Little Miss

Influenza vaccination

5 indlæg i dette emne

Jeg overvejer om jeg skal have mig en influenza vaccination i år.

 

Har været så sølle helbredsmæssigt den sidste måned og er stadig helt nede og vende. Normalt bliver jeg aldrig syg og slet ikke i længere perioder men puha det er hård start på vinteren. 

 

Så som sagt tænker jeg at det måske var en ide at bliver vaccineret så man forhåbentlig ikke bliver ramt så hårdt - hvis man bliver ramt. Men tænker samtidig at når mit immunforsvar nu åbenbart ikke helt er på toppen er det så en god ide at blive vaccineret?

 

Vi tager afsted til Thailand d. 21/11 så det skal være her nu jeg skal vaccineres da det efter vi kommer hjem start december jo næsten er ligegyldigt.

 

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg overvejer om jeg skal have mig en influenza vaccination i år.

Har været så sølle helbredsmæssigt den sidste måned og er stadig helt nede og vende. Normalt bliver jeg aldrig syg og slet ikke i længere perioder men puha det er hård start på vinteren.

Så som sagt tænker jeg at det måske var en ide at bliver vaccineret så man forhåbentlig ikke bliver ramt så hårdt - hvis man bliver ramt. Men tænker samtidig at når mit immunforsvar nu åbenbart ikke helt er på toppen er det så en god ide at blive vaccineret?

Vi tager afsted til Thailand d. 21/11 så det skal være her nu jeg skal vaccineres da det efter vi kommer hjem start december jo næsten er ligegyldigt.

Hvad ville i gøre?

Jeg får den hvert år når den kommer og i de fire år jeg har gjort det har jeg ikke ligget syg hver måned hen over vinteren. Før i tiden lå jeg en gang om måneden med først det ene, så det andet.

Så for mig gør den simpelthen det at den holder mit immunforsvar 'oppe' - min krop bruger ikke alle kræfter på at bekæmpe influenza og derfor har den energi til at bekæmpe noget af alt det andet skidt. Det var nemlig aldrig influenza jeg fik, men mit immunforsvar arbejdede på højtryk og derfor ragede jeg alt muligt andet til mig.

Så få den, hvis du synes dit immunforsvar trænger til lidt hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskning viser, at sunde og raske voksne ikke har gavn af vaccinen.. det er kun folk i risikogrupperne..

Så hvis du ikke er en af dem, ville jeg ikke bruge penge på det, da jeg ville se det som penge direkte ud af vinduet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover hvad de andre siger, så må du vidst slet ikke få den hvis du er syg. Altså allerede er forkølet eller lignende. 

Jeg blev ihvertfald spurgt om jeg var helt på toppen før end jeg fik den :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må se om jeg når at komme helt ovenpå - sygdomsmæssigt. Har allergi men tager kun medicin om sommeren så er reelt set ikke under risikogrupperne. Hmmm ikke nemt. Tror umiddelbart jeg springer over  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER