror i vs, og så er det bare nemmest af de er samme sted. :)

Og det er den tætteste vs så?

Dejligt at der er andre, der heller ikke ser det som en umulighed med den afstand til institution :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er den tætteste vs så?

Dejligt at der er andre, der heller ikke ser det som en umulighed med den afstand til institution :)

Jep, der er ingen tættere på. Der er ingen i Højslev men tre i Skive. De to af dem ligger i nærheden af A's arbejde, og det er selvfølgelig en af dem Theodor går i.

Men selv hvis der havde været en vs i Højslev, havde vi ikke flyttet Theodor. Først evt. ved børnehave start, men det bliver jo så ikke aktuelt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har 500 m og jeg er SÅÅÅ glad for at der ikke er længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har under en km, det havde vi også til Isaacs børnehave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har næsten 2,5 km. Jonas aflevere normalt i bil og jeg på cykel (når jeg altså ikke er på barsel ;)). Det synes jeg er fint nok.

Her under barsel kunne jeg godt tænke mig det havde været tættere på. Der kører en bus derned så den tager jeg når Ronja er med. Det er bare irriterende at være afhængig af. Lige nu er hun for lille til at gå så langt og også for lille til at køre på løbehjul eller cykel.

Så lige i øjeblikket skal det times med både bus og Liv både morgen og eftermiddag og det kan godt være lidt irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER