Guest

Baby has arrived! :)

87 indlæg i dette emne

Nu begynder det at nærme sig, at de første novemberbabyer ser dagens lys, så inspireret af oktoberterminen tænkte jeg, at det kunne være fint med en liste, der ajourfører hvem der har født. Jeg skal nok opdatere her i første indlæg. SÅ! Når I har født og har overskud til at dele med BK, så lav lige et indlæg, hvor I udfylder følgende (og gerne også indsætter et billede) :-)

 

Hvornår fødte du: 

Tid og sted: 
Køn og navn:
Vægt og længde: 
Andet: 

 

Oktober:

 

Mrs. Mom.

Tid og sted: den 8. oktober kl. 10.37 på OUH 

Køn og navn: pige med navnet Sigrid 
Vægt og længde: 3025 gr og 49 cm
Andet: Det gik meget stærkt, vandet gik ca kl 5.20, vi pakkede tasker og ankom til OUH ved 7 tiden, kl 7.45 var jeg 3 cm åben og kl 8.45 var jeg fuldt udvidet. Og kl. 10.37 lå hun på min mave, fantastisk følelse.

 

Frk. Lind:

Tid og sted: Herlev Hospital d. 12 okt. kl 22.59

Køn og navn: Dreng der skal hedde Anton 
Vægt og længde: 3298 gr og 50 cm
Andet: Mit vand gik d. 11 okt kl 21.30, mine veer startede kl 23.15. Havde kun åbnet mig 3 cm d. 12 okt kl 17.30 og fik derfor ve-drop. Pressefasen begyndte omkring 21.30 og varede 1,5 time. Det var SÅ hårdt. Hans hoved lå lidt skævt og skulle derfor gispe istedet for at presse i en del tid for at give ham plads til at vende hovedet. Men ud kom han og han er det dejligste nogensinde 

Anton blev født præcis 4 uger før termin. Vi var indlagt på Herlev en uge da han ikke havde så mange kræfter til at spise og derfor tabte sig en del, samtidig med hans gulsot værdi var høj, dog ik høj nok til lyskassen. Men nu er hans gulsot værdi faldet og han har fået en masse appetit, så det dejligt

 

MarieB8:

Hvornår fødte du: 29. oktober (36+6)

Tid og sted: Kl. 18.06 på Herlev
Køn og navn: Vores meget lille dreng skal hedde Valdemar. 
Vægt og længde: 48 cm og 2670 g
Andet: mine veer startede om formiddagen, men fattede ikke at det var veer før mit vand gik kl ca 13. Der var min kæreste på vej hjem fra Hillerød, så jeg pakkede taske. 
Ved ankomst til Herlev havde jeg åbnet mig 2 cm. Efter ca 4 timer på Herlev og 23 minutters pressefase fødte jeg lille Valdemar. 
Han er lille, men stærk. Han spiser godt, og vi ammer allerede. Så ingen ambulant fødsel til mig.

 

November:

 

Metten86:

Hvornår fødte du: D. 3/11-2014 (39+0)

Tid og sted: Kl. 08.36 på Horsens sygehus
Køn og navn: Pige og Karla.
Vægt og længde: 2755g og 50cm
Andet: Født ved planlagt kejsersnit. Ankom til sygehuset 07.15. Kom på operationsgangen kl. 8 og var tilbage på Barselsgangen ca. 9.30.

 

Maj2014:

Hvornår fødte du: D. 15/11-2014 

Tid og sted: Kl. 
Køn og navn: 
Vægt og længde: Hun vejede 4808 g og hun var 56 lang, så man må sige hun er en ordenlig basse

Andet: Jeg fik kun 4 sting og det var kun en rift meget overfladisk, så dejligt. Fødslen var hård, men synes ikke det var så slemt igen. Det var mere fordi jeg var træt i forvejen pga. Det lange igangsættelsesforløb. Jordmoderen var fantastisk !

 

Snublefod:

Hvornår fødte du: D. 16/11-2014 

Tid og sted: Hvidovre Hospital kl. 13:57
Køn og navn: Sif

Vægt og længde: 52 cm og 4330 gram

Andet: Hård fødsel efterfulgt af 3 timers syning af bristninger, men Sif havde det godt hele vejen igennem 

 

NadiaDP:

Hvornår fødte du: Tirsdag d. 18 november 2014

Tid og sted: Kl. 15.25 på Hvidovre Hospital
Køn og navn: Vores lille pige hedder Nova
Vægt og længde: 4024g. og 52 cm.
Andet: Efter halvanden dags igangsættelse gik vandet kl ca. 14 og efter 25 timers fødsel, kom Nova til verden efter en virkelig hård omgang der inkluderede 4 epiduraler og en masse panik fordi jeg ikke kunne holde til smerten. Alligevel fik jeg presset Nova ud efter halvanden times presseveer, selvom hun stod virkelig højt i bækkenet og havde drejet sig skævt ned. Det var satme noget af en forløsning.

 

Måske83:

Hvornår fødte du: D. 20/11

Tid og sted: kl.21.25
Køn og navn: Magnus

Vægt og længde: 53 cm og 3670 gram

Andet: 5 timer fra første ve og ankom på sygehuset kl 21.25 og han er født i én presseve kl 21.31. 

Det hele var lidt vildt og gik meget hurtigt - fødte næsten midt ude på gangen, men vi nåede det.
Vi har det alle godt og storesøstrene er meget stolte af deres fine lillebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tid og sted: den 8. oktober kl. 10.37 på OUH

Køn og navn: pige med navnet Sigrid

Vægt og længde: 3025 gr og 49 cm

Andet: Det gik meget stærkt, vandet gik ca kl 5.20, vi pakkede tasker og ankom til OUH ved 7 tiden, kl 7.45 var jeg 3 cm åben og kl 8.45 var jeg fuldt udvidet. Og kl. 10.37 lå hun på min mave, fantastisk følelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid og sted: den 8. oktober kl. 10.37 på OUH

Køn og navn: pige med navnet Sigrid

Vægt og længde: 3025 gr og 49 cm

Andet: Det gik meget stærkt, vandet gik ca kl 5.20, vi pakkede tasker og ankom til OUH ved 7 tiden, kl 7.45 var jeg 3 cm åben og kl 8.45 var jeg fuldt udvidet. Og kl. 10.37 lå hun på min mave, fantastisk følelse :)

Eeeej, kæmpe tillykke med lille Sigrid. Hvor fantastisk at det er gået så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid og sted: den 8. oktober kl. 10.37 på OUH

Køn og navn: pige med navnet Sigrid

Vægt og længde: 3025 gr og 49 cm

Andet: Det gik meget stærkt, vandet gik ca kl 5.20, vi pakkede tasker og ankom til OUH ved 7 tiden, kl 7.45 var jeg 3 cm åben og kl 8.45 var jeg fuldt udvidet. Og kl. 10.37 lå hun på min mave, fantastisk følelse :)

Wow en hurtig fødsel. Stort stort tillykke. Hvornår var din termin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lille Sigrid :)

Hvor er det vildt at de første har født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid og sted: den 8. oktober kl. 10.37 på OUH

Køn og navn: pige med navnet Sigrid

Vægt og længde: 3025 gr og 49 cm

Andet: Det gik meget stærkt, vandet gik ca kl 5.20, vi pakkede tasker og ankom til OUH ved 7 tiden, kl 7.45 var jeg 3 cm åben og kl 8.45 var jeg fuldt udvidet. Og kl. 10.37 lå hun på min mave, fantastisk følelse :)

 

:yay Skal vi ikke have et billede af Sigrid? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow en hurtig fødsel. Stort stort tillykke. Hvornår var din termin?

Ja det gik stærkt. Jeg havde termin den 4. november så hun kom lige små 4 uger for tidligt. Men det er hun ikke mærket af. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Skal vi ikke have et billede af Sigrid? :)

Hvis det virker her fra mobilen

post-4868-0-52064400-1414509569_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det virker her fra mobilen

Hvor ser hun skøn ud.. Tillykke med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:7himmel årrrrrhhhh, hvor er hun kær  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid og sted: Herlev Hospital d. 12 okt. kl 22.59
Køn og navn: Dreng der skal hedde Anton :)
Vægt og længde: 3298 gr og 50 cm
Andet: Mit vand gik d. 11 okt kl 21.30, mine veer startede kl 23.15. Havde kun åbnet mig 3 cm d. 12 okt kl 17.30 og fik derfor ve-drop. Pressefasen begyndte omkring 21.30 og varede 1,5 time. Det var SÅ hårdt. Hans hoved lå lidt skævt og skulle derfor gispe istedet for at presse i en del tid for at give ham plads til at vende hovedet. Men ud kom han og han er det dejligste nogensinde :baby1

Anton blev født præcis 4 uger før termin. Vi var indlagt på Herlev en uge da han ikke havde så mange kræfter til at spise og derfor tabte sig en del, samtidig med hans gulsot værdi var høj, dog ik høj nok til lyskassen. Men nu er hans gulsot værdi faldet og han har fået en masse appetit, så det dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid og sted: Herlev Hospital d. 12 okt. kl 22.59

Køn og navn: Dreng der skal hedde Anton :)

Vægt og længde: 3298 gr og 50 cm

Andet: Mit vand gik d. 11 okt kl 21.30, mine veer startede kl 23.15. Havde kun åbnet mig 3 cm d. 12 okt kl 17.30 og fik derfor ve-drop. Pressefasen begyndte omkring 21.30 og varede 1,5 time. Det var SÅ hårdt. Hans hoved lå lidt skævt og skulle derfor gispe istedet for at presse i en del tid for at give ham plads til at vende hovedet. Men ud kom han og han er det dejligste nogensinde :baby1

Anton blev født præcis 4 uger før termin. Vi var indlagt på Herlev en uge da han ikke havde så mange kræfter til at spise og derfor tabte sig en del, samtidig med hans gulsot værdi var høj, dog ik høj nok til lyskassen. Men nu er hans gulsot værdi faldet og han har fået en masse appetit, så det dejligt :)

 

 

Tillykke med ham :glad Skal vi ikke se at billede af ham også? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lagt et ud i en anden tråd. Men her er et nyere billede :)

post-7965-0-24023200-1414525290_thumb.jp

post-7965-0-11274700-1414525400_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:7himmel  Årrrrhhhhh, hvor er han lille og sød med et fint lille smil :kuller  Det lyder i øvrigt til, at du var mega sej til at takle fødslen! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:7himmel  Årrrrhhhhh, hvor er han lille og sød med et fint lille smil :kuller  Det lyder i øvrigt til, at du var mega sej til at takle fødslen! :respekt

Tak :) synes fødslen var noget af det hårdeste jeg har prøvet i mit liv. Men min kæreste synes også jeg var sej. Så det må jeg ha været. Man er nærmest i en slags zombie tilstand når msn får ve-drop. Veerne er helt vildt kraftige. Men fik en epidural som tog 80% af smerterne. Men da pressefasen så kom, så kom smerten tilbage.

Men det jo det hele værd når man får sin lille baby i armene. En mega vild oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lagt et ud i en anden tråd. Men her er et nyere billede :)

Amen altså, ikke til at stå for.. Han er da for sød.. Tillykke med ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det virker her fra mobilen

 

 

Har lagt et ud i en anden tråd. Men her er et nyere billede :)

Hold nu op - nogle lækre babyer!  :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår fødte du: 29. oktober (36+6)

Tid og sted: Kl. 18.06 på Herlev

Køn og navn: Vores meget lille dreng skal hedde Valdemar.

Vægt og længde: 48 cm og 2670 g

Andet: mine veer startede om formiddagen, men fattede ikke at det var veer før mit vand gik kl ca 13. Der var min kæreste på vej hjem fra Hillerød, så jeg pakkede taske.

Ved ankomst til Herlev havde jeg åbnet mig 2 cm. Efter ca 4 timer på Herlev og 23 minutters pressefase fødte jeg lille Valdemar.

Han er lille, men stærk. Han spiser godt, og vi ammer allerede. Så ingen ambulant fødsel til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår fødte du: 29. oktober (36+6)

Tid og sted: Kl. 18.06 på Herlev

Køn og navn: Vores meget lille dreng skal hedde Valdemar.

Vægt og længde: 48 cm og 2670 g

Andet: mine veer startede om formiddagen, men fattede ikke at det var veer før mit vand gik kl ca 13. Der var min kæreste på vej hjem fra Hillerød, så jeg pakkede taske.

Ved ankomst til Herlev havde jeg åbnet mig 2 cm. Efter ca 4 timer på Herlev og 23 minutters pressefase fødte jeg lille Valdemar.

Han er lille, men stærk. Han spiser godt, og vi ammer allerede. Så ingen ambulant fødsel til mig.

Stort tillykke med jeres lille Valdemar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons tillykke, MarieB8 :) Sikke en lynfødsel  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår fødte du: 29. oktober (36+6)

Tid og sted: Kl. 18.06 på Herlev

Køn og navn: Vores meget lille dreng skal hedde Valdemar.

Vægt og længde: 48 cm og 2670 g

Andet: mine veer startede om formiddagen, men fattede ikke at det var veer før mit vand gik kl ca 13. Der var min kæreste på vej hjem fra Hillerød, så jeg pakkede taske.

Ved ankomst til Herlev havde jeg åbnet mig 2 cm. Efter ca 4 timer på Herlev og 23 minutters pressefase fødte jeg lille Valdemar.

Han er lille, men stærk. Han spiser godt, og vi ammer allerede. Så ingen ambulant fødsel til mig.

Stort tillykke med Valdemar!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille Valdemar

Stort tillykke med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke, MarieB8! Hvor dejligt at fødslen gik så fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lagt et ud i en anden tråd. Men her er et nyere billede :)

Tillykke hvor ser han lækker ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår fødte du: 29. oktober (36+6)

Tid og sted: Kl. 18.06 på Herlev

Køn og navn: Vores meget lille dreng skal hedde Valdemar.

Vægt og længde: 48 cm og 2670 g

Andet: mine veer startede om formiddagen, men fattede ikke at det var veer før mit vand gik kl ca 13. Der var min kæreste på vej hjem fra Hillerød, så jeg pakkede taske.

Ved ankomst til Herlev havde jeg åbnet mig 2 cm. Efter ca 4 timer på Herlev og 23 minutters pressefase fødte jeg lille Valdemar.

Han er lille, men stærk. Han spiser godt, og vi ammer allerede. Så ingen ambulant fødsel til mig.

Tillykke. Dejligt at det gik godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER