Aganini

Barselsprojekt/hobby - Kan I hjælpe med gode ideer

18 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

Jeg er 28 uger henne nu, og har talt med min mand om at det ville være rigtig godt for mig under barslen at have en form for hobby eller barselsprojekt. Den lille kommer jo til at fylde ekstremt meget i dagtimerne, men for at faderen kunne få lidt alenetid, og jeg kunne få lidt mig-tid tror jeg det ville være godt at gå til en ting fx 1 gang om ugen. 

Kan I hjælpe med gode ideer??

 

Kort om mig og min situation:

Er bosat i Farum - Har bil og kan komme omkring.

Er 24 år gammel.

Er glad for sport, men har hørt det er bedst at vente ca. 2 mdr efter fødslen før man kan starte så småt på den slags (afhængig af selve fødslen, blødning osv).

Har aldrig spillet på et instrument, og kommer heller ikke til det.

Det må meget gerne være noget som får mig ud af huset; Dvs. nok ikke bagning, madlavning eller syning - med mindre det kan foregå i samvær med andre :)

 

Håber nogle barslende kvinder kan smide et par gode råd i min retning! :loveshower

 

Hilsen Katrine

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville umiddelbart sige noget sport nu du er glad for det. Hvis alt er gået fint og du har det godt må man godt gå i gang før 8 uger. Men det er jo svært at forudse.

Hvis du har planer om at amme skal du også huske at finde på noget hvor du kan være tilbage indenfor et par timer og de første par måneder er det svært med faste tidspunkter.

Personligt havde jeg hverken lyst eller overskud til at skulle have et fast projekt de første par måneder. Der gik det meste af tiden hele døgnet med at amme, lære den lille at kende og så sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt planer om at amme! :) Det kan jo være "projektet" først skal starte efter 3 mdr. Men jeg tror det vil være rigtig sundt for mig, da jeg aldrig har været dygtig til at gå hjemme. Fik næsten en depression af at være arbejdsløs i 1,5 md. så vil meget gerne sørge for at jeg ikke bliver spærret for meget inde. Furesø tilbyder ikke traditionelle mødregrupper, selv om jeg vil prøve at skaffe en - og alle mine venner bor i København...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er jeg frisk på café tur bor i Værløse og har lige født for 5 uger siden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er med baby men hvad med babysvømning, rytmik eller salmesang? Det er i hvert fald en god måde evt at møde andre mødre nu der ikke bliver arrangeret mødregruppe.

Ellers tænker jeg stadig sport, madlavningskursus, bagekursus, fotokursus eller lign :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt planer om at amme! :) Det kan jo være "projektet" først skal starte efter 3 mdr. Men jeg tror det vil være rigtig sundt for mig, da jeg aldrig har været dygtig til at gå hjemme. Fik næsten en depression af at være arbejdsløs i 1,5 md. så vil meget gerne sørge for at jeg ikke bliver spærret for meget inde. Furesø tilbyder ikke traditionelle mødregrupper, selv om jeg vil prøve at skaffe en - og alle mine venner bor i København...

Jeg bor i Værløse. I Furesø kommune er der Furesø Familieliv, med omkring 10-14 familier, hvor mødrene i langt de fleste grupper hidtil har dannet mødregrupper. Så giv ikke op endnu, hvis du gerne vil det.

Der er virkelig god babysvømning ved SwimMix i Farum og der har i hvert fald også tidligere været noget mor-barn crossfit halløj, som en veninde var ret glad for.

Og i Værløse og Hareskov kirke er der babysalmesang, som jeg også har hørt rigtig godt om.

Jeg selv løber, svømmer eller spinner de fleste eftermiddage/aftener, når tvillingernes far er hjemme. Jeg er bare medlem af FitnessWorld og har klippekort til svømmehallen, det fungere bedst for mig med fleksibilitet, selv nu hvor drengene ellers har en fin rytme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været ret glad for medlemskort til fitness world :) Så kunne jeg komme ned og få min krop tilbage igen og samtidig tage mig en svømmetur :) Ellers ville jeg nok planlægge noget socialt med mine veninder eller lign. Det syntes jeg man savner (altså hvor man ikke har baby med). Sådan nogle voksen ting :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle gode svar, ladies!

 

Jeg tænker at jeg både skal have en med-baby aktivitet og en uden-baby aktivitet. Rytmik lyder så fjollet, men alle vegne jeg læser omkring det, bliver fordomme gjort til skamme. Folket elsker det! :)

Kunne klart godt gå på kursus, så længe det var ude af huset. Madlavning eller whatever, godt forslag!

Mor-barn cross fit lyder da lige som noget for mig! Har altid gerne ville prøve cross! Har nogen prøvet at have baby med til det der baby-mor-sport? Det går bare fint? (Beklager, men er førstegangs!). Jeg har lige meldt mig ud af fitnessworld, og tror ikke det er realistisk at bruge det efter fødslen, når jeg nu igennem 5 mdr. har haft et medlemsskab stort set uden at få det brugt inden jeg har den lille. Desværre.

 

Mht til Furesø familieliv har jeg abslout tænkt mig at give det en chance! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke ene om at blive skør af at gå hjemme!!

Sig ja tak til en mødregruppe hvis det udbydes hvor du bor - det at komme ud den ene gang om ugen sammen med andre i samme båd er fantastisk!!

Jeg har hundetræning, det er et fantastisk brake!! Jeg var afsted første gang da Laura var 7 uger - det kunne lade sig gøre fordi hun får flaske, ellers er hun så svinende i hvornår hun er sulten at det vil være umuligt at forlade hende, specielt til aften hvor hun småspiser op mod nat - ikke for at skræmme dig, men det der 3 timers interval eksistere ikke hos os, når tøsen er sulten så det NU :)

Og ja husk at baby kan komme med til mange ting, man behøver ikke låse sig inde derhjemme (for uden de første par uger for lige at lære bebs at kende) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at blive låst inde, men kan forestille mig at det der med at tage til Kbh. om eftermiddagen fordi det er der venner har tid til at ses ikke er så nemt som det lyder. Desuden er det jo ikke til at vide hvordan ens barn bliver. Nogle børn kan sagtens komme med på kaffe-dates og hvad ved jeg, andre kan slet ikke! Der tror jeg meget på at man må se tiden an :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart der er stor forskel på børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med yoga??? Det kan man sagtens som nybagt mor og ammende mor ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt bud - Det har aldrig sagt mig noget, så jeg ved faktisk ikke ret meget om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt bud - Det har aldrig sagt mig noget, så jeg ved faktisk ikke ret meget om det :)

Det har ærligt heller aldrig sagt mig noget, men startede til der i januar ca og det bed sig fast :) mit temperament skulle dog liiiiige vende sig til tempoet, men det er ok nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt mine barsler på:
- Svømning og efterfølgende hygge med en veninde inde i byen 1x om ugen

- Mødregruppe 1 gang om ugen

- Babymassage kursus 1x om ugen

 

Hvis jeg skulle lave mere end det, så tror jeg det blev for meget (lige i starten). Når barnet er 4-5+ mdr. så er lokale legestuer geniale! :)

Og hvis det handler om en privat hobby til dig, som du kan gå til om aftenen uden baby, så handler det vel egentlig meget om hvad du selv har lyst til :) Personligt ELSKER jeg at strikke, hækle, sy og gå til foredrag. Her i århus har FOF en lang række tilbud man kan benytte sig af, hvor man enten kan betale sig fra at blive undervist i noget eller komme til et af de mange foredrag de holder igennem året.

 

Pga. min interesse for strik osv. så går jeg (når jeg har tid) til en kreaklub hver tirsdag aften sammen med et par veninder. Vi har snakket om at lave en madklub hver 2. tirsdag, hvor vi så spiser sammen først- med mand og børn og hele molevitten :)

 

Måske det kunne være noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru_Simonsen, genialt indput! Det lyder som en god og afbalanceret mængde baby/barselsaktiviteter. Kan godt lide ideen med madklub eller kreaklub også!

Jeg har spurgt en veninde om hun kunne tænke sig at starte til noget - synes klart udfordringen er at finde nogen at gå sammen med, nemlig. Mine veninder dyrker primært hardcore fitness og det har jeg ikke rigtig lyst til at joine.

FOF i Furesø har også nogle ting jeg synes ser godt ud! :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at du blev inspireret! :)

Jeg håber du får held med at finde et par veninder der vil være med- men ellers så er det også en rigtig god måde at møde ligesindede kvinder på de kurser som fof fx udbyder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg. Jeg ved slet ikke hvilken type mennesker der benytter sig af FOF i min kommune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER