Xzenia

Spontan abort - og 1. ægløsning

17 indlæg i dette emne

Hejsa

Spørgsmål 1

Har læst lidt om at man godt kan blive gravid igen inden at man får sin første rigtige mens efter en abort. Dvs. at man sådan set "bare" skal holde øje med sin ægløsning så snart abortblødningen er stoppet. Ægløsningen kommer selfølgelig ikke lige efter at abortblødningen er stoppet - men jeg har læst at den kan komme på et eller andet tidspunkt i dagene derefter :-)Ved noget af jer noget om dette? Ofte skrives der dog (på nettet) at man først bliver gravid efter den første rigtige mens. Synes derfor at informationerne er lidt tvetydige. Er der nogen herinde, der har erfaring med at fange første ægløsning efter en abort (dvs. inden første mens)Hvis det nu overhovedet kan lade sig gøre :-)

Jeg har aborteret to gange i hhv. december 2010 og nu i her primo februar 2011.

Jeg er derfor blevet hurtigt gravid igen efter første abort. Men dog ikke før efter første mens :-)

Håer at noget kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på det her med ægløsning efter en abort :-)

KH Xzenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke umiddelbart haft ægløsning siden min abort i januar. Venter på mens - men ved jo så heller ikke hvornår den kommer ;) <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

ja men så er vi lidt forskudt af hinanden isamme båd :-) Se ender det måske med at vi kommer til at følge hinanden herinde - når vi bliver gravide igen og alt bliver godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spontan aborteret mange gange. Det er lettere at blive gravid når man lige har været det. Derfor udnytter jeg altid den første Æl. Jeg regner selve den spontane abort, hvor jeg bløder, for en mens. Min cyklus er normal derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej morpige

Vil det så sige at du rent faktisk kan fange en ægløsning sådan 2-3 uger efter at din spontane abort startede (første blødningsdag) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej morpige

Vil det så sige at du rent faktisk kan fange en ægløsning sådan 2-3 uger efter at din spontane abort startede (første blødningsdag) :-)

ja det kan jeg. Hver eneste gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det vil jeg så også prøve på - ingen grund til at springe en hel ægløsning over :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

Har du så en ide om hvor mange dage efter første blødningsdag jeg skal vente. Jeg er nu godt klar over at ægløsningstidspunktet er forskelligt fra kvinde til kvinde. Men lige efter min første abort opførte mine ægløsningstests sig underligt. Jeg tog ægløsningstest på 9. og 10.-dagen efter første blødningsdag. De var begge negative. På elvte, tolvte, trettende og fjortende-dagen viste testene så at jeg havde ægløsning. Blev dog ikke gravid. Og noget har også været forkert, for man har ike ægløsning over så mange dage. På 15. dagen havde jeg så - ifølge ægløsnings-testene ingen ægløsning, men så dagen efter - på 16.-dagen - ja så var ægløsningstesten positiv igen. Jeg blev dogikke gravid der.

jeg fik nogle dage senere min mens -altså den første blødning efter selve abortblødningen - og så lykkedes det mig at fange ægløsningen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

Har du så en ide om hvor mange dage efter første blødningsdag jeg skal vente. Jeg er nu godt klar over at ægløsningstidspunktet er forskelligt fra kvinde til kvinde. Men lige efter min første abort opførte mine ægløsningstests sig underligt. Jeg tog ægløsningstest på 9. og 10.-dagen efter første blødningsdag. De var begge negative. På elvte, tolvte, trettende og fjortende-dagen viste testene så at jeg havde ægløsning. Blev dog ikke gravid. Og noget har også været forkert, for man har ike ægløsning over så mange dage. På 15. dagen havde jeg så - ifølge ægløsnings-testene ingen ægløsning, men så dagen efter - på 16.-dagen - ja så var ægløsningstesten positiv igen. Jeg blev dogikke gravid der.

jeg fik nogle dage senere min mens -altså den første blødning efter selve abortblødningen - og så lykkedes det mig at fange ægløsningen :-)

gennemsnitlig 14 dage :) Men jeg tester fra 11. dagen til 25. dagen.

Du kan godt have ægløsning flere gange på en cyklus. Den kan også snyde lidt hvis du lige har været gravid. Men ikke hvis du ikke har mere hcg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Xzenia,

Jeg mistede i sidste cyklus, og kunne heller ikke vente til efter næste menstruation!

Jeg surfede rundt på nettet og læste en del :help og det jeg kom frem til var, at HCG-niveauet falder hurtigt efter aborten. Når det er nede under et vist niveau, så starter cyklus igen (som efter menstruation).

Dvs. man skal regne med, at det tager lidt længere tid mellem aborten til man får ægløsning, end det normalt ville tage mellem menstruation og ægløsning. Fordi HCG-hormonerne lige skal ud af kroppen (her er der nok forskel på, om man har været udsat for en biokemisk graviditet, eller har været gravid i længere tid og dermed har et højere niveau af HCG-hormon i kroppen...).

Jeg gjorde bare det, at jeg testede for ægløsning i laaang tid :blink - og fandt så ud af, at det passede med, at min cyklus var startet 3 dage efter aborten (her testede jeg for øvrigt positivt med en graviditetstest, så der har alligevel været en smule HCG i kroppen).

Du skriver, at du har haft testet positivt for ægløsning over mange dage - jeg tænker på, om du måske har forvekslet en svag teststreg med en positiv test? I modsætning til graviditetstestene er en ægløsningstest ikke positiv, hvis teststregen er svag. Den skal være lige så tydelig som kontrolstregen (i hvert fald på den type, jeg bruger).

Held og lykke med det! (jeg er selv på som tester i uge 8) :goodluck

Knus, Silke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Tak for svar - så du kan heller ikke vente - har det præcis på samme måde :-)

I går morges (fredagmorgen) da jeg vågnede tesede jeg - og der var ægløsning

I går aftes (fredag-eftermiddag) ved 17-tiden var der ingen ægløsning

I går nat (kl. 4 natten til i dag lørdag) var der ingen ægløsning

I dag (lørdagmorgen) kl. 11 var der igen ægløsning.

Alt dette er så 11 dage efter at abortblødningen begyndte.

Jeg er virkelig lettere forvirret.

Kan ægløsninge vise sig som ovenfor - eller er det hormonerne fra aborten der er på spil

Hvis det er en reel ægløsning - er det så den første der tæller eller den fra i dag. Og hvorfor bliver den pludselig væk

ja en masse spørgsmål, som jeg ville ønske at jeg kunne svre på.

Jeg bruger de der digitale tests fra Clearblue. Dem der viser en smiley ved ægløsning

De er dyre, men til gengæld enkle at forstå :-)

Alt det bedste til dig også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist noget med at du ikke må tage ÆL-tests om morgenen det skal være efter kl. 10, eller kan du få en falsk positiv ÆL test (har jeg hørt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Xzenia,

Det lyder mystisk... Jeg brugte de billige nogen med låg (som en tusch) fra billigteste.dk, og er blevet gravid to gange nu (seneste positive graviditetstest i går!), ved at sexe samme dag som jeg tester positivt for ægløsning (når teststregen er lige så tydelig som kontrolstregen). Der står godt nok, at man er mest fertil 24-48 timer efter positiv test, men jeg vil nødigt "komme for sent" ;)

Hvis jeg var dig ville jeg prøve med de teste, jeg bruger, og så regne med det første positive resultat (og lade være med at teste i dagene efter). Og så ellers sexe sådan 2 eller 3 dage derefter, hvis du vil være mere sikker...

Held og lykke med det! :bd

Silke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Silkeborg

Stort tillykke med den positive test :-)

Jeg tror at jeg er blevet klogere. Har tænkt så det knager. Dee mange positive ÆL-test efter den første abort må skyldes at jeg har haft et for højt HCG-niveau i de dage, hvor jeg testede.

Den næste abort skete tidligt i forløbet, og her har jeg ikke oplevet positive ÆL-tests over flere dage. Tænker at det må være fordi HCG-niveauet derfor hurtigere er faldet igen. Det jeg så stadig ikke forstår er, at jeg efter den første abort fik negative ÆL-tests først, og så efter nogle dage kom de positive (som så var positive i flere dage).

Anyway; jeg fik efter nr. to abort en positiv ægløsnings-test 11 dage efter at abortblødningen begyndte. Meget tyder allerede på at her blev gravid igen. Synes efterhånden at jeg kender symptomerne :-) og i går var der f.eks. ingen positiv-streg på graviditetstesten, men i dag har jeg en positiv graviditetstest. Venter dog lige med at tro noget med sikkerhed til på mandag eller deromkring. Det ville være fantastisk - hvis det er lykkedes så hurtigt derefter :-)

Kh Xzenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Xzenia, det ville da være fantastisk, hvis du allerede er blevet gravid! Krydser fingre for dig i morgen :goodluck

Og tak for dine lykønskninger! I morgen er også en særlig dag for mig, for da er jeg så langt henne, som jeg var da jeg aborterede i sidste cyklus. Så når jeg har overstået i morgen føler jeg mig lidt mere sikker <_<

Silke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det må have været falske positive graviditetstests. Fik et par meget positive tests, men nu er de der ikke :-) Undrer mig lidt, men hvad det er trods alt teknik vi bruger, og nogle gange virker den nok ikke som den skal (de her tests) . Håber for dig at alt går som det skal. Selvfølgelig gør det også det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Xzenia,

Det var da mystisk! Ønsker dig held og lykke i næste cyklus.

Her går det stadig godt - men føler der er laaang tid til, at jeg er sådan rigtig gravid - underlig følelse. Måske bliver det mere virkeligt efter 12. uge :blink

Silke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER