Tina80

Lavt blodtryk...

9 indlæg i dette emne

114/49 siger mit blodtryk. Grunden til vi lige målte det, er fordi jeg føler mig ør i hovedet. Men er det for lavt og kan jeg gøre noget ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik målt mit, da jeg fik lavet vandrejournal. Det var 105/85. Jeg blev for talt, at det var på den lave side, men ikke alarmerende. 114/49 lyder meget lavt, uden at jeg har forstand på det, så jeg ville lige ringe til lægen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavt blodtryk, og min jordemoder sagde der ikke er noget at gøre ved det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes umiddelbart at det virker usandsynligt at det diastoliske blodtryk er 49 når det systoliske er 114.. det passer ikke rigtig sammen.. har du målt det igen?
Nogle gange, kan apparaterne godt måle fejl. Prøv at mål 3 gange lige i træk og se, om det er det samme.

umiddelbart vil jeg ikke sige, at der er noget farligt ved det. Når man snakker lavt blodtryk er det som regel det systoliske (altså det første tal) man kigger på, og det ligger super flot hos dig.

 

post-2-0-27157600-1414742551_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 95 over 70 - og det var før jeg kom i 2. Semester hvor blodtrykketnormalt falder - men lægen var altså ikke bekymret- sagde blot jeg skulle hvile og drikke og spise rigeligt og rejse mig forsigtigt fra liggende /siddende stilling.

Når det er sagt er mit blodtryk virkeligt lavt kunne jeg forstå så tænker også om 49 overhovedet er muligt eller om målingen er fejlbehæftet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 95 over 70 - og det var før jeg kom i 2. Semester hvor blodtrykketnormalt falder - men lægen var altså ikke bekymret- sagde blot jeg skulle hvile og drikke og spise rigeligt og rejse mig forsigtigt fra liggende /siddende stilling.

Når det er sagt er mit blodtryk virkeligt lavt kunne jeg forstå så tænker også om 49 overhovedet er muligt eller om målingen er fejlbehæftet?

Et diastolisk blodtryk på 49 er skam muligt, men jeg har aldrig set det uden at det systoliske er tilsvarende lavt (altså nok nede omkring 60-85 stykker) og så er vi ved at være dernede, hvor det bliver rigtig kritisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi målte 3 gange og de andre gange sagde tallet 53 og så 47 og så 49

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi målte 3 gange og de andre gange sagde tallet 53 og så 47 og så 49

Hmm, pudsigt. Umiddelbart er det stadig ikke noget, jeg ville bekymre mig om, men kunne da godt være at jeg lige ville sige det til læge/jordemoder ved lejlighed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lavt blodtryk ved mit andet barn i de sidste 10 uger, jeg blev sygemeldt da jeg besvimede flere gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER