Dinamus

Klapvogn, hjælp!

9 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg håber I kan hjælpe mig med, hvilken klapvogn vi bør vælge. Det er vigtigt den opfylder følgende krav:

- ryglæn med mindst tre positioner, inkl. helt vandret så man kan have en lift stående

- svingbare forhjul

- mulighed for at skifte kørselsretning

- sammenklappelig så den kan være i en minibil (Fiesta)

Hvad foreslår I vi går efter? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at kigge på city elite. Du kan ikke skifte kørselsretning, men det er en virkelig god vogn og kan klappes sammen til ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunge nitro City!

Menn ved dog ikke om den kan være i jeres bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teutonia mistral s. Vi har den og er super glade for den. De ting jeg er glad for ved den:

sæde kan vendes, og styret kan vendes, hvilket giver mange gode kombinationen. Fx kan man hurtig vende barnet frem eller tilbage ved at vende styret (men så vender drejehjulene jo så ind), men så kan sædet også vendes. Desuden, hvis vi er ude i ujævnt terræn, er det en fordel med de faste hjul frem. Drejehjulene kan låses.

Håndbremse

Sædet sidder lidt højere end mange andre klapvogne, hvilket vi synes er dejligt, da vi begge er rimelig højere + barnet får et bedre udsyn.

Der er nem adgang til stor kurv under sædet.

Ryglænet lægges nemt ned og har 3 positioner.

Den klappes nemt sammen, og de faste hjul kan nemt klikkes af.

Man kan købe barnevognkasse/lift til, så den kan på sigt blive kombivogn, hvis vi får brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunge nitro City!

Menn ved dog ikke om den kan være i jeres bil.

Den er virkelig god!! Men fylder ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunge nitro City!

Menn ved dog ikke om den kan være i jeres bil.

Enig - vi har dog SUPER nitro, som har lidt større forhjul, så den er bedre til at køre i ujævn terræn.

 

Synes ikke den fylder meget, men ved ikke helt hvor meget plads i har i bilen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig - vi har dog SUPER nitro, som har lidt større forhjul, så den er bedre til at køre i ujævn terræn.

 

Synes ikke den fylder meget, men ved ikke helt hvor meget plads i har i bilen...

Vi har også supernitroen, som er en fantastisk klapvogn. Den kan godt være i vores Skoda Citigo - samme bil som VW Up, hvis det siger nogen noget. Hvis man lægger det ene bagsæde ned og klipser hjulene af, vender stellet den rigtige vej og lægger kassen så den stikker ud på det sæde, der ligger ned, så kan det lige præcis lade sig gøre. Det er derfor jeg anbefaler City Eliten, som er en supergod klapvogn også, og som NEMT kan være i en lille bil som citigo'en. (Og som jeg fortryder en lille smule, at jeg ikke valgte over Supernitroen - især fordi Vitus viste sig ikke at have noget særligt behov for at sidde med front mod mig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for fif'sne!

Jeg endte med at købe en Teutonia Mistral S, da den havde alt jeg ønskede for en klapvogn - og jeg elsker den!

 

Til de interesserede kan den sagtens være i bagagerummet på en Ford Fiesta, man skal bare tage de store hjul af, hvilket er en smal sag :) (der er så heller ikke mere bagagerum tilbage, men det kan man næsten heller ikke forlange af en minibil)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ne Teutonia Mistral DK, altsaa uden drejehjul og det er bare en god klapvogn - saa godt koeb med Mistral S, det er jeg sikker paa  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER