Guest

Mini-Snubles navngivning

41 indlæg i dette emne

Tak for inspiration :) Jeg har allerede en del børnebøger, så det tror jeg ikke, jeg sætter på. Måske en moneyphant. Åh, æske til tænder og dåbsrør er heller ikke mig. Det er Kaj Bøjesen nu heller ikke, selvom jeg ved, at mange godt kan lide den. Du har helt ret med maden - derfor ender det nok også med, at det højest bliver noget hjemmelavet supplement, tror jeg :)

Må jeg lige spørge. Det der bobbles. Jeg ved, at mange herinde har det, men æhhh.....er det pengene værd? Bruger I det meget (og til hvad)? Jeg kan ikke helt gennemskue det og dermed ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene om det....

Jeg ved egentlig heller ikke, om jeg under normale omstændigheder ville have været til Bojesen-aben, men den er lidt en tradition i min fars ex-kones familie, så jeg syntes, at der var noget brandhyggeligt ved at ønske den og vide, at så fik han den af hende :)

Well, bObles er... Svært at slå sig på og jeg får ikke ondt i øjnene... Altså - det er vildt overpriced, hvilket er grunden til, at elefanten var en dåbsgave, men - han står op ad den, vipper på den, kravler over den, sidder på den, og da han lærte at sidde, stod den bag ham - den er bestemt undværlig, men den er også ganske praktisk, og vores er i en dæmpet mørkegrøn farve (den side, der vender frem, når den bare står), og derfor støder den ikke mit øje i vores stue, som en del børnetimg ville gøre. Vi har faktisk også bObles teltet i mørkegrøn (købt for coop-point og til halv pris), det er en hyggelig hule for ham under vores åbne trappe, og den er god til at rumme noget legetøj, der så er tilgængeligt uden at være spredt i stuen.

Angående børnebøger så havde/har jeg også en del - men de fleste af dem, han fik til dåben, er større værker i pæn indbinding, som jeg tænker, at skal være hans helt egne - imens den almindelige beholdning af børnebøger er til deling med kommende søskende, og de bliver hos os, nær man flytter hjemmefra, så vi kan læse dem op for vores børnebørn :p

Måske Sif ønsker sig smykker? Eller "På sporet efter den tabte tid" ;) eller aktier, eller en wheely bug (dem er der blandede meninger om - vi er ok glade for vores "ko" :) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved egentlig heller ikke, om jeg under normale omstændigheder ville have været til Bojesen-aben, men den er lidt en tradition i min fars ex-kones familie, så jeg syntes, at der var noget brandhyggeligt ved at ønske den og vide, at så fik han den af hende :)

Well, bObles er... Svært at slå sig på og jeg får ikke ondt i øjnene... Altså - det er vildt overpriced, hvilket er grunden til, at elefanten var en dåbsgave, men - han står op ad den, vipper på den, kravler over den, sidder på den, og da han lærte at sidde, stod den bag ham - den er bestemt undværlig, men den er også ganske praktisk, og vores er i en dæmpet mørkegrøn farve (den side, der vender frem, når den bare står), og derfor støder den ikke mit øje i vores stue, som en del børnetimg ville gøre. Vi har faktisk også bObles teltet i mørkegrøn (købt for coop-point og til halv pris), det er en hyggelig hule for ham under vores åbne trappe, og den er god til at rumme noget legetøj, der så er tilgængeligt uden at være spredt i stuen.

Angående børnebøger så havde/har jeg også en del - men de fleste af dem, han fik til dåben, er større værker i pæn indbinding, som jeg tænker, at skal være hans helt egne - imens den almindelige beholdning af børnebøger er til deling med kommende søskende, og de bliver hos os, nær man flytter hjemmefra, så vi kan læse dem op for vores børnebørn :P

Måske Sif ønsker sig smykker? Eller "På sporet efter den tabte tid" ;) eller aktier, eller en wheely bug (dem er der blandede meninger om - vi er ok glade for vores "ko" :) ).

 

Hmm, måske er smykker en mulighed. Æhm, "På sporet efter den tabte tid"? Helt klart ikke aktier - jeg kommer fra en proletarfamilie, så det ville være som en dårlig joke ;) Wheely bug har jeg faktisk overvejet - det kunne jeg godt finde på at sætte på listen, og så lyder det også til at bobles-elefanten er et hit, så den sætter jeg på også :) Tak for alle dine forslag :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, måske er smykker en mulighed. Æhm, "På sporet efter den tabte tid"? Helt klart ikke aktier - jeg kommer fra en proletarfamilie, så det ville være som en dårlig joke ;) Wheely bug har jeg faktisk overvejet - det kunne jeg godt finde på at sætte på listen, og så lyder det også til at bobles-elefanten er et hit, så den sætter jeg på også :) Tak for alle dine forslag :kiss

"På sporet efter den tabte tid" er et mammutværk (som udgangspunkt på fransk) af Marcel Proust - den var ment som en joke, men på den anden side så er der jo ikke noget i vejen for at have positive forventninger til guldklumpen ;)

Du er gymnasielærer ikke? Hvad er dit fag egentlig? Totalt sidespring - jeg kom bare lige til at tænke på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"På sporet efter den tabte tid" er et mammutværk (som udgangspunkt på fransk) af Marcel Proust - den var ment som en joke, men på den anden side så er der jo ikke noget i vejen for at have positive forventninger til guldklumpen ;)

Du er gymnasielærer ikke? Hvad er dit fag egentlig? Totalt sidespring - jeg kom bare lige til at tænke på det :)

 

Ha ha ok. Jeg er ikke lige en ørn til franske værker. Jo, jeg underviser i engelsk og historie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde slet ikke set din tråd! Det bliver spændende at følge med her efter Sifs fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde slet ikke set din tråd! Det bliver spændende at følge med her efter Sifs fødsel :)

 

Ja, så må vi se, om jeg får overskud til at opdatere ;)

 

Men jeg har da i øvrigt den anden dag bestilt papirsugerør med henholdsvis lilla striber og limegrønne striber. Det var super billige på ebay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, vores navngivning bliver nu til reception, for ellers bliver vi alt for mange til frokost.

I går var vi til fotograf, og jeg modtager redigerede billeder om en uges tid - så skal et af dem bruges til invitationen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik billeder fra fotografen i tirsdags og jeg er nu i fuld gang med invitationerne - jeg lægger nok et billede op om nogle dage, hvis jeg får tid/overskud. 

 

Hårpynt til navngivning  :glad

 

Jeg har lige været en tur på etsy og bestilt følgende hårpynt til mig selv og en version med én blomst i samme farve/stil på tynd sort elastik til S, og så skal vi have det på, når vi holder navngivning i starten af februar.

 

post-6112-0-23957100-1418499008_thumb.pn

 

Hvis ellers hun vil. Men altså, det koster mig knapt 200 kr. inkl. forsendelse fra USA, så den chance vil jeg gerne tage  :) Hun skal helt klart have en lilla kjole på, men jeg har ikke helt besluttet, om vi skal bruge en, jeg har hængende i hendes skab eller om vi skal kigge efter en, der er lidt mere "fin". Hvis den helt rigtige kommer på tilbud, så køber jeg den nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, så fint :)

Jeg duer slet ikke til hårpynt, men jegs er altid beundrende efter andre, der har det på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, så fint :)

Jeg duer slet ikke til hårpynt, men jegs er altid beundrende efter andre, der har det på :)

 

Tak :) Det er også sjældent, at jeg bruger sådan noget, men jeg synes, det er en fin anledning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er invitationerne ude og folk er begyndt at melde tilbage. Desværre/heldigvis er der flere, der har meldt afbud, men der skal nok komme en del. Har også lige koordineret kagebagning med en ugle - en af mine veninder, der er glad for at bage, vil gerne lave den :glad Hvor er det vildt, at det er om en måned :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er invitationerne ude og folk er begyndt at melde tilbage. Desværre/heldigvis er der flere, der har meldt afbud, men der skal nok komme en del. Har også lige koordineret kagebagning med en ugle - en af mine veninder, der er glad for at bage, vil gerne lave den :glad Hvor er det vildt, at det er om en måned :wub

Øj, det er jo lige om lidt!! :D Jeg kan ikke huske - hvad fandt du ud af med mad?

 

Det blev først d. 22 marts hos os, for jeg er slet ikke kommet igang med noget som helst endnu, så fik lidt stress. Jeg er i tvivl om hvorvidt mine svigerforældre ville betale eller ej, og jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at spørge  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, det er jo lige om lidt!! :D Jeg kan ikke huske - hvad fandt du ud af med mad?

Det blev først d. 22 marts hos os, for jeg er slet ikke kommet igang med noget som helst endnu, så fik lidt stress. Jeg er i tvivl om hvorvidt mine svigerforældre ville betale eller ej, og jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at spørge :blush

Det bliver reception m snacks og efter snacks kommer der kaffe/kage :) mine forældre har tilbudt at lave frikadeller og mini-pølsehorn. Derudover lave vi nogle nemme gedeost-hapsere (en skive på en skive baguette som får lidt honning og salt på og en tur i ovnen) og 2 slags pizza (bruger færdig dej for nemheds skyld), der bliver skåret i små firkanter og så kommer der grøntsagsstave og chips og dip.

Overvejer om der også skal være noget tærte, men ved ikke, om det bliver for meget for os.

Senere kommer der en navnekage og så nogle cupcakes, som jeg bager på forhånd og fryser ned, så de bare skal have frosting på, og så noget kaffe/te/baileys og chokolade :)

Det lyder fint med marts (min mors fødselsdag). Hvis ikke det allerede var planlagt, så var vores klart også blevet senere...men pyt :)

Har dine svigere tilbudt at betale og så ikke fulgt op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fint med maden. Dejlig nemt, lækkert og lige til :)

Ja, altså.. Jeg tror de har tilbudt det? De har flere gange brokket sig over at vi har købt alting selv. Da vi købte barnevogn, sagde de at det var "sådan noget man plejer at få af familien". I min verden plejer man ikke at få noget som helst, så jeg har ikke gået og ventet på at få foræret ting. Så har jeg jo ikke kunne købe noget, hvis ikke de siger at de vil give os noget bestemt. Så sagde de at de måtte give noget andet, som f.eks. dåben. Og så er der ikke blevet sagt mere om dét..

Og vi har booket lokale gennem min svigerfar, så han ved hvornår det er og at vi skal til at planlægge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fint med maden. Dejlig nemt, lækkert og lige til :)

Ja, altså.. Jeg tror de har tilbudt det? De har flere gange brokket sig over at vi har købt alting selv. Da vi købte barnevogn, sagde de at det var "sådan noget man plejer at få af familien". I min verden plejer man ikke at få noget som helst, så jeg har ikke gået og ventet på at få foræret ting. Så har jeg jo ikke kunne købe noget, hvis ikke de siger at de vil give os noget bestemt. Så sagde de at de måtte give noget andet, som f.eks. dåben. Og så er der ikke blevet sagt mere om dét..

Og vi har booket lokale gennem min svigerfar, så han ved hvornår det er og at vi skal til at planlægge.

 

ah ok. Jamen det bliver da spændende så, men det lyder da til, at de betaler så. De synes måske bare, at der er længe til eller venter på, at I tager initiativ til at tale mere om det praktiske?

 

Ja, nemt og ligetil er prioriteten med maden :) Og så har jeg hyret et par gamle elever til at komme en time før og være der til en halv time efter, så vi kan sætte dem i gang og lave lidt mindre selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh, nu er det snart tid for navngivning :)

 

vi holder det som reception kl 13-17:30, og der er ca 50 voksne og ca 10 børn, der deltager :)

 

drikkevarer: vi bruger 2 magnumflasker Asti som velkomstdrink - dejligt nemt :) herefter er der en bag in box rødvin, øl, cider og sodavand. Til kagen er der kaffe/te og baileys -  måske man skulle købe et par liter kakaomælk til børn og barnlige sjæle? Så er der vist også noget for de fleste :)

 

vi starter med at have snacks/mad fremme:

- grøntsagsstave (min mands ene søster står for dem)

- minifrikadeller (lavet af min far)

- minipølsehorn (lavet af min mor)

- pestosnegle (lavede jeg for et par dage siden og frøs ned)

- pizzahaps (regner jeg med at lave og fryse de kommende dage)

- minisandwich m chorizopølse (laver min mand)

- gedeosthaps (en skive baguette i ovnen m gedeost på og lidt honning - det står min mand for)

 

omkring kl.15:30 skal vi have navngivningskage, som en af mine veninder, der elsker at bage, laver. Som supplement har jeg bagt nogle blåbærmuffins, der får frosting på på selve dagen og mandens søster laver muffins eller cupcakes m choko.

 

vi gider ikke den store opvask, så borset fra velkomstdrink og kaffe/te kører vi med engangsservice, og jeg har hyret et par gamle elever til at komme og være praktiske grise, så jeg satser på, at det ikke bliver for stressende :) udover alm borde, er der også et sofamiljø og poolbord, og vi lader et klasseværelse være "legeværelse", hvor vi lægger malebøger, tucher og balloner. Jeg tror det bliver hyggeligt og afslappet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER